بازی امروز برای ما مهم‌تر از دربی بود

شفر: تغییر دروازه بان ما به خاطر رسانه ها نیست

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من لیست فصل آینده راه به مدیرعامل داده ام و باید سال آینده کار بزرگی در آسیا و لیگ برتر انجام دهیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر بعد از پیروزی یک بر صفر مقابل نساجی در نشست خبری گفت: اول اجازه بدهید در شروع صحبت هایم در مورد دروازه بان حریف باشد که فکر کنم مشکلی در اطراف چشمش رخ داد و امیدوارم مشکل خاصی نداشته باشد. این برد برای ما بسیار مهم بود بازی پایانی سال مابود.

*بابت نتیجه و شانس‌هایی که از دست دادیم خوشحال نیستم

سرمربی استقلال ادامه داد: وقتی برمی‌گردیم و سالی که پشت سر گذاشتیم را مرور می‌کنیم می‌بینیم چه مشکلاتی داشتیم و امروز به رده دوم رسیدیم. با وجود همه مشکلاتی که داشتیم اما آن چیزی که تیم به داخل زمین آورد و کاری که تیم در زمین انجام داد مهم بود. پیش از این هم گفتم استقلال تیمی است که شخصیت بسیار بسیار خوبی دارد و این برای ما خیلی خیلی مهم است. البته بازی امشب مثل بازی قبلی ما بود. ۶-۵ موقعیت عالی گلزنی داشتیم که توپ گل نشد. در بازی قبل یک اشتباه کردیم و بازی با نتیجه مساوی یک بر یک تمام شد. بابت این ۳ امتیاز خوشحالم، اما بابت نتیجه و شانس‌هایی که از دست دادیم نه. تیم فرصت‌های گلزنی خوبی درست می‌کند که این خوب است.

*تغییر دروازه بان ما به خاطر رسانه ها نیست

وی افزود: دیروز در نشست خبری قبل از بازی هم گفتم که ما بازی‌های سخت و زیادی داریم و به همین دلیل نفرات را با هم عوض می‌کنیم. گاهی رحمتی جای حسینی و حسینی جای رحمتی بازی می‌کند و حتی منشا به جای تبریزی یا تبریزی به جای منشا به میدان می‌رود. ما خوشبختانه دو دروازه‌بان خیلی خوب داریم و اگر یکی را عوض می‌کنیم به خاطر مطلب رسانه‌ها نیست، هرچند که می‌دانیم این مسائل از کجاست. اما هر دو دروازه‌بان باید شرایط بازی داشته باشند. 

* فصل آینده باید کار بزرگی در آسیا و لیگ برتر انجام دهیم

شفر خاطرنشان کرد: ما فصل را با ۶۰ درصد آمادگی آغاز کردیم و الان با ۸۰ درصد آمادگی به رتبه دوم جدول رسیدیم اما نمی‌خواهم سال آینده هم مثل سال گذشته شود. من به مدیر باشگاه نامه زدم و مطالبی به او گفتم که این تیم باید بماند و با بازیکنان باید قبل از اینکه پیشنهاد جدیدی دریافت کنند، قرارداد جدید امضا شود. شاید یکی دو بازیکن ما عوض شوند، اما ما می‌خواهیم این تیم بماند و مدیر باشگاه هم می‌داند من چه می‌خواهم. ما می‌دانیم لیگ در حال تمام شدن است، اما فصل آینده باید کار بزرگی در آسیا و لیگ برتر انجام دهیم. مدیرعامل لیست من را دارد و امیدوارم کارها زودتر شروع شود.

* به دنبال سوپراستار نیستیم
سرمربی استقلال تصریح کرد: سال ایرانی رو به پایان است. از همه هواداران تشکر می‌کنم. آنها بهترین هستند. هواداران ما تضمینی برای بردهای ما هستند. بدون حضور آنها نمی‌توانیم برنده شویم. از کمیته مشوقین باشگاه تشکر می‌کنم بابت طرح‌های قشنگی که دارند و اجرا می‌کنم. از کادر تدارکات و رسانه‌ای تیم تشکر می‌کنم. از کادر فنی خود بیژن طاهری، اشکان نامداری،‌ مارتین و فرهاد مجیدی تشکل می‌کنم. همه ما با هم کار می‌کنیم و با هم صحبت می‌کنیم تا چه کاری انجام بدهیم تا بهتر بشویم. برای ما کار تیمی مهم است. به دنبال سوپراستار نیستیم. کار تیمی اهمیت دارد. شاید یک نفر بازی نکند و خوشحال نباشد. امروز مرتضی تبریزی بازی کرد، شاید در بازی بعد فرشاد محمدی‌مهر و نفر بعد بازی کند. ما همه با هم هستیم.

*پسر مدیرعامل اطلاعات خوبی از پاتوسی و ایسما به ما داد

وی در ادامه نشست خبری افزود: باید از اصحاب رسانه تشکر کنم که دور خوب کاری و منصفانه‌ای با هم داشتیم و این برای ایران مهم است که وجهه رسانه‌ها و باشگاه‌ها چطور باشد. شاید یک نفر بخواهد وجهه رسانه‌ها را خراب کند، اما من از رفتار شما تشکر می‌کنم. همچنین جا دارد از مدیرعامل باشگاه، خانواده‌اش و پسرش علیرضا تشکر کنم، شاید کسی نداند که او برای دو بازیکن ما تلاش زیادی کرد و اطلاعات خوب و مهمی درباره پاتوسی و ایسما به ما داد. 

* بازی امروز برای ما مهم‌تر از دربی بود

خبرنگاری از سرمربی استقلال درباره اینکه او صحبت از جذب بازیکن کرده و آیا این بازیکن ایرانی خواهد بود یا خارجی پرسید که در این هنگام زرندی مدیر رسانه‌ای استقلال از خبرنگاران خواست درباره بازی سوال بپرسند اما شفر در این باره گفت: حرفی که من زدم یک صحبت کلی بود و گفتم شاید نیاز به جذب بازیکن داشته باشیم و شاید هم بازیکنان جوان‌تر مثل سجاد آقایی، میثم تیموری، فرشاد محمدی‌مهر و... به شرایط بالاتری بروند و دیگر نیازی به بازیکن نداشته باشیم. آنها نظم و هماهنگی خوبی دارند و صیادمنش و... هم به شرایط خوبی خواهند رسید اما کار ما اینجا این است که آنها را آماده کنیم. 

شفر در خصوص اینکه با برد در دربی فروردین ماه استقلال می‌تواند بعد از مدت‌ها بالاتر از پرسپولیس در جدول رده‌بندی قرار بگیرد، تصریح کرد: بازی مهم ما امروز بود که باید می‌بردیم. حالا بازیکنان به خانه می‌روند و مربی بدنساز ما به آنها برنامه خواهد داد تا در تعطیلات تمرین کنند. بازی امروز برای ما مهم‌تر از دربی بود و ما باید بعد از تعطیلات برگردیم و همراه با دستیارانم آنالیز انجام دهیم و ببینیم در گذشته چه بودیم و در آینده چه می‌خواهیم. ما می‌خواهیم هوادارانمان خوشحال شوند و امروز هم خوشحال شدند، اما به هر حال دربی نه تنها در ایران بلکه در آسیا هم مهم است و باید ببینیم شرایط چه می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید