اختصاصی جی پلاس؛

یادداشت مربی ایرانی شاغل در آمریکا درباره علت ناکامی استقلال مقابل العین

استقلال در دیداری خانگی و با وجود نمایش بهتر مقابل رقیب اماراتی به تساوی یک بر یک رسید.

لینک کوتاه کپی شد

استقلال ایران در دومین دیدار از لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی و در حضور بیش از ۵۰ هزار تماشاگر، مقابل العین امارات غافلگیر شد و دو امتیاز این دیدار خانگی را از دست داد. 

شاگردان وینفرد شفر در نیمه نخست نسبت به حریف اماراتی برتری نسبی داشتند اما با شروع نیمه دوم، موج حملات پر دامنه آبی‌ها روی دروازه العین شروع شد و استقلال از چندین موقعیت خطرناک، تنها به یک گل دست یافت. بعد از فرشید باقری، آبی‌ها به حملات خود ادامه دادند اما چیزی نصیب این تیم نشد تا در اواخر نیمه دوم، روی یک ضربه ایستگاهی، شیوتانی با استفاده از اولین فرصت تیمش، گلزنی کرد و بازی به تساوی رسید.

بعد از نتیجه مساوی، استقلال یک گل دیگر هم توسط دانشگر زد که داور عمانی به اشتباه گل سالم آبی‌ها را مردود اعلام کرد تا کار بیش از پیش برای این تیم در لیگ قهرمانان آسیا که در هفته نخست سه بر صفر مغلوب الدحیل شده بود، سخت شود.

داریوش یزدانی، بازیکن سابق استقلال و مربی شاغل در آمریکا در یادداشتی برای جی پلاس؛ دلیل ناکامی استقلال را  درک متفاوت بین بازی پر فشار و بازی بسته می داند و معتقد است این تیم در هنگام دفاع و حمله به توازن نرسیده است و همچنان بازیکنان درک درستی از این وضعیت ندارند. 

داریوش یزدانی نوشت:

تیم استقلال همانطور که در بازی مقابل العین هم دیدیم، مشکل بزرگی در درک تفاوت بین پِرِس و بازی بسته دارد که در بازی با تیم‌هایی که سازماندهی خوبی دارند آنها را وارد چالش می کند.

پِرِس یعنی نزدیک شدن به بازیکنان حریف همراه با پوشش و کنترل و پوشش فضاها با هدف عدم شکل گیری بازی حریف در فاز حمله و تخریب سریع بازی آنها و در صورت امکان گرفتن توپ از حریف است.

بنابراین بازی بسته به معنی یک کار گروهی در اطراف توپ به خصوص قرار دادن خود بین توپ و دروازه خود است و کم کردن شانس های پاس عمقی حریف که تیم را صاحب تعادل و توازن می کند.

عدم درک بازیکنان باعث می‌شود که نتوانند نتیجه گیری خوبی از بازی خوب خود در فاز حمله داشته باشند. 

در هر صورت بازی فوتبال دو فاز دفاعی و هجومی دارد و باید در هر دو فاز به طور موازی پیشرفت داشت.

به گزارش جی ‌پلاس؛ استقلال باید بلافاصله برای بازی در لیگ برتر مقابل نساجی آماده شود و برای حفظ سه امتیاز این دیدار و ادامه رقابت در کورس قهرمانی نیازمند سه امتیاز این بازی است.

دیدگاه تان را بنویسید