داورزنی: نگفتیم در جنگی هستیم و بعد از جنگ پاداش می‌دهیم

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: نگفتیم در جنگی هستیم که بعد از جنگ پاداش می‌دهیم. همه می‌دانند در جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را مدیریت کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ محمدرضا داورزنی در مورد مسابقات جام فجر وزنه‌برداری گفت:‌این رقابت‌ها  با توجه به اینکه انتخابی المپیک است، مهم محسوب می‌شود. فدراسوین جهانی هم سخت گیری های زیادی را در مورد دوپینگ انجام داده است و به همین دلیل برخی از کشورهایی که به ایران آمدند به خاطر همین موضوع قوانین ضد دوپینگ نتوانستند در مسابقات شرکت کنند.

وی گفت: این مسابقات قرار بود در خوزستان برگزار شود،اما در روزهای پایانی به دلایلی امکان برگزاری مقدور نشد و فدراسیون در آزادی میزبانی کرد. از لحاظ میزبانی، تدارکات و استاندارهای جهانی همه چیز رعایت شده و امیدواریم وزنه برداران ما حسن استفاده را کرده باشند. جام فجر مسابقات معتبری است و امیدواریم شرایط را برای وزنه برداری بهتر کند. چیزی که ما و فدراسیون دنبال می کنیم این است که تلاش کنیم تا رضایت فدراسیون جهانی فدراسیون جهانی را به دست آوریم و سهمیه های خود را بیشتر کنیم. این کار نیاز به رایزنی بیشتر دارد. امیدواریم نگرانی‌هایی هم که در مورد سهراب مرادی وجود دارد برطرف شده و او بتواند در 2020 وزنه بدهد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: با توجه به اینکه در المپیک  2020 بانوان ما  حضور ندارند امیدواریم بتوانیم از سهمیه آنها به آقایان اضافه کنیم. تلاش می‌کنیم که این اتفاق بیفتد.

وی در مورد میزبانی‌های تیم ملی والیبال اظهار داشت: خرداد ماه به مدت دو هفته میزبانی رقابت‌های جام ملل را در ارومیه و اردبیل داریم. از طرف دیگر تیم ملی باید خودش را برای مسابقات VNL آماده کند. سه رویداد بسیار مهم که باید تدارک همه کارها انجام شود. فکر می‌کنیم که والیبال ما جزو 5 تیم اول باشد و در فینال در آمریکا حاضر شود. همه اینها می‌طلبد که فدراسیون یک ثباتی داشته باشد و سرپرست فدراسیون هم تلاش می‌کند و ما هم تلاش می‌کنیم که در بهار مجمع والیبال را برگزار کنیم.

داورزنی در مورد ثبت نام های وزنه برداری گفت: تلاش می‌کنیم در کوتاهترین زمان ممکن مجمع را برگزار کنیم و نگرانی های جامعه وزنه برداری تمام شود.

وی در مورد اینکه برخی ورزشکاران نسبت به صحبت های او در مورد پاداش ها واکنش نشان داده بودند، گفت: دوستان صحبت‌ها را به گونه دیگری بازتاب داده بودند. بحثی بود که پرسیدند پاداش ها را چه زمانی می‌خواهید بدهید، گفتیم که وزارت ورزش در دو سه سال گذشته خوش قولی خودش را داده و سال قبل 95، 96 را عمل کردیم. گفتیم در سال 97 که مسابقات جاکارتا و برخی مسابقات قهرمانی آسیایی و جهانی را داشتیم گفتیم شرایط طوری شده که دوستان صبر کنند ما به قولی که دادیم عمل کنیم. نگفتیم در جنگی هستیم که بعد از جنگ پاداش می‌دهیم. همه می‌دانند در جنگ اقتصادی هستیم و باید شرایط را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: الحمدالله انقدر هم مدال آور و جایزه بگیر داریم که رقم پاداش‌ها قابل توجه خواهد شد. تلاش ما این است که در کمترین زمان ممکن انجام دهیم. هرساله اواخر اردیبهشت و اوایل خرداد پاداش‌ها را می‌دادیم منتها برخی دوستان فکر می‌کردند که قبل از سال خواهیم داد. عدد و رقم ها قابل توجه است و فرامرزیان امروز هم توضیح داده است. تلاش وزارت ورزش این است که منابع مالی پاداش‌ها را تامین کند. همه ما در جنگی هستیم که باید کنار هم کمک کنیم تا بحران ها را کنار بگذاریم. در مجموع ما به قولی که دادیم عمل خواهیم کرد.

وی در مورد اینکه برای وزنه برداری سرپرست تعیین می‌کنید تا انتخابات برگزار می‌شود، گفت: سعی می‌کنیم کار به انتخاب سرپرست نکشد و قبل از پایان دوره ریاست، انتخابات برگزار شود.

داورزنی در مورد شرایط کشتی گفت: فدراسیون کشتی در حال حاضر کارش را انجام می‌دهد. این حرفهایی که در رسانه ها زده می‌شود که قرار است فردی از بیرون بیاید و کار را دست بگیرد، درست نیست. مجمع رئیس را تعیین می‌کند و کسی را نمی‌شود تحمیل کرد. در همه فدراسیون‌ها همین است. باید در یک فرایند منطقی این کار انجام شود. قرار نیست کسی را منصوب کنند. از الان شروع کرده اند که نکند قرار است کسی را بیاورند. هرکسی که احساس می‌کند که توانمندی اداره فدراسیون را دارد بیاید و مجمع رای خواهد داد. وزارت تلاش می‌کند که مجمع به خوبی برگزار شود.

وی در مورد اینکه گفته می‌شود در قایقرانی برای اعزام‌ها از ورزشکاران پول گرفته شده است، گفت: این موضوع حتما بررسی می‌شود و اگر خدایی ناکرده چنین اتفاقی افتاده باشد قطعا برخورد جدی می‌شود. کسی حق ندارد این کار را انجام دهد. یک زمان است کلاسی یا دوره ای در فدراسیون برگزار می‌شود و افراد ثبت نام می‌کنند، اما این با پرداخت پول برای اعزام خارج از کشور فرق دارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید