قلعه‌نویی: پشت سر هم از اشتباهات داوری ضرر می‌کنیم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: یک تیم یک هفته از داوری ضرر می‌کند و هفته بعد از آن سود می‌برد، اما ما پشت سر هم از اشتباهات داوری ضرر می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار شاگردانش برابر تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان گفت: هر بازی برای ما حکم فینال را دارد. در بازی قبل یکی از بهترین بازی‌های‌مان را ارائه کردیم. پس از تحلیل فیلم بازی، دیدیم که یکی از بازی‌های خوب ما بود.

وی با بیان اینکه تیمش سه مشکل دارد، گفت: ما بدشانس بودیم که توپ‌های‌مان وارد دروازه حریف نشد و کم‌شانس بودیم که یک توپ معمولی تبدیل به گل تیم مقابل شد. یکی هم اینکه پنالتی ما باید تکرار می‌شد و در دقیقه 90، یک پنالتی به سود ما گرفته نشد. تیم مرزبان هم یکی از تیم‌های خوب لیگ است و منظم و بابرنامه بازی می‌کند. اگر قرار است در جدول بمانیم، باید بتوانیم سه امتیاز این مسابقه را بگیریم تا شرایط‌مان را در جدول حفظ کنیم.

سرمربی سپاهان درباره مصدومان تیمش تصریح کرد: ایرانپوریان را در اختیار نداریم. وضعیت مسلمان هم بهتر شده و جلال‌الدین علی‌محمدی به لیست 18 نفره تیم رسیده است. علی‌محمدی پس از چند هفته به تیم اضافه شده و تیم پزشکی گفته است که آماده بازی به مدت 90 دقیقه نیست.

قلعه‌نویی در واکنش به اظهارات محمدرضا مهاجری، سرمربی ماشین سازی که گفته بود حتماً باید دایی یا قلعه‌نویی باشیم تا صدای اعتراض‌مان شنیده شود، خاطرنشان کرد: مهاجری چنین حرفی زده است؟ او یکی از دوستان خوب من است، اما باید چند مطلب را به او بگویم. یکی اینکه زمانی که تیم او باید در دربی بازی کند، برای تیم حریف آرزوی موفقیت می‌کند، اما زمانی که ما دربی داریم، علیه ما بیانیه می‌دهند! آقای مهاجری عزیز! شما یک تیم پیدا کن که در چند هفته اخیر، هشت امتیاز به خاطر اشتباهات داوری از دست داده باشد. در شش هفت سال گذشته، برای هر حکمی که علیه من صادر شده، هیچ وقت مرا دعوت نکردند و همیشه احکام قطعی و جریمه علیه من صادر شده است. آقای مهاجری! یک مربی را نام ببر که اینگونه باشد.

وی ادامه داد: مطابق قانون سال 97 که دو سه هفته پیش تصویب شد، کمیته انضباطی موظف است یا فرد خاطی را دعوت کند، یا اینکه صحبت‌های شفاهی او یا دفاعیه‌اش را گوش کند. نمی‌دانم مهاجری از کجا این حرف را می‌زند. در شهر ما بیانیه می‌دهند و شما برای رقیب آرزوی قهرمانی می‌کنید.

سرمربی سپاهان در ادامه انتقاداتش نسبت به داوری اظهار داشت: به اذعان داوران، پنالتی ما مقابل ذوب‌آهن باید تکرار می‌شد و پنالتی دقیقه 90 ما را اعلام نکردند. یک زمان در ابتدای فصل امتیاز از دست می‌دهید که می‌توانید جبران کنید، اما ببینید در این چند هفته، چند امتیاز از سپاهان و قلعه‌نویی گرفتند.

«نمی‌دانم چرا مهاجری این حرف‌ها را می‌زند.»، قلعه‌نویی ضمن بیان این جمله گفت: البته همه علیه من موضع دارند! یک سؤال دارم. اعضای اتحادیه داوران که علیه من بیانیه صادر کردند، آیا بیانیه‌ای درباره اشتباهات داوری صادر کردند؟ یک مربی کنار زمین تا مرز سکته پیش می‌رود. البته توقع نداریم که داوران بیانیه صادر کنند و بگویند اشتباه ما باعث شد دو امتیاز از یک تیم گرفته شود.

وی درباره شرایط نزولی سپاهان و تفاضل گل کمتر این تیم نسبت به استقلال تصریح کرد: با سند می‌گویم که سپاهان از لحاظ هزینه و بودجه، تیم پنجم جدول است و 40 درصد بودجه سه تیم هزینه کردیم. وقتی شما از استقلال نام می‌برید، باید بدانید مربی این تیم، دو سال با استقلال کار می‌کند و سال گذشته تیم سوم جدول بوده است، اما ما سال اول حضور در سپاهان را می‌گذرانیم و تیم سال گذشته شرایط خوبی نداشت. بودجه ما 40 درصد آنهاست. استقلال سال گذشته به رده سوم جدول و نیز قهرمانی جام حذفی رسید. این را هم بگویید که ما شانس قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را داریم که لطف خدا و اهل بیت بوده است.

