گزارش جی پلاس

رونمایی از شاسی بلند جدید تسلا مدل Y

ایلان ماسک به تازگی خبر از زمان رونمایی از خودروی شاسی بلند Model Y در 14 مارس داده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، تنها چند روز بعد از اعلام کاهش قیمت خودروی Model 3 کمپانی تسلا به 35 هزار دلار، ایلان ماسک مدیرعامل این کمپانی اعلامیه مهم‌تری را منتشر کرد و در آن خبر از رونمایی مدل جدید تسلا در روز 14 مارس داد. این خودروی جدید پنجمین خودروی تولید شده توسط این کمپانی از زمان تأسیس آن است.

پیش از این، تنها تصویری مبهم و دیجیتال از طراحی Model Y ارائه شده بود اما حالا بعد از اعلام رسمی زمان رونمایی توسط ایلان ماسک، اطلاعات جدیدی منتشر شده است که نشان می‌دهد این مدل، یک خودروی شاسی‌بلند است و بین Model 3 و Model X قرار می‌گیرد اما این خودروی جدید در نوع خود اولین و بزرگ‌ترین خودروی شاسی‌بلند تسلا محسوب می‌شود.

ماسک مدعی شده که این مدل خودرو حدود 10 درصد بزرگ‌تر از خودروی سدان چهار در خواهد بود. این خودرو با 10 درصد بیشتر از قیمت Model 3 و با محدوده باتری کم‌تر از Model 3 به طور رسمی در هفته آینده رونمایی می‌شود. همچنین ماسک اعلام کرده است که اولین ایستگاه سوپرشارژر تسلا V3.0 روز چهارشنبه اففتاح خواهد شد. این ایستگاه شارژر قادر است با سرعت بالاتر از 350 کیلووات را شارژ کند.

در حال حاضر، حداکثر میزان سارژی که خودروهای تسلا دریافت می‌کنند 120 کیلووات است؛ در نتیجه این میزان سوپر شارژر جدید را می‌توان با یک دانه نمک گرفت، مگر این که سخت‌افزار خودرو نیز به‌روز شده باشد. به طور قطع، در Model Y هم از مزایای حداکثری شارژ استفاده می‌شود.

قیمت خودروی Model 3، از 27 هزار دلار آغاز می‌شود؛ بنابراین چنانچه قیمت Model 3 از قیمت حدود 30 هزار دلاری آغاز شود، قیمت Model Y تقریبا 10 درصد بالاتر از آن است و انتظار می‌رود که قیمت شروع آن حدود 29.5 دلار باشد.

دیدگاه تان را بنویسید