اشک سرمربی فولاد خوزستان بخاطر سیل در سرزمین مادری اش

افشین قطبی: من در اختیار شیراز هستم/ مثل کلانی و حجازی، دریبل و شیرجه می زدیم

فکر می کردیم ستاره هستیم و مثل آقای کلانی و آقای حجازی، دریبل یا شیرجه می زدیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ سرمربی سابق تیم ملی ایران پس از 9 سال به ایران بازگشت و هدایت فولاد خوزستان را برعهده گرفت. او بامداد امروز مهمان ویژه برنامه بهار کارون در شبکه استانی خوزستان بود. بخش هایی از گفت و گوی او را در ادامه خواهید خواند.

قطبی در ابتدا به فوتبال خوزستان اشاره کرد: «خوزستان همیشه برای من جذاب بوده است. وقتی مربی تیم ملی بودم، خوزستان بازیکنان خوبی داشت. فولاد هم باشگاهی بوده که همیشه خوب بازیکن می ساخت. ضمنا ما نسل خیلی خوبی بین جوانان تا بیست و چند ساله ها داریم. این ها می توانند سطح فوتبال ایران را به شکل بین المللی بالا ببرند. من هم می خواستم در آن تاثیر داشته باشم و به ایران آمدم. از روزی که به فرودگاه آمدم، از دیدن مردم و بازیکنان لذت می برم. این را هم در نظر داشته باشید که 50 درصد DNA من فارسی و شیرازی است که خیلی به مردم خوزستان نزدیک است. این هم در آمدنم به خوزستان تاثیر داشت. ما صحنه های غمگینی در شیراز دیدیم. من از ته دلم متاسفم و به کسانی که زندگی و خانواده شان را در این حوادث از دست دادند، تسلیت می گویم. من در اختیار شیراز هستم هر کمکی که بتوانیم بکنیم.»

این حرف ها باعث بعض و گریه قطبی شد. اتفاقی که باعث شد برنامه با پخش یک آیتم متوقف شود. قطبی در بخش دیگری از حرف هایش افزود: «وقتی بچه بودیم، چمن نبود و در خیابان ها بازی می کردیم. تابستان ها هم به شیراز می رفتم و با پدربزرگ و مادربزرگم زندگی می کردم. هنوز یادم است در زمین های خاکی که بازی می کردیم، آرزو داشتیم یک نفر ما را ببیند و به زمین چمن ببرد تا اینکه دیده شویم. در تهران هم استادیوم امجدیه وجود داشت. یادم می آید که وسط خیابان ها، بلوارهایی قرار داشت که در آنها چمن بود. ما روزها این فضاها را پیدا می کردیم و شب ها صبر می کردیم که باغبان برود و در این زمین های چمن بازی می کردیم. فکر می کردیم ستاره هستیم و مثل آقای کلانی و آقای حجازی، دریبل یا شیرجه می زدیم. بعد از چند روز گل های اطراف ما شکست و باغبان که باهوش بود، فهمید که ما اینجا فوتبال بازی می کنیم. شما فکر کنید بچه هفت ساله در چمن بازی می کند و ناگهان باغبان با چوب می آید. اینها هنوز یادم است و نشان می دهد که چقدر عاشق فوتبال هستیم.»

قطبی به زندگی اش با همسرش هم اشاره کرد: «همسر من متولد کره است اما در هلند بزرگ شده است. او زمان حضورم در پرسپولیس، در تهران زندگی کرد. 7 زبان بلد است و بعضی کلمات فارسی را هم بهتر از من می داند.» قطبی از وضعیت استان خوزستان هم انتقاد کرد: «من دیدم که مردم چقدر در خیابان ها باید سختی بکشند. این خیابان ها می تواند خیلی مدرن تر باشد، راه هایی باشد که مردم از حضور در آنها لذت ببرند. من فکر می کنم مردم خوزستان بیش از این نیاز به کمک دارند. اگر بتوانیم در باشگاه فولاد به این کمک کنیم، یکی از خدمت های ما خواهد بود. استعداد و هوشی که در جوانان خوزستان می بینم، بی نظیر است. همه آنها امید دارند که به آرزوهایشان برسند. به نظرم باید کسانی که به سن من می رسند، به جوان ها کمک کنند تا به اهداف خود دست پیدا کنند. این واقعا یکی از دلایلی است که به خوزستان آمدم. من زمانی که بازیکنان فولاد را دیدم، عاشقشان شدم. انقدر که این بچه ها خونگرم هستند و فوتبال را دوست دارند و می خواهند پیشرفت کنند.»

 

دیدگاه تان را بنویسید