«خداحافظ سالار»؛ جنگی اما یادآوری کننده سبک زندگی

«خداحافظ سالار» اثری از حمید حسام است که ضمن اشاره به وقایع جنگ، رشادت‌های همسر شهید حسین همدانی و سبک زندگی را به مخاطبانش یادآوری می‌کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، کتاب «خداحافظ سالار» نوشته حمید حسام، به صورت مبسوط به خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر شهید مدافع حرم سردار سرلشکر حاج حسین همدانی، می‌پردازد.

این کتاب که اثری کاملا مستند و برگرفته از واقعیت است، با بحران سوریه و دمشق از سال 1390 آغاز می‌شود و ضمن ترسیم فضای جنگ با گروهک‌های تکفیری، به خاطرات دوران کودکی همسر شهید که در دهه ۴۰ به وقوع پیوسته، پیوند می‌خورد.

البته مطالب منتشر شده در «خداحافظ سالار» صرفا به اینجا ختم نمی‌شود، بلکه به خاطرات و نقش شهید همدانی در تاسیس ۳ لشکر سپاه در سال‌های دفاع مقدس، و ماموریت‌های متعددی وی در آفریقا و نهایتا دفاع از حرم اهل‌بیت در سوریه نیز می‌پردازد.

سردار شهید حسین همدانی از اعضا و بنیانگذاران سپاه همدان و کردستان بود و از سال ۱۳۵۹ در دفاع مقدس شرکت داشت. وی همچنین از فرماندهان منطقه عملیاتی «بازی دراز» در جبههٔ کرمانشاه بود و مدتی فرمانده لشکر انصار الحسین(ع) همدان شد. شهید همدانی همچنین جانشین قرارگاه امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و فرمانده سپاه محمد رسول الله(ص) تهران بوده است. دست آخر نیز در حین انجام ماموریت مستشاری در سوریه به شهادت، آرزوی دیرینه‌اش رسید.

در این کتاب علاوه بر صحنه‌های رزم و اتفاقاتی که در جنگ روی داده، مواردی در خصوص سبک زندگی به خانواده‌ها گوشزد می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید