روند صعودی قیمت سکه/ دلار در صرافی‌ها کاهش و در بازار افزایش یافت+ جدول

نرخ دلار در صرافی ها کاهش و در بازار افزایش یافت این در حالی است که قیمت سکه افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بر اساس اعلام بانک مرکزی ، نرخ ۹ ارز نسبت به روز دوشنبه بالا رفت و قیمت ۲۷ واحد پولی دیگر از جمله یورو و پوند کاهش یافت و نرخ دلار و ۱۰ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

 هر دلار آمریکا برای امروز «سه‌شنبه ۱۴ اسفند ماه ۹۷» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین امروز هر پوند انگلیس با ۳۰۷ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۵ هزار و ۲۸۴ ریال و هر یورو نیز با ۱۳۷ ریال افت ۴۷ هزار و ۵۹۱ ریال ارزش‌گذاری شد.

50

 

 

نرخ ارز در صرافی ملی

قیمت دلار در صرافی‌های بانک ها، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان تعیین شده است. 

صرافی‌های بانک ها قیمت دلار را برای امروز ۱۴ اسفند ، ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند. قیمت دلار نسبت به آخرین قیمت روز قبل  ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

برهمین اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک ها، ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو  نیز در این صرافی‌ها ۱۴ هزار و ۶۵۰ تومان است. قیمت یورو نسبت به آخرین قیمت روز قبل تغییری نداشته است.

قیمت خرید دلار در بانک‌ها  

قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۲ هزار و ۲۳۶ تومان تعیین شد. 

امروز بانک‌های عامل، قیمت دلار را ۱۲ هزار و ۲۳۶ تومان و ۸ ریال، قیمت یورو را ۱۳ هزار و ۸۶۴ تومان و ۴ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۶ هزار و ۱۰۰ تومان و ۹ ریال برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.قیمت خرید امروز دلار و یورو و پوند در بانک‌ها نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

 ارز مسافرتی چند؟ 

شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۴ هزار و ۵۶۱ تومان اعلام کرده‌اند. 

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی ، یورو را با قیمت ۱۴ هزار و ۵۶۱ تومان و ۳ ریال می فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان می رسد. قیمت ارز مسافرتی نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

مسافران می توانند با مراجعه به شعب منتخب بانک های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند و با ارائه  اسناد و مدارک خواسته شده برای سفر به کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

نرخ دلار در بازار آزاد

در بازار آزاد هر دلار به قیمت ۱۳هزار تومان معامله می شود. نسبت به روز گذشته نشان دهنده افزایش قیمت به دلیل بالارفتن تقاضاست. بخش عمده تقاضاها را تقاضاهای خرد تشکیل می دهد.

 افزایش ۴۰ هزار تومانی حباب سکه

رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با بیان این مطلب گفت: در ۲روز  گذشته و با کاهش قیمت ها بسیاری از کسانی که تمایل به خرید سکه و طلا داشتند، دست نگه داشته و منتظر کاهش بیشتر قیمت ها بودند که این مساله سبب شد تا حباب سکه کاهش یابد. 

محمد کشتی آرای افزود: کاهش تقاضا سبب شده تا دیروز عصر قیمت سکه تا ۴میلیون ۴۰۰هزار تومان کاهش یابد اما امروز صبح و با شروع معاملات این افراد وارد بازار شده و نسبت به خرید اقدام کردند که این کار سبب شد تا میزان تقاضا افزایش یابد و در نتیجه قیمت ها بالا رفت. 

وی بیان کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با نرخ ۴میلیون و ۴۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲میلیون و ۴۴۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان و سکه های گرمی نیز ۸۳۵هزار تومان داد و ستد می شود. 

کشتی آرای گفت: ‌با توجه به افزایش تقاضا حباب سکه امروز تا ۴۳۰ هزار تومان افزایش یافته در حالی که روز گذشته حباب سکه تا ۳۹۰هزار تومان پایین آمده بود. 

این فعال بازار طلا و جواهر اظهار کرد: هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت ها اکنون با نرخ یک میلیون و ۷۶۵هزار تومان معامله می شود. 

وی بیان کرد: هر گرم طلای ۱۸عیار روز گذشته ۴۰۰هزار تومان قیمت داشت و امروز در بازار به نرخ ۴۰۷ هزار و ۷۰۰تومان داد و ستد می شود. 

کشتی آرای درباره قیمت جهانی طلا توضیح داد: امروز هر اونس طلای جهانی به نرخ ۱۲۸۶دلار معامله می شود که نسبت به قیمت دیروز(۱۲۸۴ دلار) شاهد افزایش یک تا ۲دلاری این فلز گرانبها در بازارهای جهانی هستیم. 

 

دیدگاه تان را بنویسید