گزارش جی‌پلاس

ماجری بازیکن جنجالی تازه وارد فولاد/ قطبی نمی تواند از او استفاده کند؟

ماجرای زیه دیاباته، دفاع چپ جدید فولاد وارد فاز تازه‌ای شده است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ دیاباته بازیکن جدید فولاد که با نظر افشین قطبی پیراهن فولاد را پوشیده و با این تیم قرارداد بسته، با مشکل بزرگی برای بازی در لیگ برتر مواجه است.

دیاباته 27 بهمن‌ماه در ترکیب باشگاه چائورای فرانسه به میدان رفته و 90 دقیقه با پیراهن شماره 6 این تیم بازی کرده. نکته‌ی اصلی این است که نقل و انتقالات فوتبال ایران از 16 دی‌ماه آغاز شده و 13 بهمن‌ماه به پایان رسیده. یعنی دیاباته دو هفته بعد از پایان نقل و انتقالات فوتبال ایران برای تیم فرانسوی به میدان رفته است.

فربیرز محمودزاده، رییس کمیته نقل و انتقالات لیگ برتر درباره وضعیت بازیکن خارجی فولاد به خبرنگار ورزشی جی‌پلاس، گفت: «پرونده دیاباته هنوز به دست ما نرسیده. ابتدا باید پرونده بیاید و بعد درباره‌ آن صحبت کنیم. کارت بازی هم صادر نشده و باشگاه فولاد فقط یک درخوسات کتبی به ما داده است. همه‌ی بحث همین است که به شما گفتم اما باید نقل و انتقالات کشور مبدأ و تاریخ آن را بررسی کنیم و ببینیم آیا دیاباته بعد از اتمام این مهلت در فرانسه به میدان رفته یا نه.»

نقل و انتقالات فوتبال فرانسه در تاریخ 31 ژانویه- 11 بهمن‌ماه- به پایان رسیده و دیاباته 16 روز بعد از این تاریخ در دسته پنج فرانسه بازی کرده. یعنی طبق قانون او نمی‌تواند پیراهن فولاد در لیگ برتر را بپوشد. مگر اینکه بند و تبصره‌ای اضافه و کارت بازی این دفاع چپ 30 ساله صادر شود.

دیدگاه تان را بنویسید