گزارش جی‌پلاس

ارتش قهرمان مسابقه اسکی نیروهای مسلح شد + تصاویر

مسابقه اسکی شهدای نیروهای مسلح با معرفی نفرات و قهرمانی تیم ارتش به پایان رسید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ مسابقه اسکی نیروهای مسلح با عنوان "جام شهدا" نیروهای، روز گذشته (سه شنبه - 14 اسفند 97) با معرفی نفرات برتر در پیست دربندسر برگزار شد که نهایتا تیم اسکی ارتش با اختلاف بیش از 300 امتیاز نسبت به تیم دوم به مقام قهرمانی دست یافت. تیم‌های نیروی انتظامی و سپاه پاسداران نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند.

در مراسم اهدای جوایز سرتیپ دوم جمشید فولادی - رئیس سازمان تربیت‌بدنی ارتش، سردار حمیدی - رئیس پلیس راهور، رئیس فدراسیون اسکی و خانواده دو شهید، حضور داشتند که از آنها تقدیر شد.

این رقابت‌ها که با شرکت بیش از 80 ورزشکار و ملی پوش رشته اسکی در قالب تیم‌هایی از ارتش ، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و بسیج مستضعفین، در دو بخش آقایان و بانوان به میزبانی نیروی انتظامی و همراهی فدراسیون اسکی کشور برگزار شده بود.

اسکی

در همین رابطه رئیس هیئت اسکی نیروهای مسلح - سرهنگ پاسدار ابراهیم میرزاحسینی  مسئول برگزاری این مسابقات و عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون اسکی، اظهار کرد: از سال 89 تا امروز هرسال این مسابقات در سه رشته آلپاین، صحرانوردی و بیاتلون برگزارشده است. همین بازی‌ها باعث شد تا ما در دوره گذشته مسابقات ارتش‌های جهان تیم اسکی ایران سوم جهان شود. این موضوع باعث شد تا برای برگزاری این رقابت‌ها انگیزه بیشتری به دست بیاوریم.

او در ادامه گفت: ما تلاش داریم تا در رشته‌های تخصصی اسکی که موردنیاز نیروهای مسلح است سرمایه‌گذاری کنیم. ما در غرب کشور با مناطق کوهستانی روبه‌رو هستیم و اسکی می‌تواند به نیروهای نظامی که این مناطق کمک زیادی کند. خوشبختانه امروز همه دانشجویان ما در دانشگاه افسری باید دورهای اسکی را پشت سر بگذارند که می‌تواند کمک شایانی به نیروهای نظامی ما برساند.

میرزا حسینی در ادامه گفت: تلاش داریم در سال آینده این مسابقات را در برنامه فدراسیون اسکی ثبت کنیم تا در تقویم جهانی اسکی هم به ثبت برسد. از سال آینده برگزاری این مسابقات با حضور اسکی‌بازان داخلی و خارجی برگزار خواهد شد که می‌تواند به رشد ورزش اسکی در کشور کمک کند. از طرفی هم تلاش داریم تا یاد و خاطره شهدای والامقام کشور را زنده نگه‌داریم. در این مسابقات هم از خانواده شهید شیرخانی و شهید چراغی تجلیل به عمل آوردیم تا بگویم که یاد شهدا همیشه زنده است. ما اعتقادداریم که زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و به آن عمل می‌کنیم.

اسکی

او که مسئولیت هیات اسکی سپاه پاسداران را هم برعهده دارد، درباره امکان آموزش اسکی و احیانا استعدادیابی برای نیروهای وظیفه در طول خدمت سربازی، تصریح کرد: چنین امکانی وجود ندارد چرا که اسکی ورزشی است که باید سنین خیلی کمتر برای آن استعدادیابی شود؛ ضمن اینکه اسکی ورزش گرانی است که تامین هزینه های وسایل و تجهیزات و همچنین اجاره پیست ها، فوق العاده سنگین است اما در عین حال اسکی بازان ماهری که وارد خدمت سربازی می شوند، امکان حضور در مسابقات را خواهند داشت.

میرزا حسینی در خصوص استعدادیابی در بین نیروهای مسلح گفت: برنامه ما برای استعدادیابی در بین نیروهای مسلح این است که شرایط را برای نیروهای کادری و خانواده‌های آن‌ها فراهم کنیم تا بتوانند استعدادهای خودشان را بروز دهند.

اسکی

اسکی

 

دیدگاه تان را بنویسید