آغاز فعالیت تماشاخانه های تهران در روز ملی هنرهای نمایشی/ ویژه برنامه های نوروزنمایش در همه ایران

تماشاخانه های دولتی تهران به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی، فعالیت خود را آغاز کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ برخی از تماشاخانه های دولتی تهران فعالیتشان را در سال 98 از پنجم فروردین ماه آغاز کرده و برخی نیز از امروز، هفتم فروردین گشایش یافته اند.

از جمله این تماشاخانه ها می توان به مجموعه تئاتر شهر ـ سالن اصلی با نمایش «ملاقات» از پارسا پیروزفر اشاره کرد که از امشب ساعت 19/30 اجرایشان به صحنه می رود. تماشاخانه سنگلج نیز با نمایش «طریقه حکومت گجرخان» از مجید امرایی و احسان ملکی از دوشنبه، پنجم فروردین ساعت 19/30 و «وقایع اتفاقیه» از شهرام عبدلی ساعت 21 به صحنه می روند. 

تالار هنر نیز با «ساعت هشت در کشتی» از مریم کاظمی از سه شنبه، ششم فروردین ماه ساعت 20 گشایش یافته است.

برنامه های نوروز نمایش در سراسر ایران نیز به مناسبت هفتم فروردین ماه روز ملی هنرهای نمایشی آغاز شده است.  بخشی از این نمایش ها به صورت خیابانی است که از امروز تا 28 فروردین در محوطه شهرهای مختلف از جمله در تهران ـ محوطه تئاتر شهر از ساعت 17 آغاز می شود. 

محدوده خیابان استاد شهریار، پارک دانشجو و محوطه تئاتر شهر امروز شاهد جشن محیطی و شادپیمایی خواهد بود.  این جشن شامل آیین اقوام ایرانی، اجرای نمایش های نوروزی(نوروزخوانی، خیمه شب بازی، گروه حاجی فیروزها، عروس کهای بابا  نوروز و ننه سرما)، اجرای دو نمایش خیابانی به نام های «عید اومد، بهار اومد» و «حاجی فیروز و بابانوروز» حضور عروسک های غول پیکر، نقالی توسط مرشد حسین زارعی و ضرب زورخانه توسط مرشد خرمی و قرائت پیام روز ملی هنرهای نمایشی توسط داود فتحعلی بیگی می شود.

از دیگر ویژه برنامه های امروز میتوان به ملاقات و عید دیدنی هنرمند با پیشکسوتان و صاحبان تجربه هنر نمایش و آغاز به کار نمایشگاه اسناد تئاتر ایران در مجموعه تئاتر شهر اشاره کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید