چند نکته بهداشتی برای سیل زدگان +اینفوگرافی

پس از وقوع سیل برای در امان ماندن از انواع بیماری‌ها باید به نکات بهداشتی توجه بسیاری داشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سیل سبب بروز انواع بیماری ها در میان مردم می‌شود و برای در امان ماندن از انواع بیماری‌ها باید به نکات بهداشتی توجه بسیاری داشت در اینجا به معرفی چند توصیه مهم پزشکی و بهداشتی بعد از وقوع سیل می‌پردازیم.

مهمترین عامل بیماری در مناطق سیل زده آب‌های آلوده هستند و این بیماری‌ها به وبا، تب حصبه و هپاتیت آ. تقسیم می‌شوند؛ راه‌های انتقال این بیماری‌ها نوشیدن آب آلوده، خوردن غذای آلوده و دست آلوده است.

از ویژگی‌های بیماری وبا می‌توان به استفراغ، اسهال، تب و دفع زیاد آب اشاره کرد همچنین ویژگی‌های تب حصبه تب، خستگی، سرگیجه، درد بدن و اسهال است و هپاتیت آ با تب، خستگی، اسهال، استفراغ و زردی پوست خود را نشان می‌دهد؛ در این میان استفراغ تب و بدن درد و اسهال از نشانه‌های مشترک در این سه بیماری هستند.

شستن دست‌ها با مواد ضدعفونی کننده، استحمام با آب تمیز، استفاده از آب تمیز برای شستن خود و وسایل، استفاده از آب بسته بندی برای نوشیدنی و استفاده از وسایل آشپزی و مواد غذایی غیر آلوده مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها هستند.
باید توجه داشته باشیم که سیلاب گل آلود هستند بنابراین پس از پایان سیلاب و خارج کردن گلولای وسایل منزل و فروشگاه باید شسته شود و در صورت نیاز مورد گندزدایی قرار گیرند؛ اگر سیلاب وارد یخچال، انبار یا محل نگهداری مواد غذایی شده است این مواد غذایی آلوده و قابل مصرف نیستند بنابراین از خوردن، آشامیدن یا خرید و فروش آن‌ها باید خودداری کرد.

522

دیدگاه تان را بنویسید