نرخ سکه و طلا ثابت ماند/قیمت دلار 50 تومان کاهش یافت

قیمت دلار نسبت به صبح امروز ۵۰ تومان کاهش یافت این در حالی است که قیمت طلا و سکه نسبت به روز گذشته ثابت ماند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، صرافی‌های بانک‌ها قیمت دلار را برای روز جاری، 12 هزار و 990 تومان اعلام کرده‌ بودند اما با توجه به کاهش تقاضا در بازار و همچنین سیر نزولی قیمت ها در بازار آزاد، قیمت دلار در صرافی های بانکی نسبت به صبح، 50 تومان کاهش یافت و به 12 هزار و 940 تومان رسید.  این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 12 هزار و 890 تومان خریداری می‌کنند.

3 روز مانده به پایان سال دلار مجدد وارد کانال 12 هزاری شد. فعالان بازار درباره حال و روز بازار ارز در روزهای پایانی سال 97 می گویند: کمبود تقاضا و نقش بازارساز برای پایین بسته شدن قیمت دلار در پایان سال از مهمترین دلایل شکست کانال 13 هزاری میباشد.

برهمین‌اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 14 هزار و 900  تومان اعلام شده بود اما با کاهش قیمت ها در بازار آزاد، نرخ یورو نیز در صرافی های بانکی نزولی شد. بنابراین یورو هم اکنون در این صرافی ها با قیمت 14 هزار و 850 تومان فروخته و با قیمت 14 هزار و 800 تومان از مردم خریداری می شود.

5 صرافی بانکی در خیابان فردوسی با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت 10 تا 15 تا 2000 دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

قیمت سکه  وطلا ثابت ماند

نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر از ثبات نسبی قیمت طلا و سکه در بازار خرده فروشی خبر داد.

مسعود یزدانی  با اشاره به اینکه امروز قیمت هر انس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۲ دلار و ۸۰ سنت است افزود: امروز هر مثقال طلا به عنوان مبنای قیمت یک میلیون و ۸۰۵ هزار تومان معامله شده است.

وی حباب سکه را حدود ۵۲۰ هزارتومان دانست و گفت: هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان، ​نیم سکه ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون ۶۳۰ هزار تومان و سکه یک گرمی نیز ۸۶۰ هزار تومان عرضه شده است.

یزدانی با اشاره به اینکه شرایط عرضه و تقاضا عادی است ادامه داد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان به فروش رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید