ماجرای مردی که سردفتردار را برای 250 متر زمین به قتل رساند

مرد میانسال که به‌خاطر سند 250 متر زمین یک دفترخانه دار را کشته بود با تأیید حکم قصاص در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رسیدگی به این پرونده از سال 96 به‌دنبال مرگ مشکوک صاحب یک دفترخانه اسناد رسمی شروع شد.

خیلی زود تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی در محل حاضر و با جسد پیرمردی به‌نام اصغر روبه‌رو شدند.
 تحقیقات نشان می‌داد اصغر آن روز با مردی به‌نام فرامرز دیدار داشته است.

ساعتی از مرگ مشکوک پیرمرد نگذشته بود که فرامرز به دفترخانه رفت. وی به مأموران گفت: قرار بود امروز سند زمینی را که دو سال قبل از اصغر خریده بودم به نامم بزند. به همین خاطر به اینجا آمدم اما متوجه شدم او مرده است.

دستپاچگی و اظهارات ضد و نقیض این مرد شک پلیس را برانگیخت و وقتی روشن شد دوربین مداربسته دفترخانه صحنه درگیری او و اصغر را ضبط کرده است این مرد لب به اعتراف گشود.

 وی گفت: پس از درگیری با اصغر برای دفاع از خودم یک ضربه به گردن او زدم اما تعادلش به هم خورد و از پله‌ها به پایین سقوط کرد. من که ترسیده بودم به طبقه بالا رفتم و چاقو را به سطل زباله انداختم و وقتی متوجه مرگ او شدم دفترخانه را ترک کردم. من چند ساعت بعد برای اینکه پلیس را گمراه کنم به دفترخانه برگشتم و مدعی شدم با مرحوم قرار ملاقات داشته‌ام. با اعتراف‌های این متهم، وی به بازسازی صحنه جرم پرداخت و در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی اصغرعبداللهی و با حضور یک مستشار پای میز محاکمه ایستاد.

در ابتدای این جلسه اولیای دم برای متهم قصاص خواستند.

سپس متهم که در یکی از رشته‌های علوم انسانی مدرک دکترا دارد به دفاع از خود پرداخت و گفت: از مدت‌ها قبل اصغر را می‌شناختم. دوسال قبل تصمیم گرفتم پس‌انداز چند ساله‌ام را سرمایه‌گذاری کنم. به‌همین خاطر پولم را به پیرمرد دادم و زمین ۲۵۰ متری را از او خریدم اما با گذشت ۲ سال از این معامله او سند زمین را به نامم نمی‌زد. به همین خاطر چند بار با او درگیر شده بودم.

قرار بود آن روز زمین را به نامم سند بزند اما وقتی در راه پله‌ها با هم روبه‌ رو شدیم او برخورد بدی با من داشت. به‌همین خاطرعصبانی شدم و بار دیگر با هم درگیر شدیم. او به سمتم حمله کرد و من برای دفاع از خودم با چاقو یک ضربه به گردن او زدم که تعادلش به هم خورد و از پله‌ها سقوط کرد.

 وی ادامه داد: باور کنید ضربه‌ای که به گردن اصغر زدم کشنده نبود و مرگ او به خاطر سقوط از پله‌ها اتفاق افتاد. با پایان دفاعیات متهم وکیل وی به دفاع پرداخت و گفت: به نظر می‌رسید علت فوت پیرمرد ۸۰ درصد به خاطر شکستگی جمجمه ناشی از سقوط از پله‌ها بوده است و موکلم فقط ۲۰ درصد در فوت او تقصیر داشته است. با طرح این ادعا قضات دادگاه نظریه پزشکی قانونی را درباره علت تامه مرگ اصغر استعلام کردند. با اظهارنظر قطعی پزشکی قانونی، قضات دادگاه متهم را در مرگ پیرمرد مقصر دانسته و او را به قصاص محکوم کردند.  این حکم در دیوان عالی کشور تأیید شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید