دومین تجربه‌ی سرمربیگری میک در گلن‌توران

دستیار مغضوب کی‌روش روی نیمکت باشگاه پرافتخار ایرلندی

مک‌درموت بعد از سال‌ها حضور در ایران، حالا به عنوان سرمربی جدید باشگاه گلن‌توران در لیگ برتر ایرلند شمالی انتخاب شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی‌ پلاس،میک مک‌درموت بعد از سال‌ها حضور در ایران و همکاری با کارلوس کی‌روش و علیرضا منصوریان، حالا به عنوان سرمربی جدید باشگاه گلن‌توران در لیگ برتر ایرلند شمالی انتخاب شده تا در زادگاه خود یعنی شهر بلفاست مربیگری را ادامه بدهد. مک‌درموت 45 ساله که به دلیل عدم آشنایی با زبان پرتغالی نتوانست همراه کارلوس کی‌روش در کادر فنی تیم ملی کلمبیا فعالیت کند، هدایت باشگاهی پرافتخار را در لیگ ایرلند شمالی بر عهده گرفته. باشگاهی قدیمی با قدمت 137 ساله که عناوین قهرمانی متعددی را در این کشور به‌دست آورده است.

گلن‌توران در دوران 137 ساله‌ی حضور در لیگ ایرلند شمالی، 23 بار قهرمان لیگ شده، 22 بار جام حذفی را فتح کرده، 7 عنوان قهرمانی در لیگ‌کاپ به‌دست آورده، 2 بار قهرمان جام خیریه شده و 27 بار هم رده‌ی نخست جام اتحادیه ایرلند شمالی را به خود اختصاص داده. عناوینی که روی هم عدد جذاب 81 را نشان می‌دهد. با این حساب مک‌درموت پا به باشگاهی پرافتخار گذاشته و نخستین تجربه‌ی سرمربیگری دائمی خود را باید در تیمی سپری کند که هوادارانش فقط با کسب عنوان قهرمانی راضی و خوشحال می‌شوند.

D3QAeKCWwAE2GGs

میک مک‌درموت در فوتبال ایران و حتی امارات به عنوان یک بدنساز شناخته‌شده است. مربی سابق النصر و العین که وقتی به ایران آمد، ابتدا یک بدنساز بود و با نظر علیرضا منصوریان به کادر فنی استقلال اضافه شد تا دستیاری را نیز تجربه کند. مک‌درموت که بعد از اخراج منصوریان از استقلال، برای یک بازی سرمربی این تیم بود موفق شد سپیدرود را در رشت شکست بدهد اما دوران حضور او روی نیمکت آبی‌ها خیلی زود به پایان رسید تا این مربی ایرلندی به تیم ملی برگردد و دوباره کار در کنار کی‌روش را تجربه کند.

کارلوس کی روش اما در آخرین اظهارنظر خود عامل اصلی ناکامی تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا را وضعیت بدنی نه چندان ایده ال بازیکنانش عنوان کرده و مقصر اصلی را میک مک درموت قلمداد کرده است!

حالا مک‌درموت در دومین دیداری که به عنوان سرمربی فعالیت خواهد کرد، باید در هفته‌ی اول لیگ ایرلند شمالی مقابل دیون‌گانون، گلن‌توران را هدایت کند. دیداری که شنبه برگزار می‌شود و می‌تواند تجربه‌ی جدیدی برای مربی سابق استقلال و تیم ملی ایران باشد. مربی 45 ساله‌ای که در گلن‌توران جانشین گری اسمیت شد. مربی باتجربه‌ای که نتوانست همراه این تیم نتایج درخشانی کسب کند. 

دیدگاه تان را بنویسید