سرمربی سپاهان با اشاره به استقبال مردم شهرستان‌ها از سرخابی‌های پایتخت خاطرنشان کرد: زمانی که استقلال و پرسپولیس به اهواز می‌روند، 50 درصد ورزشگاه برای این دو تیم است که ما این شرایط را نداریم. باید دست کسانی را که در شهرستان‌ها از ما حمایت می‌کنند، ببوسیم. بچه‌های ما کار خیلی بزرگی انجام دادند و بیش از توان‌شان زحمت می‌کشند.

قلعه‌نویی با بیان اینکه هشت امتیاز از دست رفته تیمش با اشتباهات داوری دست او نبوده است، اظهار داشت: پس از بازی با پرسپولیس، کدام تیم اینقدر از داوری ضرر کرده است؟ البته هیچکدام عمدی نبوده و ما داوران پاکی داریم. ما مخلص آنها هم هستیم، اما وقتی یک پنالتی برای یک تیم نمی‌گیرند، همه از وزیر و وکیل بسیج می‌شوند. ما هشت امتیاز از دست دادیم و وقتی زنگ می‌زنیم، می‌گویند پنالتی بوده، اما چرا مهاجم خودتان گل نمی‌زند. این چه ربطی دارد؟

وی افزود: بازیکنان و مدیران باشگاه زحمت می‌شکند، اما هر چیزی ابزارش را می‌خواهد. ما نسبت به یک تیم از لحاظ بودجه‌ای، تقریباً هم‌سطح هستیم. البته از لحاظ پرداختی بهتر از آن تیم بودیم، اما آن تیم از لحاظ قراردادی بهتر از ما هستند. از نظر بودجه، ما در رده چهارم جدول هستیم.

سرمربی سپاهان با تمجید از تیم پدیده شهر خودرو گفت: باید به یحیی گل‌محمدی تبریک بگویم، اما بازیکنان این تیم چند سال است که با هم بازی می‌کنند. خوشحالیم شانس قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را داریم، اما آدم باید منطقی فکر کند. مگر همه تیم‌ها نشسته‌اند و سپاهان دارد هزینه و تلاش می‌کند؟ مربیان پرسپولیس و استقلال، سابقه کسب رتبه اول و سوم را با تیم‌های‌شان در فصل گذشته دارند. آنها سال گذشته کار کردند و تغییر آنچنانی هم نداشتند.

قلعه‌نویی با ابراز خوشحالی از شرایط تیم سپاهان گفت: باید به صداقت و زحمت بچه‌ها درود بفرستیم. ما در فصل نقل و انتقالات و به خصوص در نیم‌فصل دوم، بازیکنان خوبی جذب کردیم. سیستم آنالیز ما می‌گوید علی قربانی همیشه جزو بهترین‌هاست. پس از تعویض او در دیدار برابر ذوب‌آهن، سمت راست ذوب‌آهن فعال‌تر شد. ما بدشانس بودیم که توپ‌های‌مان گل نشد و کم‌شانس بودیم که با کم‌ترین موقعیت‌ها گل خوردیم.

وی با اشاره دوباره به اشتباهات داوری خاطرنشان کرد: اشتباهات داوری همه جا وجود دارد و نباید از داوران خرده بگیریم، اما از اشتباهات داوری هم لطمه خوردیم. داوران جامعه پاکی هستند و از این عزیزان تشکر می‌کنم، اما فکر می‌کنم در تاریخ لیگ برتر و در این چند فصل، هیچ تیمی مانند سپاهان پشت هم از داوری لطمه خورده باشد.

سرمربی سپاهان افزود: دیدارهای ما مقابل پرسپولیس، استقلال خوزستان، صنعت نفت، ذوب‌آهن و تراکتورسازی را ببینید. اشتباهات داوری در این بازی‌ها پشت سر هم رخ داده است. یک تیم یک هفته از داوری ضرر می‌کند و هفته بعد از آن سود می‌برد، اما ما پشت سر هم از اشتباهات داوری ضرر می‌کنیم. البته باید اینقدر از موقعیت‌های خود استفاده می‌کردیم تا اشتباهات داوری به ما لطمه نزند. با این حال پس از بازی با پرسپولیس، اشتباهات داوری به ما لطمه زد.

 

دیدگاه تان را بنویسید