در گفت و گو با جی پلاس؛

بردهای اقتصادی ایرانی ها در آسیا/ تحلیل جالب مجید صالح از احتمال صعود استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن

کارشناس فوتبال ایران می گوید سه تیم ایرانی استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن با بازی های اقتصادی در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به برد رسیدند و به آب و آتش نزدند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سه نماینده فوتبال ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا سه پیروزی خوب و شیرین را به دست آوردند و توانستند نتایج ضعیف در شروع این رقابت ها را به گوش فراموشی بسپارند.

ذوب آهن در نخستین بازی در امارات مقابل الوصل قرار گرفت و برخلاف روند بازی، گل نخست را دریافت کرد ولی شاگردان علیرضا منصوریان با بازگشتی طوفانی سه بار دروازه الوصل را گشودند و دومین پیروزی خودشان را در این رقابت ها جشن گرفتند تا غافلگیر کننده ترین تیم رقابت ها لقب بگیرند.

در روز دوم و در مهیج ترین بازی منطقه غرب آسیا، دو تیم کارنامه دار استقلال و الهلال عربستان به مصاف هم رفتند. شاگردان شفر برای بقا در این مسابقات، نیازمند کسب هر سه امتیاز برابر تیمی بودند که هر دو بازی قبلی خود را برده بود. با این وجود استقلال خیلی خوب عمل کرد و از روی دو ضربه ایستگاهی به دو گل رسید و در پایان با نتیجه دو بر یک پیروز شد معادلات در گروه C را بهم ریخت.

در آخرین بازی نیز پرسپولیس که شرایطی مشابه استقلال داشت، توانست در امارات و در زمین بی طرف الاهلی را قاطعانه و با دو گل شکست دهد و به عنوان نایب قهرمان پیشین این رقابت ها، جان تازه ای گرفت. با این نتایج هر سه تیم شانس صدرنشینی در پایان دور مرحله گروهی را دارند.

مجید صالح، کارشناس فوتبال ایران و مربی سابق استقلال و ذوب آهن در گفت و گو با جی پلاس؛ درباره پیروزی ارزشمند نمایندگان ایران در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا می گوید: نتایج تیم های ایرانی در هفته سوم خیلی خوب ولی دور از انتظار نبود. هر سه تیم در هفته های گذشته شایستگی خود را نشان دادند ولی در این هفته کم اشتباه عمل کردند و به حقشان رسیدند. در حال حاضر هر سه تیم شانس صدرنشینی دارند و انتظار دارم استقلال، پرسپولیس و ذوب آهن از گروهشان صعود کنند.

وی با اشاره به عملکرد خوب ذوب آهن در دور رفت مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: ذوب آهن در جدول رده بندی شرایط مناسبی ندارد اما تغییرات در کادرفنی این تیم به ثمر نشسته و این تیم تاکنون روند رو به رشدی داشته است. علیرضا منصوریان با مدل همیشگی خود توانسته ذوب آهن را احیاء کند. این تیم در نیم فصل نخست در گلزنی ناکام بود و البته اکثر بازی های خود را با یک گل بازنده شد.

مربی سابق ذوب آهن افزود: حضور علیرضا منصوریان شوک مثبتی برای ذوب آهن بود و توانست در ابتدا ساختار خط دفاعی را ترمیم کند و با جذب چند بازیکن و تغییر عملکرد بازیکنان بخش هجومی، به خواسته هایش در گلزنی هم دست یابد؛ به طوری که الان ذوب آهن 6 گل در دو بازی اخیرش در آسیا به ثمر رسانده است. حتی این تیم باید الزوراء عراق را در اصفهان شکست می داد و با 9 امتیاز صدرنشین می شد.

صالح همچنین به نمایش استقلال مقابل الهلال اشاره کرد و در این باره به جی پلاس گفت: الهلال از بهترین و گران قیمت ترین تیم های آسیا است. در دو بازی قبل هم الدحیل و العین را شکست داده بود و طبیعتا از این بازی می ترسیدیم؛ ولی شفر به خوبی تیمش را آماده کرد. کمتر کسی فکر می کرد استقلال مقتدرانه به برد برسد. زوج منتظری و دانشور در خط دفاعی و همچنین زوج علی کریمی و نورافکن در خط هافبک به خوبی بر هافبک های الهلال چیره شدند و توانستند خط حمله این تیم عربی را از کار بیاندازند.

مربی سابق استقلال با بیان اینکه دوشنبه شب روز خوبی برای استقلال بود، افزود: استقلال با این برد بحران را پشت سر گذاشت و حالا شانس صعود دارد. دو ضربه دقیق از روی ضربات ایستگاهی، اعتماد به نفس لازم را به استقلال بازگرداند ولی به نظرم استقلال هنوز اعتماد به نفسش را بازیابی نکرده است ولی با تداوم نتایج خوب و حضور بازیکنان در کنار می تواند بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه استقلال در دور برگشت کار دشواری دارد، معتقد است: بازی با العین در امارات سخت خواهد بود. کاش استقلال این تیم را در تهران می برد. نمی توان از بازی برگشت مقابل الهلال هم به سادگی عبور کرد ولی اصلی ترین بازی استقلال مقابل الدحیل در تهران است که باید این دیدار را با پیروزی پشت سر بگذارد و سه امتیاز بازی رفت را جبران کند. با تمام این تفاسیر فکر می کنم استقلال بتواند از گروهش صعود کند.

صالح همچنین درباره بازی پرسپولیس مقابل الاهلی عربستان و تحمیل سومین شکست به تیم های عربستانی،  هم به جی پلاس گفت: پرسپولیس راحت تر از دو تیم دیگر به برد رسید. الاهلی تیم خوبی است ولی مقابل پرسپولیس ضعیف تر بود و نتوانست بر خط هافبک پرسپولیس چیره شود. البته پرسپولیس هم مانند استقلال از موقعیت های خود بهره برد و راحت تر بر حریفش مسلط شد.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه این بردها روحیه نمایندگان ایران را بالا برده و می توانند از گروهشان صعود کنند، در پایان تصریح کرد: لیگ قهرمانان آسیا شرایط خاصی دارد و نباید بی گدار به آب زد. باید استراتژی متفاوتی تعریف کرد و مقابل رقبای پولدار به میدان رفت. سه پیروزی ایران در این هفته، بسیار اقتصادی به دست آمد. منظورم این است که ما به آب و آتش نزدیم و با بازی های منطقی سه برد خوب را کسب کردیم که در آینده به کارمان می آید.

دیدگاه تان را بنویسید