وضعیت هوای تهران در روز سیزده بدر

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی روز جاری (روز طبیعت) است، گفت: برای برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ حسین شهبازی با بیان اینکه پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی طی روز جاری (روز طبیعت) است، اظهار کرد: برای برخی ساعات وزش باد با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه و بارش پراکنده باران انتظار می‌رود.

 

وی افزود: بتدریج از شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته شده و این شرایط تا صبحگاه روز چهارشنبه، چهاردهم فروردین کمابیش ادامه خواهد داشت. هرچند این وضعیت پا برجا نخواهد بود و همراه با تغییر شرایط جوی در بعدازظهر چهارشنبه، بتدریج بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد با جهت غالب غربی - شمال غربی طی برخی ساعات افزوده خواهد شد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت، گفت: طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در سیزدهمین روز از بهار ۹۸ در شرایط مطلوب قرار داشته و تنها وزش باد در برخی ساعات، احتمال افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق را به دنبال خواهد داشت.

شهبازی ادامه داد: بر این اساس انتظار می‌رود تا صبحگاه روز چهارشنبه افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها مشاهده شود و از بعدازظهر همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی، وضعیت کیفیت هوای پایتخت در شرایط بهتری قرار گیرد.

به گفته وی، کیفیت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته با شاخص ۳۷ پاک بود و در حال حاضر نیز با شاخص ۳۱، پاک است.

 

دیدگاه تان را بنویسید