در گفت و گو با جی پلاس ؛

سردار آزمون: من و بیرانوند کار مهمی نکردیم/ حق مردم این همه بدی و سختی نیست/ امیدوارم هرچه زودتر جانشین کی روش انتخاب شود

سردار که در روسیه و باشگاه زنیت شرایط فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند درباره اتفاق‌های سال جدید صحبت می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

سیل گلستان در آغاز سال 98 ، سردار آزمون را به میان مردم فرستاد تا مهاجم تیم ملی نیز در روزهای استراحت، به هم استانی‌های خود کمک کند.

سردار که در روسیه و باشگاه زنیت شرایط فوق‌العاده‌ای را تجربه می‌کند در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس درباره اتفاق‌های سال جدید می‌گوید و البته سیل و مشکلاتی که برای مردم گلستان به‌وجود آمده است: «متأسفانه سیل، اول به استان ما آمد و بسیار هم غم‌انگیز بود. چون می‌دیدم که دوستان، هم‌شهری‌ها و هم‌استانی‌هایم چقدر زجر می‌کشند و با چه مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. اتفاق‌هایی که در گلستان افتاد واقعا ناراحت‌کننده بود. ما اما باید قوی باشیم و سریع‌تر به شرایط قبل برگردیم.»

حضور سردار در میان سیل‌زده‌ها بازتاب مثبتی هم داشت. جایی که او بی‌سیم به دست مشغول رتق و فتق اموری که از دستش برمی آمد بود. آزمون می‌گوید: «وقتی دیدم در آق‌قلا اوضاع مساعد نیست تصمیم گرفتم به آنجا بروم و هر کمکی از دستم بر می‌آید انجام بدهم. خواستم با این کار خیلی‌ها متوجه شوند که مردم نیاز به کمک دارند. ضمن اینکه من فقط کمک نکردم، مردم هم سنگ تمام گذاشتند و نشان دادند که چقدر مهربان و یاری‌رسان هستند.»

1397061220591180015247794

او در پاسخ به سوالی درباره کمک هایش به مردم سیل زده، می گوید: «خیلی از کمک‌‌ها است که 100 برابر بیشتر از کمک‌های مالی ارزش دارد. من بیشتر کمک‌هایم را معنوی انجام دادم و نمی‌خواهم درباره‌ی بحث مالی حرفی بزنم. کار درستی هم نیست صحبتی در این رابطه انجام بدهم. چون سیل که بخوابد همه چیز درست می‌شود. فقط مردم باید قوی باشند و روحیه‌ی خود را نبازند.»

بزرگ‌ترین مشکل مردم سیل‌زده چه بود؟ آزمون گفت: «نداشتن امکانات که جلوی ویرانی‌ها را بگیرد، بزرگ‌ترین مشکلی بود که من دیدم. شاید اگر امکاناتی بود که از شهر و خانه‌های مردم در مقابل سیل محافظت می‌کرد، این اتفاق‌های دلخراش هم رخ نمی‌داد. متأسفانه عده‌ای فوت کردند و همین کام همه‌ی ما را در نوروز تلخ کرد.»

برای سیل لرستان، علیرضا بیرانوند هم مانند سردار آزمون به کمک مردم رفت. مهاجم تیم ملی در این باره هم به جی پلاس می‌گوید: «این وظیفه‌ی ما ورزشکاران است که در چنین مواقعی به میان مردم برویم تا آنها فکر نکنند تنها هستند. من و علیرضا و هر ورزشکار دیگری که کمک می‌کند، از جنس مردم است. بنابراین کار مهمی انجام نداده‌ و فقط دین‌مان را به مردم ایران ادا کرده‌ایم. واقعا حق مردم نیست که این همه بدی ببینند و سختی بکشند.»

سال عجیب آزمون با سیل در گلستان آغاز شد و سپس به سرقت از مغازه‌ی او در گنبد رسید. سردار در این باره تصریح کرد: «سرقتی در کار نبود. دزد می‌خواست داخل مغازه بیاید که نتوانست. اگر دزد چیزی از مغازه می‌برد، من خودش را می‌بردم.( می‌خندد)

آزمون چند روز قبل به عنوان بازیکن ماه لیگ روسیه انتخاب شد. او در این باره هم صحبت می‌کند: «من در زنیت روزهای خوبی را سپری کردم و با رأی هواداران فوتبال در روسیه این عنوان را به‌دست آوردم. فکر می‌کنم مراسمی هم از طرف فدراسیون فوتبال روسیه و قبل از آغاز بازی مقابل آنژی در این هفته برگزار خواهد شد. زنیت بهترین تیم روسیه است و من از انتخابم واقعا راضی هستم. بازیکنان خوبی در اختیار داریم و همین باعث شده تا بازی من هم به چشم بیاید و بتوانم گل‌های بیشتری به ثمر برسانم.»

13980117085508253170904210

سردار با 8 گل زده، در رده‌ی دوم جدول بهترین گلزن‌های لیگ روسیه قرار دارد. آیا مهاجم تیم ملی به کسب عنوان آقای گلی فکر می‌کند؟ پاسخ سردار اما منفی است: «اصلا به آقای گلی فکر نمی‌کنم، چون قهرمانی زنیت برای من لذت‌بخش‌تر است.»

چند ماه از جدایی کارلوس کی‌روش گذشته اما فدراسیون فوتبال هنوز جانشین او را انتخاب نکرده. آزمون که یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی هم هست که در این باره به خبرنگار جی پلاس گفت: «امیدوارم هر چه زودتر سرمربی تیم ملی انتخاب شود، بازیکنان دور هم جمع شوند و بازی‌های تدارکاتی برگزار شود. هر چقدر پروسه‌ی انتخاب جانشین کی‌روش سریع‌تر طی شود به نفع تیم ملی است. باقی‌اش را باید فدراسیون فوتبال تصمیم بگیرد.»  

دیدگاه تان را بنویسید