کاهش قیمت دلار و افزایش نرخ طلا + جزییات

قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار امروز به رغم کاهش نرخ دلار، تحت تاثیر افزایش نرخ جهانی طلا افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، در حالی که دیروز قیمت هر دلار در بازار آزاد ۱۳ هزار تومان بود، در ساعات ابتدایی امروز قیمت هر دلار به ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان رسید.

کاهش قیمت دلار در بازار در حالی رخ داد که قیمت دلار رسمی در بازار تغییری نداشت اما ریزش قیمت صرافی ها کلید خورده و در شرایط کنونی نرخ خرید و فروش بازار آزاد با نرخ خرید صرافی‌ها یکی شده است.

قیمت فروش ارز در صرافی‌ها در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۵۰ تومان است که نسبت به دیروز کاهشی برابر با ۳۰ تومان را نشان می دهد. نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌ها در ساعات مختلف روز تغییر می‌کند.

قیمت سکه و طلا در بازار امروز

امروز در بازار آزاد سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید با افزایش نسبت به روز قبل با قیمت ۴ میلیون و ۵۲۰ هزار تومان و طرح قدیم ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، ربع‌سکه یک‌میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم  ۴۱۲ هزار و ۹۹۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۳۰۸ دلار معامله می‌شود.

در حالی که پس از رد نسخه اصلاح شده توافق برگزیت در پارلمان انگلیس، سرمایه گذاران مجددا به بازار طلا روی آورده اند، قیمت فلز زرد امروز به بالاترین رقم حدود ۲ هفته گذشته رسید، اما تضعیف ارزش دلار مانع افزایش بیشتر قیمت ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۳۰۴ دلار و ۲۶ سنت رسید. در اوایل امروز قیمت فلز زرد تا ۱۳۰۵ دلار و ۶۹ سنت یعنی بالاترین رقم از اول مارس رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با نیم درصد افزایش به ۱۳۰۵ دلار و ۱۰ سنت رسید.

 

دیدگاه تان را بنویسید