محمد بنا: عبدولی تن به تمرین بدهد، می‌تواند به روزهای خوبش برگردد

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: مهم این بود که در اولین میدان رسمی موفقیت خوب و روحیه بخشی به دست آوریم تا در شروع کار به ما برای ادامه مسیر کمک کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد بنا درباره ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: ملاک‌های مختلفی برای انتخاب تیم ملی در نظر گرفته شد که البته مهم‌ترین ملاک جام تختی بود که بیشتر نفرات از دل جام تختی انتخاب شدند.

وی ادامه داد: البته مهم این بود که در اولین میدان رسمی موفقیت خوب و روحیه بخشی به دست آوریم تا در شروع کار به ما برای ادامه مسیر کمک کند. البته در سال‌های اخیر کشتی فرنگی موفقیت‌های خوبی به دست آورده است، اما نیاز داشتیم با شرایط بهتری در قهرمانی آسیا شرکت کنیم.

* با تلفیقی از جوانان و باتجربه‌ها به آسیا می‌رویم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: امسال سال سختی است به خصوص اینکه در مسابقات قهرمانی آسیا به منزله کسب رنکینگ مسابقات جهانی است. با رصد کردن مسابقات بین‌المللی در ماه‌های اخیر در رقابت‌های جایزه بزرگ مجارستان ۱۸ کشتی‌گیر آسیایی روی سکو رفتند؛ در جام بلغارستان هم ۱۵ - ۱۶ نفر از آسیا روی سکو بودند که نشان از پیشرفت و سرمایه‌گذاری کشورهای آسیایی در کشتی فرنگی دارد.

محمد بنا ادامه داد: با توجه به آنالیزی که با همکاران داشتیم به این نتیجه رسیدیم که اگر می‌خواهیم روی سکوی قهرمانی آسیا برویم باید از بهترین نفراتمان استفاده کنیم؛ به همین دلیل با تلفیقی از کشتی‌گیران جوان و نفرات باتجربه گام به میدان خواهیم گذاشت.

* به نوربخش استراحت دادیم تا برای مسابقات آینده بهتر آماده شود

وی درباره نفرات اعزامی در اوزان مختلف گفت: در وزن ۵۵ کیلوگرم ناصرپور مدنظر ما بود، اما به دلیل مصدومیت نتوانستیم از او استفاده کنیم. مصیب اکبری هم که در جام تختی قهرمان شده بود مصدوم بود؛ به همین دلیل رضا خدری را اعزام خواهیم کرد. البته کشتی گرفتن در سبک وزن آسیا همواره سخت بوده است چرا که بهترین های جهان در آسیا هستند.

بنا افزود: در ۶۰ کیلوگرم مهرداد مردانی گزینه اصلی است که البته مشکل خروجی دارد که امیدواریم با همکاری نیروی انتظامی این مشکل رفع شود و به احتمال زیاد خود مردانی اعزام خواهد شد. در ۶۳ کیلوگرم محمد نوربخش در جام تختی اول شد، اما در مجارستان نتیجه خوبی نگرفت و تشخیص دادیم به او استراحت دهیم تا برای مسابقات آینده بهتر آماده شود و سامان عبدولی کشتی خواهد گرفت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: در ۶۷ کیلوگرم الیاسی در جام تختی اول شد، اما در مسابقات امیدهای جهان و تورنمنت مجارستان نتوانست نتیجه خوبی بگیرد و حامد تاب که اولین حضور خود در بزرگسالان را تجربه می‌کند کشتی خواهد گرفت. در ۷۲ و ۷۷ کیلوگرم نیز برادران گرایی که در جام تختی قهرمان شدند روی تشک خواهند رفت.

* زمانی که من برگشتم نوری آمادگی مناسبی نداشت

محمد بنا درباره حضور عبدولی در در ۸۲ کیلوگرم عنوان کرد: در این وزن اسماعیلی و مهدی‌زاده در جام تختی اول و دوم شدند که تجربه لازم را نداشتند. در این وزن نفراتی مانند ابراهیمی که در امیدهای جهان قهرمان شد را هم داریم که متاسفانه آسیب دید؛ به همین دلیل بار دیگر به عبدولی باتجربه میدان دادیم.

وی  درباره حضور نفرات باتجربه در ۳ وزن پایانی گفت: در سه وزن پایانی هم نوری، علیاری و قاسمی منجزی همه از کشتی‌گیران شناخته شده و با تجربه ما هستند البته زمانی که من برگشتم نوری شرایط آمادگی بدنی مناسبی نداشت و نتوانستیم در ترکیه یا مجارستان او را محک بزنیم؛ اجازه دادیم به شرایط خوبی برسد تا سر وزن قانونی محک بخورد. بهترین گزینه در ۸۷ کیلوگرم نوری بود؛ علیاری و قاسمی هم به همین صورت.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: البته این بدان معنا نیست که هر کشتی‌گیری در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کرد در ترکیب تیم ملی مسابقات جهانی نیز خواهد بود چراکه آن رقابت‌ها شرایط و ملاک‌های متفاوتی دارد که در زمان خود اعلام خواهد شد.

* از حالا نمی‌توان در مورد آینده عبدولی صحبت کرد

بنا درباره تصمیم سعید عبدولی مبنی بر بازگشت به وزن ۷۷ کیلوگرم برای حضور در بازی‌های المپیک گفت: از حالا نمی‌توان در مورد آینده صحبت کرد؛ کشتی ورزش سختی است، با قانون جدید وزن کم کردن سخت‌تر هم شده است. باید بعد از مسابقات جهانی و بررسی شرایط در این خصوص تصمیم‌گیری کنیم.

وی ادامه داد: عبدولی زمانی که خوب تمرین می‌کند وزنش به ۸۰ کیلوگرم هم می‌رسد؛ درصد چربی بدنش هم ۱۷ درصد است، یعنی در اصل همان کشتی‌گیر ۷۷ کیلوگرم است که با چربی و آب وزنش بالا رفته است، اما اگر تن به تمرین بدهد می‌تواند به روزهای خوبش برگردد. البته مهره‌های خوبی مانند علی گرایی، پُشتام و بویری را هم در این وزن داریم که اگر سعید می‌خواهد صاحب دوبنده تیم ملی شود باید با آنها مبارزه کند.

بنا خاطر نشان کرد: البته در وهله اول باید سهمیه‌های المپیک را در قزاقستان و مسابقات گزینشی به دست آوریم تا بعد از آن بتوانیم در خصوص ترکیب نفرات اعزامی تصمیم‌گیری نهایی را داشته باشد.

مرحله ششم و پایانی اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا روزهای 24 فروردین تا 3 اردیبهشت ماه در خانه کشتی عبداله موحد مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید