گزارش جی پلاس

عضویت در هیئت اجرایی آسیا ( OCA ) پایان کار نیست/ خیز صالحی امیری برای کرسی‌های مهم‌تر

رضا صالحی امیری برای چهار سال آینده به عنوان عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا انتخاب شد. سمتی که البته آغاز راه طولانی او برای رسیدن به کرسی های مهم بین المللی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ در روزی که دوره چهار ساله کیومرث هاشمی در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا به پایان رسید، رضا صالحی امیری به عنوان نماینده جدید ایران انتخاب شد. در جریان مجمع انتخاباتی شورای المپیک آسیا، علاوه بر تمدید دوره ریاست شیخ احمد برای چهار سال دیگر، اعضای هیئت اجرایی و دیگر کمیسیون‌ها نیز انتخاب شدند که رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به عضویت هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا درآمد.

  • شورای المپیک آسیا و هیئت اجرایی، چیست؟

شورای المپیک آسیا متشکل از 45 کشور آسیایی است که در این مجمع انتخاباتی تمام کشورها حضور داشتند تا در انتخابات شرکت کنند.

هیئت اجرایی هم مهم‌ترین نهاد شورای المپیک آسیا است که 19 عضو ثابت دارد؛ اعضایی که مسئولیت‌شان برنامه‌ ریزی کلان برای رویدادها و در مجموع ورزش آسیاست و در تصمیم‌گیری های مختلف این قاره به طور مستقیم تاثیر گذار هستند.

حالا هم که صالحی امیری به عنوان یکی از اعضای این هیئت انتخاب شده، می‌تواند در این تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی ها دخیل بوده و در مواقع لزوم، طبق منافع ورزش ایران گام بر دارد.

  • دور خیز رئیس کمیته ملی المپیک برای اهداف بزرگتر

کیومرث هاشمی هم در چهار سال گذشته نماینده ایران در این جمع بود اما هیچ گاه پا را فراتر نگذاشت. صالحی امیری اما در همین زمان کوتاه مدت حضورش بر مسند ریاست کمیته ملی المپیک نشان داده که اهداف بزرگی پیش رویش قرار داده است. او با دیدارهای مهمش با افراد تاثیر گذار در IOC نشان داده که احتمالا خیز اصلی‌اش برای "IOC member" شدن است. عضویت کنونی او در هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا برای او مقدمه قدم‌های بزرگ‌تر است که بعید نیست در آینده ای نزدیک اتفاق بیافتد.

  • عضویت در نیمی از کمیته‌ها

شورای المپیک آسیا همچنین 16 کمیته مختلف دارد که حداقل عضویت در نیمی از آن ها به طور قطع به ایرانی ها می‌رسد و نمایندگان ایران در آن‌ها حضور خواهند داشت.

کمیته هایی نظیر زنان، قوانین، ورزشکاران، محیط زیست، ورزش برای همه و .... که به طور همزمان مسائل مختلف در حوزه ورزش آسیا را پیش می برند. به طور مثال ایران عضویت در یکی از مهمترین کمیته ها یعنی کمیته ورزشکاران را با هادی ساعی در اختیار دارد. 

این کمیته ها به مسائل جزئی تر و تخصصی تر بخش های مختلف ورزش در آسیا می‌پردازند و عضویت نمایندگان ایران می‌تواند کمک خوبی برای هماهنگی با برنامه‌ های شورای المپیک آسیا باشد. 

به گزارش جی پلاس؛ در مجموع اتفاق های خوبی که در این مجمع افتاده، می تواند زمینه ساز رسیدن نمایندگان ایران به کرسی های مهم تر و پست های اساسی تری در ادوار آینده و حتی کمیته بین المللی المپیک باشد.

** صالحی امیری عضو هیئت اجرایی شورای المپیک آسیا شد

دیدگاه تان را بنویسید