قیمت سکه وطلا افزایش یافت / روند کاهشی نرخ دلار

در آخرین روزهای سال 97 بازار سکه و طلا، شاهد افزایش نسبی قیمت هاست از سوی دیگر بررسی قیمت ارز در بانک‌ها و صرافی‌ها نشان می‌دهد قیمت ارز به روند کاهشی خود ادامه می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رییس کمسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: در بازارهای جهانی، قیمت طلا ۳دلار کاهش یافت و هر اونس طلا به ۱۲۹۹دلار و ۶۰ سنت رسید. 

محمد کشتی آرای افزود: این در حالی است که در بازار داخلی افزایش جزیی نرخ ارز، سبب بالا رفتن قیمت سکه و طلا شد.

وی تصریح کرد: در بازار امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۶۱۰هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان و سکه های گرمی ۸۵۵هزار تومان داد وستد می شود. 

وی درباره میزان حباب سکه توضیح داد: در بیست و هفتمین روز اسفند، حباب سکه به ۴۸۰هزار تومان رسیده است. 

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها امروز یک میلیون و ۸۱۰هزار تومان معامله می شود. 

وی اظهار کرد: هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز در بازار امروز ۴۱۸هزار تومان خرید و فروش می شود. 

کشتی آرای درباره چگونگی فعالیت واحدهای صنفی طلا و جواهر در ایام نوروز ۹۸ توضیح داد: معمولا واحدهای صنفی طلافروشی در روز اول فروردین ماه باز هستند و باید گفت در طول تعطیلات نوروزی نیز این واحدها باز بوده و به خدمات رسانی مشغول هستند و این گونه نیست که با آغاز تطعیلات، بازار سکه و طلا تعطیل شود. 

 روند کاهشی نرخ دلار

 شعب ارزی بانک‌ها امروز (۲۷ اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۵۱۸ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته که ۱۲ هزار و ۶۱۵ تومان بود، حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمت دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۱۸۸ تومان است که نسبت به روز گذشته کاهش قیمت بیش از ۱۰۰ تومانی داشته است.

همچنین امروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۶۳۳ تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۴ هزار و ۹۰۱ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۴۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۴۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۲ هزار و ۸۹۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان می‌خرند و ۱۴ هزار و ۸۰۰ تومان می‌فروشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید