در گفت و گو با جی پلاس خبر داد:

صالحی امیری: واکنش مثبت IOC به اصلاحات اساسنامه کمیته المپیک/ به تغییر دبیرکل نیاز نداریم + ویدیو

رئیس کمیته ملی المپیک از واکنش مثبت کمیته بین المللی المپیک (IOC) به اصلاحات اساسنامه کمیته المپیک ایران خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ سید رضا صالحی امیری با حضور در مجموعه رسانه ای جماران ضمن بازدید از تحریریه جماران و جی پلاس به سوالات مختلفی پیرامون مسائل کلان ورزش قهرمانی کشور و موضوعات مهم مرتبط با کمیته ملی المپیک پاسخ داد.

رئیس کمیته ملی المپیک در یکی از محورهای این گفت و گو درباره مراحل تدوین و اصلاح اساسنامه کمیته ملی المپیک و تایید آن توسط کمیته بین المللی المپیک (IOC) اظهار کرد: "این اساسنامه پس از بررسی و اعمال اصلاحات لازم، در هیات اجرایی و در مجمع سالانه تصویب شد. ما آن را ترجمه کردیم و به کمیته بین المللی فرستادیم که در جلسه هیات اجرایی این کمیته احتمالا تصویب خواهد شد. سپس ما آن را برای دولت ارسال می کنیم و لازم الاجرا خواهد شد. ما به طور شفاهی نظر مثبت کمیته بین المللی المپیک درباره اصلاحات اساسنامه را گرفته ایم اما باید همه چیز مکتوب و رسمی اعلام شود

صالحی امیری همچنین در پاسخ به واکنش به اینکه "برای سمت دبیر کلی این کمیته شایعاتی است مبنی بر اینکه احتمالا نصرالله سجادی در آینده به این سمت منصوب خواهد شد" تصریح کرد: خیر؛ معتقد هستم باید از ظرفیت مدیران ورزش کشور حداکثر استفاده را داشته باشیم. آقای سجادی، سرپرست کاروان ایران در المپیک 2020 است که مسئولیت سنگینی دارد. همینطور دکتر قراخانلو مسئولیت آکادمی را پذیرفته اند و ایشان هم در مجمع المپیک جهانی به عضویت یکی از کمیته های "انوک" (مجمع انجمن المپیک های جهانی) درآمده اند. خانم طاهریان هم مسئولیت هماهنگی کمیسیون های 17 گانه ما را برعهده دارند. همه اعضای هیات اجرایی و همینطور دبیرکل و خزانه دار، حضور فعالی در پیشبرد برنامه ها داشته و بازوان تصمیم گیری و کمک به رئیس کمیته هستند. ما هیچ چالش مدیریتی در کمیته ملی المپیک نداریم. تغییر، زمانی اتفاق می افتد که نیاز باشد. ما در حال حاضر به این نیاز نرسیده ایم. پس برای دبیر کلی احتیاجی به تغییر نداریم.

مشروح این گفت وگو به زودی منتشر خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید