پیروزی استقلال با فرصت‌سوزی مهاجمان/ یاران شفر در دو قدمی صدر جدول

استقلال با شکست نفت مسجد سلیمان به رده سوم جدول رده بندی صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ در آخرین دیدار از هفته بیست و یکم لیگ برتر، استقلال از ساعت ۱۸:۳۰ پذیرای نفت مسجد سلیمان بود. این دیدار با یک گل به نفع استقلال خاتمه یافت.

علی کریمی در دقیقه ۱۰ برای استقلال موفق به گلزنی شد.

با این نتیجه، استقلال ۴۰ امتیازی شد و به رده سوم جدول صعود کرد تا فاصله با صدر جدول رده بندی را کاهش دهد. نفت مسجد سلیمان هم با ۱۸ امتیاز به رده چهاردهم سقوط کرد.

نیمه اول

استقلال در نخستین دقایق بازی، دو موقعیت خوب را خلق کرد که عملکرد خوب طهماسبی در درون دروازه نفت مسجد سلیمان مانع از به گل رسیدن میزبان شد.

در دقیقه ۱۰، دریبل ایسما و سانتر عالی مقابل محوطه جریمه نفت مسجد سلیمان، با ضربه سر علی کریمی به گل نخست آبی‌ها تبدیل شد.

پس از این گل بازی تا حدودی متعادل شد و نفت توانست از زیر بار حملات استقلال خارج شود ولی باز هم شاگردان شفر بر بازی مسلط شدند. در دقیقه ۲۶ و در شلوغی محوطه جریمه، محمد دانشگر شوت محکمی را روانه دروازه نفت مسجد سلیمان کرد که توپ به دیرک دروازه خورد و راه به دروازه نیافت. دقایقی بعد، روی پاس بسیار خوب یوسف وکیا توپ در موقعیت تک به تک به عباس عسکری رسید که این بازیکن ضربه خوبی به توپ نزد و حسین حسینی بدون مشکل توپ را در آغوش گرفت.

در دقیقه ۳۷، پاتوسی از سمت راست زمین نفت حرکتی را آغاز کرد و به منشأ پاس داد که ضربه او توسط طهماسبی به کرنر رفت. یک دقیقه بعد پاتوسی از فاصل حدوداً ۲۰ متری شوت زد که باز هم طهماسبی واکنش خوبی به این شوت داشت. در ادامه حملات آبی‌ها، روزبه چشمی می‌توانست گل بزند که باز هم طهماسبی در نقش ناجی تیمش ظاهر شد.

نیمه دوم

نفت در نیمه دوم کاملاً هجومی ظاهر شد و در دقایق نخست بازی از روی ضربه ایستگاهی دروازه حسینی را به طور جدی تهدید کرد. استقلال مجدداً صاحب توپ و میدان شد و بدون عجله به سمت دروازه حریف پیش‌روی کرد که در دقیقه ۵۶، کار تیمی نورافکن، ایسما و مجدداً نورافکن موجب موقعیت خوبی برای منشأ شد که این مهاجم آبی‌پوش چند قدم عقب‌تر از توپ بود و فرصت گل از دست رفت.

در دقیقه ۵۸، پاس خوب پاتوسی به ایسما، در دهانه محوطه شش قدم به این مهاجم رسید و ضربه او با برخورد به دیرک عمومی دروازه، تبدیل به گل دوم استقلال نشد. در ادامه بازی، بازیکنان استقلال بسیار پراشتباه ظاهر شدند و در دقیقه ۸۰، روی اشتباه خط دفاعی، هیثم هاشمی‌زاده با دروازه‌بان استقلال تک به تک شد اما ضربه مهاجم نفت با برخورد به بدن حسینی تبدیل به گل نشد تا حسرت هم‌تیمی‌های خودش را به دنبال داشته باشد.

این دیدار مهیج و پر موقعیت، در نهایت با کی گل به سود یاران وینفرد شفر خاتمه یافت تا استقلال به رده سوم جدول رده‌بندی لیگ برتر صعود کند.

ترکیب استقلال: حسین حسینی (کارت زرد)، پژمان منتظری، محمد دانشگر، خسرو حیدری (فرشید باقری ۸۸)، امید نورافکن (کارت زرد)، علی کریمی، روزبه چشمی، پاتوسی، ایسما، منشأ (مرتضی تبریزی ۶۴) و داریوش شجاعیان (همام طارق ۷۳).

ترکیب نفت مسجد سلیمان: مهرداد طهماسبی، مجتبی بیژن، موسی کولیبالی، یوسف وکیا (کارت زرد)، علیرضا علیزاده، محمد پاپی، اسماعیل شریفات (محمد شادکام ۶۰)، حکیم نصاری (کارت زرد)، عباس عسگری، سیدمحمد حسینی و فرشید پاداش (سید هیثم هاشمی زاده ۶۴).

دیدگاه تان را بنویسید