گزارش جی پلاس از تقابل مدعیان قهرمانی لیگ برتر

چرا استقلال نزول کرد و تراکتورسازی صعود!/ 5 تیم مدعی قهرمانی مقابل هم چه کردند؟ + جدول

پرسپولیس و تراکتورسازی که اکنون مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر هستند، بیش از هر تیم دیگری در بازی های رودررو با تیم های مدعی امتیاز کسب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ استقلال که تا دو هفته قبل، تا دو امتیازیِ صدر جدول پیش رفته بود، با یک باخت به پرسپولیس و مساوی برابر سایپا تا حدودی از قهرمانی دور شده و به نظر نمی رسد کار ساده ای برای جبران این فاصله داشته باشد.

با این وجود استقلال از بهترین تیم های نیم فصل دوم است اما نکته اصلی در نرسیدن آبی ها به صدر جدول، امتیازاتی است که این تیم در برابر تیم های مدعی قهرمانی از دست داد. در مقابل تیمی مانند تراکتورسازی که بهترین تیم نیم فصل دوم است، توانسته در دور برگشت استقلال، سپاهان و پدیده را شکست دهد و در صورت برتری برابر پرسپولیس در بازی رودررو به صدر جدول هم صعود می کند.

یکی از آیتم هایی که منجر به قهرمانی تیم ها در مسابقات لیگ می شود، برتری در بازی های رودرو است که از این حیث استقلال و پدیده بدترین و تراکتورسازی و پرسپولیس بهترین تیم بوده است.

برای درک بهتر این موضوع، بازی های پنج تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده را در بازی های رودررو بررسی می کنیم.

در حال حاضر پرسپولیس صدرنشین و تراکتورسازی در رده دوم است و بعد از آن به ترتیب سپاهان، استقلال و پدیده در رده سوم تا پنجم جای گرفتند.

پرسپولیس در خارج از خانه بهترین تیم است چرا که توانسته 5 امتیاز کسب کند و در عوض در بازی های داخل خانه تراکتورسازی بهترین عملکرد را دارد.

پدیده در داخل و خارج از خانه تنها یک امتیاز به دست آورده است و به همین دلیل در رده پنجم جای گرفته است.

لیگ برتر

تیم های استقلال و سپاهان که از تیم های بالای جدول هستند، فردا (جمعه) در یکی از مصاف های حساس و سرنوشت ساز و به تعبیری 6 امتیازی، به مصاف یکدیگر می روند.

دیدگاه تان را بنویسید