هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال؛

دربی 89؛ جدال عیدانه برای صدرنشینی

هشتادونهمین دربی پایتخت روز شنبه 10 فروردین 1398 ساعت 16 در ورزشگاه آزادی در حالی برگزار می شود که دو تیم پرسپولیس و استقلال در رده اول و دوم جدول لیگ برتر قرار دارند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، دیدار دو تیم در نوروز 98 بدون اغراق یکی از حساس ترین مسابقات دو تیم پرسپولیس و استقلال است. سرخپوشان در صدر جدول قرار دارند و استقلال هم با 2 امتیاز اختلاف پشت سر پرسپولیس ایستاده است. برخی این دربی را فینال هجدهمین دوره لیگ برتر می دانند و برنده این مسابقه را قهرمان فصل!

برانکو صراحتا اعلام کرد که دربی زیباترین مسابقه است اما توقع نداشته باشید که تیمی 8 بر صفر پیروز شود! سرمربی سرخپوشان اگر چه اعلام کرده در این مسابقه هم مثل تمامی بازی ها تیمش را برای برد به میدان می فرستد اما شرایط جدول به گونه ای است که مساوی دربی  به سود پرسپولیس است. زیرا هم شاگردان برانکو را در صدر جدول نگه می دارد و هم روند بردهای متوالی استقلال را مختل می کنند.

آبی پوشان پیش از این مسابقه 4 برد متوالی داشته اند و در این مسابقه به دنبال پنجمین پیروزی هستند تا با شکست رقیب دیرینه خود به صدر جدول برسند. اتفاقی که اگر رخ بدهد باعث خوشحالی زاید الوصف هواداران استقلال خواهد شد و آنها بهترین عیدی را از تیم محبوب شان دریافت می کنند. فرهاد مجیدی ستاره آبی ها هم در این دربی به عنوان مربی روی نیمکت حضور دارد که می تواند از نظر روحی و روانی به بازیکنان استقلال کمک کند.

نقطه قوت دو تیم درون دروازه هاست جایی که علیرضا بیرانوند شماره یک تیم ملی و سیدمهدی رحمتی ملی پوش سابق حضور دارند. در خط دفاع استقلال در حال حاضر مستحکم ترین خط دفاعی را دارد و فقط 8 گل دریافت کرده است البته خط دفاع پرسپولیس هم با 10 گل خورده پشت سر آبی پوشان است. در خط میانی شاهد نبردی جذاب بین هافبک های دو تیم خواهیم بود. علی کریمی، پاتوسی و  شجاعیان می توانند صحنه های دیدنی را در تقابل با بشار رسن، احمد نورالهی و کمال کامیابی نیا خلق کنند. به هر حال مثلث سیاه استقلالپاتوسی، ایسما و منشا جذاب و خطرناک هستند و در آن سوی میدان هم مهدی ترابی، علیپور و عالیشاه می توانند برای آبی پوشان خطرناک باشند.

هواداران فوتبال ایران امیدوارند زیباترین و جذاب ترین و بزرگترین دربی آسیا بتواند آنها را در عید نوروز خوشحال کند و آنها در این نوروز که سیل کام ملت ایران را تلخ کرده با دیدن این دربی کمی از حجم غمشان کم شود و از تماشای بازی لذت ببرند.

پیر لوئیجی کولینا داور سرشناس سابق ایتالیایی که اکنون رئیس کمیته داوران فیفاست به دعوت مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال به ایران می آید تا تماشاگر این مسابقه حساس باشد.  تیم داوری دربی هم به شرح زیر است:

داور: اشکان خورشیدی
کمک ها: رضا سخندان – علی میرزابیگی
کمک داوران اضافی: محمدرضا اکبریان – محمدحسین زاهدی فرد
کمک داوران ویدئویی: علیرضا فغانی – محمدرضا منصوری
داور چهارم: آرمان اسعدی
ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

 

دیدگاه تان را بنویسید