گزارش جی پلاس

زوایای پنهان تعلل فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی!

فرار از پرداخت دستمزد و احتمال برگزاری جام جهانی با 48 تیم دلیل تعلل فدراسیون فوتبال برای انتخاب جانشین کی روش است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، چند ماه از جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی گذشته اما فدراسیون فوتبال هنوز جانشین او را انتخاب نکرده. کی‌روش در کلمبیا مشغول فعالیت است و دو بازی تدارکاتی نیز همراه این تیم مقابل ژاپن و کره‌جنوبی برگزار کرده اما تیم ملی در بلاتکلیفی مطلق بسر می‌برد و مشخص هم نیست که کدام مربی روی نیمکت ایران خواهد نشست.

مهدی تاج حدود یک ماه قبل اعلام کرد که سرمربی تیم ملی در سال 97 انتخاب می‌شود. نه تنها در روزهای پایانی سال 97 این اتفاق رخ نداد بلکه در آغاز سال 98 هم خبری از مذاکره با سرمربی جدید تیم ملی نیست. تیم ملی ایران روزهای فیفا در فروردین‌ماه را از دست داده و تا اوائل تابستان هم برنامه‌ای برای انجام بازی‌های تدارکاتی ندارد.

526155_507

ظاهرا فدراسیون فوتبال ایران به چند دلیل انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش را به عقب انداخته است. تیم ملی تا چند ماه آینده بازی ویژه‌ای را تجربه نخواهد کرد و به همین دلیل فدراسیون فوتبال قصد ندارد برای این مدت هزینه‌ای را به سرمربی جدید بپردازد. هدف فدراسیون فوتبال این است که چند ماه صبر کند و در نزدیکی مسابقات مقدماتی جام جهانی با جانشین کی‌روش به توافق برسد و قرارداد رسمی امضا کند. بنابراین از زمان جدایی کی‌روش و حضور سرمربی جدید، هزینه‌ای را برای نیمکت تیم ملی بزرگسالان پرداخت نخواهد کرد که با محاسبات فدراسیونی ها طبق برآوردهای مالی شان مبلغی در حدود 800 هزار تا یک میلیون یورو  را در خزانه‌ آنها نگه خواهد داشت.

نکته‌ی دیگر که انتخاب جانشین کی‌روش را به تعویق انداخته، بحث 48 تیمی شدن جام جهانی 2022 است. اینفانتینو به عنوان رییس فیفا موافق برگزاری جام جهانی قطر با این تعداد تیم است اما هنوز موضوع به تصویب نرسیده است. گفته می‌شود چند روز قبل از برگزاری جام جهانی جوانان در اردیبهشت‌ماه، اجلاس فیفا تشکیل می‌شود و اعضا درباره برگزاری جام جهانی با 48 تیم رأی‌گیری می‌کنند.

تیم-ملی-ایران-8

گفته می شود فدراسیون فوتبال منتظر اعلام نتیجه‌ی نهایی است تا در مورد سرمربی بعدی تیم ملی تصمیم بگیرد. اگر 48 تیمی شدن جام جهانی تصویب شود، شاید جذب یک مربی ایرانی دوباره در دستور کار قرار بگیرد. چون با تصویب این قانون، صعود به جام جهانی 2022 آسانتر از هر زمان دیگری است. همه‌ی این مسائل دست به دست هم داده تا فدراسیون فوتبال در انتخاب جانشین کی‌روش تعلل کند و برنامه‌های خود را به تعویق بیندازد. البته در این بین فشار افکار عمومی را نباید نادیده گرفت. به خصوص آن‌هایی که به درستی معتقدند جانشین کی‌روش باید سریع‌تر انتخاب شود و البته بزرگ‌تر از او هم باشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید