سلطانی‌فر: رویکردم پرهیز از حاشیه و جنجال است

وزیر ورزش و جوانان، گفت: همواره رویکردم پرهیز از حاشیه و جنجال بوده و به دنبال گسترش تعامل با همه بخش‌ها بودم تا بتوانیم در سایه آرامش و ثبات در ورزش موفق شویم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در مجمع فدراسیون فوتبال گفت: در ابتدا آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای مقام معظم رهبری و همه خدمتگذاران جامعه دارم. همچنین شهادت امام هادی (ع) را هم تسلیت می‌گویم و حلول ماه رجب را هم به همه تبریک عرض می‌کنم. ان‌شاءالله که بتوانیم رهروان خوبی برای اهل بیت باشیم. از حاضران در مجمع فدراسیون فوتبال ممنونم و همچنین از آقای تاج و اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال تشکر می‌‌کنم که تلاش کردند تا این مجمع برگزار شود. به طور خلاصه چند موضوع را باید بگویم اول درباره بحث وضعیت عمومی کشور باید بگویم که نیاز نیست عرض کنم که در 5 سال قبل چه بودیم و الان شرایط چگونه است ما حضورمان در صحنه‌های بین‌الملل با محدودیت‌هایی روبرو بود و دولت محترم تلاش کرد تا با حفظ منافع ملی کشور با 6 قدرت بزرگ جهانی مذاکره کردیم و معاهده بزرگی به نام برجام امضا شد.در نهایت محدودیت‌های شورای امنیت لغو شد و تعاملات بانکی ما به حالت عادی برگشت. حتی رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه آمریکا هم پای این معاهده را امضا کردند اما بعدا جای خود را به کسانی دادند که عهدشکنی ویژگی‌ آنها بود. 

وی ادامه داد: آنها می‌گویند که وزیر امور خارجه ایران سر آ‌مریکا کلاه گذاشته و منافع آمریکا در این معاهده لحاظ نشده است و به همین دلیل از برجام خارج شدند. ما وارد جنگ اقتصادی تمام‌ عیار با دشمن شدیم که مثل جنگ واقعی، شهادت و اسارت دارد. جنگ اقتصادی شرایط خاص خودش را دارد و اگر همگرایی، هم‌افزایی و وحدت باشد و همچنین تسویه حساب‌های سیاسی و قومی قبیله‌ای را کنار بگذاریم می‌توانیم به عنوان یک ملت واحد برای حفظ منافع ملی و برای حفظ تمامیت ارضی کشور تلاش کنیم و باور ما این است که در این جنگ اقتصادی پیروز می‌شویم اما باید حداکثر صرفه‌جویی اقتصادی انجام شود و ریخت‌وپاش نداشته باشیم تا در  جنگ اقتصادی پیروز شویم. 

وزیر ورزش و جوانان که در مجمع فدراسیون فوتبال صحبت می‌کرد افزود: نکته دوم سیاست کلی ورزش کشور است اگر به دو سال و نیم قبل برگردیم که من افتخار خدمت‌گذاری به ورزش کشور را پیدا کردم همواره رویکردم پرهیز از حاشیه و جنجال بود و به دنبال گسترش تعامل با همه بخش‌ها بودم تا بتوانیم در سایه آرامش و ثبات در ورزش موفق شویم. چرا که موفقیت و توسعه در جامعه متشنج تحقق پیدا نمی‌کند. توسعه کشور در هر عرصه‌ای نیاز به ثبات و وحدت و همچنین همدلی دارد اما برخی مواقع حاشیه‌سازی‌هایی وجود دارد که باید از حاشیه‌ها پرهیز کرد و اگر اختلاف نظری وجود دارد باید با گفتمان درون خانواده این مسائل حل شود. پیش از این اختلاف‌نظرهایی بین فدراسیون فوتبال و کمیته ملی المپیک بود اما در 14 ماه گذشته این رویه را شاهد نبودیم و با حضور دکتر صالحی امیری و همچنین با مدیریت او شاهد توسعه و آ رامش در  عرصه‌های بین‌المللی ورزش بودیم. 

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: بعد از صعود به جام جهانی فوتبال در این مسابقات نتایجی گرفتیم که کسی فکرش را نمی‌کرد. ما در گروه مرگ با قهرمان آفریقا و اروپا هم گروه بودیم اما در سایه همدلی و تلاش‌های پشت پرده شما (اعضای مجمع)، فدراسیون فوتبال و ما در وزارت ورزش از تیم ملی حمایت کردیم و موفق شدیم تیم خوبی را روانه مسابقات کنیم تا نتایج آبرومندی بگیرد. همچنین در مسابقات المپیک نتایج و مدال‌های خوبی گرفتیم و موفق شدیم در مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا از رده 24 به رده 7 برسیم. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا به فینال رسیدیم و اگر محدودیت‌ها نبود می‌توانستیم قهرمان آسیا شویم. در جام ملت‌های آسیا هم می‌توانستیم قهرمان شویم اما به خاطر یک اشتباه حذف شدیم هر چند که بعد از 14 سال به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسیدیم و انتظار قهرمانی هم داشتیم. در فوتسال نتایج خوبی در اسیا و جهان گرفتیم و همچنین در شطرنج و کاراته هم عملکرد خوبی داشتیم. در فوتبال پایه هم خوشبختانه نتایج خوبی گ رفتیم و در مجموع افتخارات خوبی کسب کردیم. در مسابقات کبدی هم توانستیم قهرمان آسیا شویم و تیم پاکستان را شکست دادیم. همچنین در سایر رشته‌ها عملکرد خوبی داشتیم که این مساله با زحمت مدیران و مربیان انجام شد و امیدوار هستیم که در سایه هم‌افزایی بتوانیم باز هم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم تا شور و نشاط را به جامعه برگردانیم. 

مسعود سلطانی‌فر در ادامه گفت: در مجلس تأکیدمان بر جوان‌گرایی بوده است. بسیاری از هیأت‌های ما زیر ۴۰ سال هستند. این نسیمی که با حضور مدیران جوان وزیدن گرفته ادامه پیدا خواهد کرد و تلاش می‌کنیم مدیریت با آرامشی داشته باشیم. در مباحث مربوط به مسائل فوتبال نه در ایران بلکه در جهان موجبات شادمانی را فراهم می‌کند، علاقه مردم به این ورزش در اکثر کشورهای دنیا زیاد است، اما در ایران چند ده میلیون نفر داریم که اوقات فراغتشان را با فوتبال پر می‌کنند. هزینه‌ای که ما در ورزش داریم در مقایسه با هزینه‌های دیگر یک به چند است. بارها گفته‌ام هزینه ۱۶ تیم لیگ برتری که اوقات فراغت چند ده میلیون نفر را پر می‌کند توسط دولت فراهم نمی‌شود مگر اینکه بعضی باشگاه‌ها به دولت معترض باشند، اما سایر باشگاه‌ها توسط مردم پر می‌شود. بنابراین باید از این درصد خوب اجتماعی یک حرکت خوب بسازیم. تلاشمان بر این است که همه ملاحظات بین‌المللی را در نظر بگیریم. 

وی در ادامه افزود:خوشبختانه در ماه‌های اخیر موفق شدیم با همه فدراسیون‌ها شرایطی فراهم کنیم که با قانون‌مندی پیش برویم. اعضای مجمع و هیات رئیسه و روسای هیات‌های ورزشی و مدیران باشگاه‌ها که در اینجا حضور دارند باید با همگرایی ملاحظات ملی و بین‌المللی را رعایت کنند. ما با رویکردی جدی در تلاشیم تا ورزش کشور را از این هماهنگی‌ها مرتفع کنیم و امیدوارم روز به روز شاهد پیشرفت ورزش کشور و بخصوص فوتبال باشیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید