تصویر 360 درجه ایی جدید از مریخ

در حالی که ناسا ماه قبل از پایان کار مریخ نورد خود به علت وقوع توفان شن شدید در سطح مریخ خبر داده بود، امروز یک تصویر ۳۶۰ درجه زیبا که توسط آن تهیه شده را منتشر کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، این تصویر پانوراما که توسط مریخ نورد فرصت یا Opportunity گرفته شده، نمایی کلی از محل استقرار دائمی آن را نشان می‌دهد. محلی که به «دره استقامت» شهرت دارد.

این عکس با کنار هم قرار دادن ۳۵۴ عکس مجزا تهیه شده که توسط دوربین ۳۶۰ درجه مریخ نورد Opportunity گرفته شده‌اند. همچنین سه فیلتر مادون قرمز، سبز و بنفش بر روی عکس مذکور اعمال شده‌اند.

تصاویر مذکور سال گذشته و از تاریخ ۱۳ می تا ۱۰ ژوئن گرفته شده‌اند و آخرین تصویر دقیقاً در زمان آغاز توفان شن گرفته شده است و در آن مختصر گرد و غباری در تصویر قابل مشاهده است.

بخش‌هایی از این عکس نیز سیاه و سفید است. علت این موضوع آن است که مریخ نورد فرصت نکرده فیلترهای رنگی خود را بر روی عکس‌های مجزای تهیه شده اعمال کند.

تصاویر مذکور اطلاعات بیشتری را در مورد شرایط جغرافیایی سطح مریخ در اختیار دانشمندان قرار می‌دهد. قرار است در سال ۲۰۲۰ دو مریخ نورد دیگر توسط ناسا و سازمان فضایی اروپا بر روی این سیاره سرخ رنگ مستقر شده و اکتشافات خود را آغاز کنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید