گزارش جی پلاس

بازگشت ربیع خواه پس از 4 ماه!/ بازیکنان محبوب برانکو به ترکیب اصلی می‌رسد؟

شرایط نشان می دهد که محسن ربیع خواه پس از مدت ها دوری شانس بازی در بازی های آینده تیم پس از بازگشت از قطر را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ محسن ربیع‌خواه از بازیکنان محبوب برانکو است که البته حضور او در ترکیب پرسپولیس با انتقادهای فراوانی روبه‌رو می‌شد. مدافع - هافبکی که درباره انتقال او به پرسپولیس هم حرف و حدیث‌های بسیاری مطرح بود. ربیع‌خواه اما آنقدر در ترکیب پرسپولیس موثر بازی کرد که برخی از منتقدان مجبور به عقب‌نشینی شدند. منتقدانی که به سبک بازی ربیع‌خواه ایمان آوردند و تأکید کردند که او روی بازی‌های پرسپولیس و نتایج درخشان این تیم تأثیر بسیاری گذاشته. 

ربیع‌خواه در لیگ هفدهم  25 بار در ترکیب پرسپولیس قرار گرفت و آمار 2186 دقیقه حضور در زمین را به نام خود ثبت کرد. آماری که نشان می‌دهد او در آن فصل چقدر خوب کار کرده و تا چه اندازه انتظارات برانکو را برآورده ساخته. ربیع‌خواه اما در بازی‌های پایانی لیگ هفدهم با آسیب‌دیدگی شدیدی مواجه شد و دیدارهای ابتدایی لیگ هجدهم را از دست داد. 

آسیب‌دیدگی رباط صلیبی باعث شد تا محسن ربیع‌خواه حدود 7 ماه دور از تمرین و فوتبال باشد. پرسپولیس هم چندین بار در پست ربیع‌خواه دچار مشکل شد اما دیگر از آن هافبک تخریبی خبری نبود. ربیع‌خواه مراحل درمان را سپری کرد و از اواسط نیم‌فصل اول لیگ هجدهم وارد ترکیب پرسپولیس شد. او البته احتیاط را در دستور کار قرار داد و در این مدت 6 بار برای پرسپولیس بازی کرد و برانکو به مدت 300 دقیقه از هافبک 31 ساله خود سود برد. 

مصدومیت اما دست‌بردار ربیع‌خواه نبود. آسیب‌دیدگی دوباره سراغ این بازیکن آمد و حالا می‌بینیم که او هنوز به شرایط بازی نرسیده. آخرین حضور ربیع‌خواه در ترکیب پرسپولیس به حدود 4 ماه قبل برمی‌گردد. جایی که او در ورزشگاه نقش‌جهان و بازی سنگین مقابل سپاهان، از دقیقه 4+90 جای محمدامین اسدی را در ترکیب پرسپولیس گرفت و البته توپ حتی به پایش هم برخورد نکرد. بازی با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید تا دو مدعی قهرمانی در لیگ به تقسیم امتیازها رضایت بدهند.

این چند ثانیه، آخرین نمایشی بود که از محسن ربیع‌خواه دیدیم. او از آن به بعد هرگز در زمین فوتبال آفتابی نشده و بیشتر در کلینیک‌ها مشغول مداوای پای آسیب‌دیده‌اش بود. ربیع‌خواه البته در آخرین تمرین پرسپولیس در تهران و پیش از بازی با السد، همراه حسین ماهینی در کارهای گروهی شرکت کرد و پا به پای سایر بازیکنان دوید و جنگید. 

حضور محسن ربیع‌خواه در تمرین پرسپولیس خبر خوبی برای برانکو ایوانکوویچ است. بازیکنی می‌تواند به ترکیب پرسپولیس اضافه شود که مورد قبول کادر فنی است و البته حواشی چندانی هم ندارد. احتمالا ربیع‌خواه از این به بعد یکی از بازیکنان فهرست برانکو خواهد بود. درست مانند حسین ماهینی که به تمرین برگشته و قرار است در ترکیب پرسپولیس قرار بگیرد. 

بازگشت محسن ربیع‌خواه یعنی خطر برای هافبک‌هایی که بیشتر کار دفاعی انجم می‌دهند. هافبک‌هایی چون کمال کامیابی‌نیا که البته جایگاه مستحکمی هم در ترکیب پرسپولیس دارد. برانکو برای ربیع‌خواه باید دنبال یک جایگاه ویژه باشد. برای بازیکنی که در قریب به اتفاق پست‌ها برای پرسپولیس بازی کرده و البته همیشه کم‌نوسان بوده. 

قرار است او بعد از حضور در تست پزشکی و پاسخ مثبت آن به ترکیب پرسپولیس اضافه شود و در بازی‌های رسمی به میدان رود. دست‌یابی به یک جایگاه ثابت در پرسپولیس، برای ربیع‌خواه که بعد از مدت‌ها آماده حضور در زمین می‌شود کمی سخت است، اما اعتقاد برانکو به او شاید کفه ترازو را سنگین تر کند؛ بازیکنی که دربیل نمی‌زند، تکنیکی هم نیست اما کارگر است و شاید بیشتر از هر بازیکن دیگر پرسپولیس در زمین زحمت میکشید. بازگشت ربیع‌خواه یعنی بازگشت بازی تخریبی به پرسپولیس. کاری که کامیابی‌نیا در این مدت انجام می‌داد و حالا گزینه دیگری به نام محسن ربیع‌خواه هم در کنار او هست.

دیدگاه تان را بنویسید