خطاب معاون ترامپ به ناسا: فضانوردان تحت هر شرایطی باید به ماه برگردند!

مایک پنس، معاون ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که این کشور باید تا پنج سال آینده به ماه بازگردد؛ موضوعی که می‌تواند به یکی از چالش‌های اصلی ناسا طی سال‌های آتی تبدیل شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ پنس در نشستی در مرکز فضایی هانتسویل ایالت آلاباما از واژگانی شبیه به دوران جنگ سرد استفاده کرد: «ما امروز در یک مسابقه فضایی هستیم، همان‌طور که در دهه ۱۹۶۰ بودیم.»

راه‌اندازی چنین هدف بلندپروازانه‌ای احتمالا به ده‌ها میلیارد دلار هزینه نیاز دارد. ناسا طی سال‌های اخیر برای انجام ماموریت های خود از کمپانی‌های خصوصی کمک گرفته و حال باید منتظر ماند و دید که چه راهی را برای تامین بودجه ماموریت بازگشت به ماه پیدا خواهد کرد.

 

مایک پنس

 

 

 

بازگشت به ماه می‌تواند به یکی از اهداف جدید ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری تبدیل شود. همچنین آمریکا تهدیدهایی نظیر مقابله با چین و روسیه در صورت جنگ‌های فضایی را هم دنبال می‌کند. پیش از این ناسا قصد داشت تا فضانوردان را تا سال ۲۰۲۸ و بعد از توقف در ایستگاه Gateway در اطراف مدار ماه، به سطح این کره برساند. در ضمن، حدودا سه ماه پیش بود که فضاپیمای Chang’e-4 چین با فرود روی نیمه تاریک ماه خبرساز شد.

به جز آمریکا، تنها اتحاد جماهیر شوروی و چین موفق به حضور روی تنهای تنها قمر زمین شده‌اند. پنس در ادامه صحبت‌هایش از لحنی مشابه با فضانورد مشهور نیل آرمسترانگ استفاده کرد: «حال زمان برای جهش بزرگ بعدی است.»

او در ادامه صحبت‌هایش به لزوم حضور آمریکا در کره مریخ اشاره می‌کند: «این جهش بزرگ بعدی باید فضانوردان آمریکایی را طی پنج سال آینده به ماه برساند و شرایط را برای حضور آن‌ها در مریخ آماده کند.»

پنس به فرود فضانوردان آمریکایی روی ماه بسنده نکرده و اعتقاد دارد که شرایط باید برای استقرار آن‌ها در ماه فراهم شود. پیش از این می‌دانستیم که ناسا قصد دارد در ماه ژوئن سال 2020 (خرداد 1399) فضاپیمای سرنشین دار Orion خود را به مدار ماه بفرستد.

دیدگاه تان را بنویسید