قطبی:این بازی بهترین بازی ما نبود

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان پیروزی مقابل ماشین سازی تبریز را برای تیمش مهم ارزیابی کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، افشین قطبی پس از برتری یک بر صفر تیمش مقابل ماشین سازی تبریز گفت: این پیروزی برای فولاد بسیار مهم بود و برای تمام بازیکنان و اعضای کادرفنی ما اهمیت داشت. بازی سختی بود و همین را پیش‌بینی کرده بودیم. به خصوص به دلیل سرما و باد بازی سخت‌تر شد که بازیکنان ما به این شرایط عادت نداشتند.

وی افزود: دیروز در همین آب و هوا تمرین کردیم و جالب بود که بازیکنان می‌خواستند روز گذشته با لباس گرم تمرین کنند، اما به آنها گفتم باید با همین شرایط هم بازی کنید. این تنها بازی خوب ما نبود و فکر می‌کنم در این بازی توانستیم مؤثر باشیم و به گل برسیم. خوشبختانه روی یک حرکت ترکیبی به گل رسیدیم و در نیمه دوم هم موقعیت‌هایی داشتیم. باید برای بازی‌های آینده بیشتر کار کنیم تا نتایج خوبی کسب کنیم.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با تشکر از میهمان‌نوازی تبریزی‌ها خاطرنشان کرد: قبل از این بازی هشت بازی تا پایان فصل مانده بود و ما تصمیم گرفتیم یک حرکت خوب فرهنگی را شروع کنیم. ما می‌خواهیم تمام پاداش‌های تیم را در بازی‌هایی که پیروز می‌شویم، به خیریه بدهیم تا این پول را به مردمی بدهیم که در سیل آسیب دیدند. سایر بازیکنان و مربیان را هم دعوت می‌کنم این کار را انجام دهند تا نشان دهیم وقتی مردم به مشکل خورده‌اند، می‌خواهیم به آنها کمک کنیم.

قطبی در مورد مردم آذربایجان هم گفت: همیشه حس خوبی نسبت به مردم این منطقه دارم. در تمام عمرم هر زمان با آنها برخورد داشتم، محبت‌آمیز بوده و همیشه از عشقی که در قلب مردم تبریز است، لذت بردم. از طرفی این احساس را دارم که اینجا همیشه می‌توانم پیروز باشم و اینجا انگار در خانه‌ام هستم. از طرفی باید بگویم بازی‌هایی که در تبریز انجام دادیم، همیشه بازی‌های مهمی بودند. بازی با تراکتورسازی اولین بازی من در فولاد بود و امروز هم نخستین بازی سال را انجام دادیم. در فوتبال گاهی ریاضی نیست که یک + یک، دو بشود و گاهی خوب کار می‌کردیم، اما به گل نمی‌رسیدیم، با این حال امروز خوب بازی کردیم و به پیروزی هم رسیدیم. فوتبال همیشه با منطق ریاضی جلو نمی‌رود و من که عمرم در این شغل بوده، به این نتیجه رسیده‌ام که فوتبال ریاضی نیست.

وی در واکنش به این سؤال که چه برنامه‌ای برای حضور در جمع تیم‌های بالای جدول دارند و اینکه دو نیمه متفاوت هم مقابل ماشین سازی داشتند، گفت: این بازی برای هر دو تیم اهمیت داشت، چون با امتیازی نزدیک به هم در جدول کنار هم بودیم و این برد این اجازه را می‌دهد که رو به جلو حرکت کنیم. بازی بعدی ما در اهواز است و این بازی به ما اجازه می‌دهد در بازی بعدی با اعتمادبه‌نفس بیشتری بازی کنیم تا بتوانیم جایگاه خودمان را ارتقا بدهیم. در مورد تفاوت بازی هم باید بگویم ما از آنها پیش بودیم و در نیمه دوم حریف سعی می‌کرد که نتیجه را جبران کند و ما هم در نیمه دوم دو سه موقعیت داشتیم تا نتیجه را ارتقا بدهیم. با این حال در نیمه دوم فقط یک صحنه بود که نیاز داشتیم دروازه‌بان ما واکنش نشان بدهد که آن هم موفقیت‌آمیز بود. سایر توپ‌هایی که به زمین ما آمد، همه به بالای دروازه رفت.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در واکنش به این مسئله که تیم شما فقط سه موقعیت داشت و با همین موقعیت‌های کم به پیروزی رسید، گفت: فکر می‌کنم شما فراموش کردید! ما امروز بیش از سه موقعیت داشتیم. مسی موقعیت خوبی داشت، رضا میرزایی هم همین‌طور. حسن بیت‌سعید و آرش افشین نیز موقعیت‌هایی داشتند. ممکن است شما در یک بازی 100 موقعیت گل داشته باشید و به گل نرسید، اما تیم حریف با دو موقعیت گل به برتری برسد. این شکل فوتبال است و آنهایی که در فوتبال حضور دارند می‌دانند که این بازی قابل پیش بینی نیست. شاید یک تیم خوب بازی کند، اما فوتبال قابل پیش بینی نیست.

قطبی در خصوص اینکه چرا تیمش نمایش‌های متفاوتی دارد و گاهی خوب بازی می‌کند و گاهی نه، تصریح کرد: این موضوع به این مسئله باز می‌گردد که ما نتوانستیم در خانه خوب بازی کنیم که این به روحیه و اعتماد به نفس بازیکنان ما باز می‌گردد. آنها در خارج از خانه با اعتماد به نفس بهتری بازی می‌کنند. همه تیم‌ها تعطیلات داشتند و ما تمرینات سختی را انجام دادیم. همه اینها باعث می‌شود انتظاری که ما از شرایط بازی و کیفیت بازی داشتیم، به دست نیاوریم.

وی درباره اینکه هواداران به اتلاف وقت بازیکنان فولاد در نیمه دوم اعتراض داشتند، گفت: فکر می‌کنم شما وقتی در بازی خارج از خانه از حریف پیش هستید، نیاز است که بازی را مدیریت کنید تا تیم‌تان به تمرکز برسد. اینکه شما می‌گویید ما وقت تلف کردیم، خیلی هم بد نبود، چون من بدتر از این را دیده‌ام. می‌دانم هواداران هر تیم دوست دارند پیروز شوند،

سرمربی تیم فوتبال فولاد در خصوص صحنه مشکوک به پنالتی روی بازیکن ماشین سازی در لحظات پایانی بازی خاطرنشان کرد: با توجه به فاصله‌ای که داشتم صحنه را ندیدم، اما از بازیکنان که پرسیدم، آنها گفتند بازیکن ماشین سازی خودش را زمین انداخته است و پنالتی نبود. باید باز هم صحنه را ببینم.

قطبی درباره عملکرد بازیکنان خارجی تیمش اظهار داشت: بازیکنان ما دیر به جمع‌مان اضافه شدند و با توجه به اینکه زمان از دست رفته بود، مدتی بود که بازی نکرده بودند، اما با شرایطی که از آنها دیدم فکر می‌کنم اثرات زیادی در فوتبال ایران خواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید