هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا؛

شاگردان برانکو به دنبال اولین برد آسیایی/ کار سخت پرسپولیس مقابل الاهلی

تیم فوتبال پرسپولیس امروز (سه شنبه) به مصاف الاهلی عربستان در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان آسیا می رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال پرسپولیس ایران در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ باید به مصاف الاهلی عربستان برود. سرخپوشان ایران در هفته نخست مقابل پاختاکور به تساوی یک - یک رسیدند و مقابل یاران ژاوی و گابی هم یک بر صفر شکست خوردند تا با کسب تنها یک امتیاز به مصاف الاهلی بروند.

از سویی دیگر شاگردان خورخه فوساتی در دیدار نخست به مصاف السد رفتند و به برد ۲ بر صفر دست پیدا کردند، اما رو در روی پاختاکور شکست خوردند تا با ۳ امتیاز در رده دوم جدول حضور داشته باشند.

پرسپولیس با هدایت برانکو ایوانکوویچ در لیگ هجدهم عملکرد خوبی داشته و در رده نخست جدول رده بندی قرار دارد و در جام حذفی نیز به مرحله نیمه نهایی رسیده است. از سویی دیگر الاهلی با اختلاف زیاد نسبت به الهلال در رده پنجم جدول لیگ عربستان جای گرفته و ستاره‌های پرتعدادی دارد.

سرخپوشان برای تقابل با نماینده عربستان امید عالیشاه را به دلیل مسائل انضباطی و محمد انصاری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارند. اما شایان مصلح، حسین ماهینی و محسن ربیع خواه همراه تیم به امارات رفته اند اما به احتمال مقابل یاران عمرالسوما بازی نخواهند کرد.

پرسپولیس برای دیدار با الاهلی استراحتی نداشت و در این بین به مصاف پیکان تهران رفت که به پیروزی ۲ بر صفر رسید. سرخپوشان ایران در ۲ بازی گذشته مقابل پاختاکور ازبکستان و السد قطر تنها یک امتیاز کسب کردند و همچنین در ۲ بازی گل دریافت کردند تا علیرضا بیرانوند همراه با سید مهدی رحمتی همچنان بدون کلین شیت باشند.

شاگردان برانکو با خط دفاع مستحکمی (سید جلال حسینی، شجاع خلیل زاده، محمد نادری و مهدی شیری) که دارند، همراه با علیرضا بیرانوند درصدد ثبت کلین شیت هستند.

تا پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تنها محمدرشید مظاهری از ذوب آهن موفق به ثبت کلین شیت شده و حال بیرانوند و به احتمال زیاد سید حسین حسینی تلاش می‌کنند تا موفق به انجام این کار شوند. این بازی در کشور ثالث و امارات برگزار می‌شود. در گذشته پرسپولیس با برانکو ۶ بازی در زمین بی طرف انجام داد که تنها در یک مسابقه پیروز شد و آن هم برابر همین تیم بود.

در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی، قرمز‌ها در امارات به مصاف الاهلی رفتند و خیلی زود با گل علیپور پیش افتادند، اما اخراج کمال کامیابی نیا، کار را برای شان بسیار سخت کرد. در ادامه نماینده عربستان یک گل زد تا پرسپولیس در آستانه حذف قرار بگیرد، اما سه تعویض طلایی برانکو یعنی مصلح، منشا و رسن بازی را برگرداندند و مصلح و رسن پنالتی گرفتند تا منشا و طارمی گل کنند و پرسپولیس را به نیمه نهایی بفرستند.

پرسپولیس در نیمه نهایی اولین شکست خود در زمین بی طرف را هم تجربه کرد. در روزی که ۵ بازیکن اصلی غیبت داشتند و روحیه تیم نیز در وضعیت مطلوبی نبود، اشتباهات سریالی بازیکنان باعث شدند تا الهلال ۴ گل به پرسپولیس بزند. سرخ‌ها همچنین سابقه ۴ تساوی در زمین بی طرف را دارند.

از سویی دیگر الاهلی ستاره‌های زیادی دارد که از بین آن‌ها می‌توان به یاسر المسیلیم، سعد الموالد، محمد الفتیل، تیسیر الجاسم، محمد اسیری، عبدالشافی، تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه، آدریان سانتوس و ... اشاره کرد.

تافارس دیگانینی، پائولو دیاز، عمر السومه و آدریان سانتوس ۴ بازیکن خارجی الاهلی هستند که با صلاحدید سرمربی این تیم به لیگ قهرمانان راه یافتند و بازی‌های خوبی در هفته‌های اخیر برای این تیم انجام دادند. السومه سوریه‌ای در این فصل لیگ عربستان همراه با دیگانینی از کیپ ورد ۱۳ گل به ثمر رسانده و زوج خطرناکی در خط حمله نماینده عربستانی محسوب می‌شوند. این تیم در لیگ عربستان در رده پنجم قرار دارد و به نظر می‌رسد شانسی برای قهرمانی در لیگ عربستان ندارد.

الاهلی تاکنون ۳ مرتبه قهرمان لیگ عربستان شده و ۹ بار نیز به مقام نایب قهرمانی رسیده است. آن‌ها ۱۳ مرتبه جام پادشاهی عربستان، ۶ بار جام ولیعهد، ۳ مرتبه جام شاهزاده فیصل بن فهد و یک بار نیز سوپرکاپ عربستان را فتح کرده اند. آن‌ها همچنین در حوزه بین المللی نیز ۳ بار قهرمان جام شورای همکاری خلیج فارس و یک مرتبه نیز قهرمان باشگاه‌های عربی شدند. این تیم همچنین ۲ بار نیز به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرده است که هر ۲ بار مغلوب شده و موفق به قهرمانی در آسیا نشد.

سرمربی این تیم خورخه فوساتی است. او متولد ۱۹۵۲ در اروگوئه است و در زمان بازیگری به عنوان دروازه‌بان در تیم‌های زیادی بازی کرده است، اما از سال ۱۹۹۳ به مربیگری روی آورد و با ریورپلاته کار خود را آغاز کرد. از تیم‌های مطرحی که او مربیگری کرده است، می‌توان به تیم ملی اروگوئه، تیم ملی قطر، السد، الریان، الشباب امارات و ... اشاره کرد.

فوساتی در دوران مربیگری افتخارات زیادی را بدست آورده که می‌توان به قهرمانی در لیگ اروگوئه، لیگ ستارگان قطر، لیگ قهرمانان آسیا و رده سومی رقابت‌های کوپا آمریکا در سال ۲۰۰۴ اشاره کرد.

طبق اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) قضاوت این مسابقه برعهده کیمورا هیرویوکی ژاپنی است و اوچی شینجی و تاکاگی تاکوم او را در امر قضاوت یاری می‌کنند. هیرویوکی ۳۷ ساله متولد چین است و در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ قضاوت دیدار تیم‌های الریان قطر و لوکوموتیو را برعهده داشت که با پیروزی ۲ بر یک تیم میزبان همراه شد.

داور ژاپنی از سالیان گذشته جز داوران بین المللی فیفا محسوب می‌شود و برای ایرانی‌ها خوش یمن بوده است. او در سال ۲۰۱۸ داور بازی استقلال و الهلال عربستان بود که با پیروزی شاگردان وینفرد شفر آلمانی همراه شد. همچنین قضاوت دیدار پرسپولیس و الجزیره را برعهده داشت که با شکست ۳ بر ۲ سرخپوشان به پایان رسید.

در سال ۲۰۱۷ نیز، کیمورا هیرویوکی داور بازی استقلال و التعاون عربستان بود که آبی پوشان پایتخت به پیروزی دست یافتند. در رده ملی نیز او در سال ۲۰۱۶ داور بازی تیم زیر ۱۶ سال ایران بود که با پیروزی تیم کشورمان همراه شد. او در مسابقاتی که قضاوت می‌کند، بسیار کارت زرد می‌دهد و به نوعی عاشق کارت زرد است.

تقابل نمایندگان ایران و عربستان، ۲۰ فروردین ۱۳۹۸ در ورزشگاه زعبیل امارات برگزار خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید