سکه 80 هزار تومان افزایش یافت/ کاهش 50 تومانی دلار

قیمت دلار در بانک‌ها و صرافی‌ها امروز نسبت به هفته گذشته کاهش ۵۰ تومانی دارد و قیمت سکه به نسبت روز پنجشنبه هفته گذشته ۸۰ هزار تومان افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: امروز افزایش ۵دلاری قیمت جهانی طلا و نوسان نرخ ارز سبب شد تا قیمت سکه و طلا افزایش یابد. 

محمد کشتی آرای افزود:‌ هر اونس طلای جهانی با ۵دلار افزایش به ۱۲۹۸ دلار افزایش یافته است. 

وی تصریح کرد: اکنون قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۵۸۰ هزار، قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰هزار تومان افزایش قیمت نسبت به روز پنجشنبه به ۴میلیون و۴۵۰هزار تومان و نیم سکه با ۳۰ هزار تومان افزایش به ۲میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسیده است. 

وی ادامه داد: ربع سکه یک میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و سکه های گرمی ۸۶۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی بیان کرد: اکنون حباب سکه به ۴۰۰هزار تومان رسیده که نشان دهنده کاهش ۵۰هزار تومانی حباب سکه در روز شنبه نسبت به روز پنجشنبه است. 

وی توضیح داد:‌ کاهش حباب سکه نشان می دهد داد و ستدها بر اساس واقعیت و شرایط بازار است و تقاضای اضافی نداریم. 

کشتی آرای گفت: در هجدهمین روز اسفند هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها به یک میلیون و ۸۲۴ هزار شده که نسبت به آخرین روز معاملات هفته پیش ۲۴هزار تومان افزایش داشته است. 

وی عنوان کرد: قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار نیز با ۶هزار تومان افزایش به ۴۲۱ هزار تومان رسیده است. 

قیت دلار در اولین روز هفته

بانک مرکزی از نیمه نخست امسال به بانک‌ها مجوز خرید ارز از مردم را داد که این نرخ هر روز از سوی این بانک به بانک‌ها به صورت آنلاین اعلام می‌شود، البته در ابتدا نرخ اعلام شده در بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود و به تدریج این تفاوت کم و نرخ خرید ارز در بانک‌ها به نرخ بازار آزاد نزدیک شد.

در همین راستا، شعب ارزی بانک‌ها امروز (۱۸ اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۸۱۹ تومان می‌خرند که نسبت به چهارشنبه هفته گذشته که ۱۲ هزار و ۸۶۸ تومان بوده حدود ۵۰ تومان کاهش دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۴۰۸ تومان است که نسبت به چهارشنبه گذشته با کاهش حدود ۱۳۰ تومانی همراه است.همچنین امروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۶۹۱ تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۵ هزار و ۱۳۳ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۵ هزار و ۱۰۰ تومان خریده و ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان می‌فروشند. قیمت دلار در صرافی‌ها نیز نسبت به چهارشنبه گذشته با کاهش ۵۰ تومانی و یورو نیز ثابت بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید