در گفت و گو با جی پلاس؛

کرانچار: باید در تهران صدرنشین می شدیم/ رقبای ما در راه المپیک امکانات فوق العاده دارند!

سرمربی کروات تیم ملی فوتبال امید می گوید برای رسیدن به المپیک باید در زمان کوتاه تا مسابقات انتخابی، به خوبی حمایت شوند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال امید در نهایت توانست سهمیه حضور در مرحله نهایی انتخابی المپیک در آسیا را به دست آورد. شاگردان کرانچار که در تهران میزبان گروه C بودند، به دلیل تفاضل گل کمتر بعد از عراق دوم شدند و از صعود مستقیم بازماندند اما ایران به عنوان یکی از تیم های دوم برتر، در بین 16 تیم نهایی جای گرفت.

زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم ملی فوتبال امید در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ با تبریک به هواداران فوتبال ایران و بازیکنانش، اظهار می کند: به خاطر نتایجی که در گذشته کسب شده بود، تیم ملی امید در سید نخست مسابقات قرار نگرفت تا در نهایت دو تیم مدعی ایران و عراق در یک گروه قرار بگیرند. این موضوع کار را برای هر دو تیم دشوار کرد.

وی با اشاره به نتایج ایران و عراق برابر ترکمنستان و یمن افزود: ایران و عراق برتری خود را برابر رقبای خود نشان دادند. در نهایت همه چیز به بازی پایانی بستگی داشت و به خاطر تفاضل گل کمتر ما باید به برد می رسیدیم. در جریان بازی و در دقایق زیادی توپ و میدان در اختیار ما بود. بارها روی دروازه عراق حمله کردیم ولی بدشانسی و اشتباهات داوری مانع از پیروزی ما شد.

سرمربی کروات تیم ملی امید به اشتباهات داور در این دیدار پرداخت و گفت: داور دو خطای آشکار بازیکنان عراق روی بازیکنان ایان در داخل محوطه جریمه را اعمال نکردند. از طرفی نسبت به وقت کشی بازیکنان این تیم بی اعتنا بود. حداقل باید چندین کارت زرد نشان می داد تا این تیم دست از اتلاف وقت بردارد. مشکل دیگر اشتباهات خودمان در زدن ضربات آخر بود.

کرانچار درباره انتقاد برخی از کارشناسان از نتایج تیم ملی امید در تهران و اینکه نتوانسته بازی های خوبی را نشان دهد، گفت: به انتقادات احترام می گذارم و تلاش می کنم نتایج بهتری بگیریم. در هر حال ما دنبال صدرنشینی بودیم و برای رسیدن به این هدف تلاش کردیم. حالا که توانستیم فرصت حضور در مرحله بعد را به دست بیاوریم، باید بیشتر کار کنیم و با آمادگی کامل به مصاف رقبا برویم. هدفی جزء صعود به المپیک نداریم. برای رسیدن به این هدف باید همه دست به دست هم بدهند. زمان اندکی داریم و بدون شک مشکلات اخیر باید حل شوند و حداقل کمتر با چنین مسائلی دست و پنجه نرم کنیم. نیازمند زمان بیشتری برای آمادگی هستیم و باید بیشتر در تورنمنت ها و بازی های تدارکاتی شرکت کنیم تا هدف چندین ساله فوتبال ایران را محقق کنیم.

سرمربی کروات تیم ملی ایران با اشاره به آمادگی تیم های آسیایی در انتخابی المپیک 2020 تصریح کرد: تیم های عراق، عربستان، امارات، کره جنوبی، استرالیا، قطر و ... مدعیان صعود به المپیک هستند. ما باید با تیم هایی رقابت کنیم که از نظر امکانات در وضعیت فوق العاده ای هستند. این تیم ها از نظر فوتبالی دارای سبک هستند ولی ما به عنوان نماینده فوتبال ایران باید حمایت شویم و طلسم ناکامی را بشکنیم.

دیدگاه تان را بنویسید