اگر باتری گوشی در هوای سرد خالی شد، چه کنیم؟

یکی از معضلاتی که همواره کاربران گوشی‌های هوشمند در هوای سرد و زمستانی با آن روبرو هستند، خالی شدن زودهنگام شارژ گوشی آن‌هاست.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها که تعداد سفرهای برون شهری رو به فزونی رفته و هوای سرد و زمستانی نیز به نظر ادامه‌دار می‌رسد؛ یکی از بزرگترین و مهم‌ترین اقداماتی که باید مسافران در نظر داشته و انجام دهند، لزوم همراه داشتن یک گوشی هوشمند با سیم‌کارت روشن در مواقع ضروری است.

بر اساس گزارش وب سایت safetylineloneworker، همواره تعداد زیادی از کاربران گوشی‌های هوشمند از خالی شدن زودهنگام شارژ دستگاه‌های الکترونیکی خود و عدم توانایی در ادامه فعالیت گوشی، آنتن‌دهی سیم‌کارت در مواقع لزوم و هم‌چنین عکاسی در طبیعت سرد و برفی، گله و شکایت دارند؛ به گونه‌ای که در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از کارشناسان مربوطه درخواست کرده‌اند که راهکارهای مفید و کاربردی به آن‌ها پیشنهاد بدهند که بتوانند در شرایط هوای سرد و زمستانی، از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری به عمل بیاورند.

با این‌که به نظر می‌رسد که خالی شدن شارژ باتری‌های لیتیوم یونی در شرایط هوای سرد و زمستانی طبیعی است و راهکار خاصی ندارد، با این حال کارشناسان فعال در حوزه فناوری خطاب به کاربران گوشی‌های هوشمند چند توصیه کلی دارند:

۱. اتصالات گوشی را قطع کنید

سعی کنید اتصالات گوشی خود را در هوای سرد به حداقل برسانید. این بدان معناست که اینترنت تلفن همراه (موبایل دیتا)، بلوتوث (بخصوص در صورت اتصال به ساعت مچی هوشمند) و سایر اتصالات گوشی را در مواقع غیرضروری قطع کنید چراکه آن‌ها در حالت عادی نیز شارژ زیادی از گوشی را مصرف می‌کنند و موجب خالی شدن باتری آن می‌شوند.

۲. گوشی را در حالت پرواز قرار دهید

یکی دیگر از راهکارهای کاربردی و سودمندی که می‌تواند به حفظ بیش‌تر شارژ گوشی‌های هوشمند در شرایط جوی سرد و نامساعد کمک بسزایی کند، قرار دادن گوشی در حالت پرواز ( Flight Mode) یا از کار انداختن موقتی سیم‌کارت و شبکه مخابراتی است. این کار تا حد زیادی از مصرف باتری و خالی شدن شارژ گوشی‌های هوشمند جلوگیری به عمل می‌آورد.

۳. برای عکاسی از دوربین استفاده کنید

یکی از کارهایی که شارژ گوشی‌های هوشمند را به سرعت خالی می‌کند، استفاده مداوم از دوربین آن برای عکاسی از مناظر طبیعی و غیره است. کاربران برای آنکه بتوانند از خدمات شبکه مخابراتی، اینترنت و سایر سرویس‌های گوشی خود به هنگام لزوم و در سفر و شرایط جوی سرد و نامساعد بهره‌مند شوند، باید درصورت تمایل به عکاسی از محیط و اطرافیان خود، از دوربین‌های عکاسی به صورت جداگانه استفاده کنند.

۴. پاوربانک همراه داشته باشید

با همه این اوصاف در صورتی که باز هم باتری گوشی شما تمام شد، لازم است که از به همراه داشتن یک دستگاه شارژر همراه یا پاوربانک که به صورت کامل پر شده باشد، اطمینان حاصل کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید