پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی در اروپا

با توجه به افزایش تولید خودروهای برقی و الکتریکی، به نظر می‌رسد که محبوبیت وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست در کشورهای اروپایی در مقایسه با سایر نقاط جهان بسیار بیش‌تر است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این روزها که بازار خودروهای برقی و الکتریکی بسیار داغ شده است، بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند.

افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیش‌تر از این خودروهای پاک، موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بسیاری از کشورهای جهان نیز قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند. بدین ترتیب دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتاً تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدوداً دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

حالا به تازگی آمار و گزارش‌های جدیدی در وب سایت cleantechnica منتشر شده است که نشان می‌دهد کدام یک از مدل‌های خودروهای الکتریکی بیش‌تر مورد استقبال کاربران و مشتریان اروپایی قرار گرفته است.

این گزارش که توسط مؤسسه تحقیقاتی Jose Pontes ارائه شده است، با اشاره به میزان فروش این خودروهای پاک و دوستدار محیط زیست در ماه نخست سال جاری میلادی، یعنی ژانویه ۲۰۱۹، ۲۰ خودروی برتر و محبوب در کشورهای اروپایی و قاره سبز را اعلام و معرفی کرده است. بر اساس نموداری که در زیر آمده است، می‌توان محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی را به ترتیب زیر نام برد:

رنو زوئی (Renault Zoe)

میتسوبیشی اوتلندر (Mitsubishi Outlander)

نیسان لیف (Nissan Leaf)

بی ام و آی ۳ (BMW i3)

فولکس واگن ای گلف (VW e-Golf)

هیوندای کونا (Hyundai Kona EV)

ولوو ایکس سی ۶۹ تی 8 (Volvo XC60 T8)

مینی کانتریمن (Mini Countryman)

بی ام و ۵۳۹ ای (BMW 530e)

کیا نیرو (Kia Niro)

اسمارت فورتوو (Smart Fortwo)

ولوو ایکس سی ۹۰ تی 8 (Volvo XC90 T8)

بی ام و ۲۲۵ ایکس ای (BMW 225xe Active Tourer)

هیوندای آیونیک ( Hyundai Ioniq PHEV)

کیا سول (Kia Soul)

ولوو اس وی 90 (Volvo S/V90)

آئودی ای ترون (Audi e-Tron)

 

 

دیدگاه تان را بنویسید