چه کسی رای مردم را جا به جا کرد؟/ ادعای جدید یک مقام مسئول در صداوسیما

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم درباره‌ی دستکاری نظرسنجی آرا مردمی مدعی شد: یکی از شرکت‌های مجوزدار وزارت ارتباطات نقش اصلی را در جابجایی آرای مردمی داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام‌جم از تشکیل جلسه کمیته فنی دبیرخانه جشنواره در راستای صیانت از آرای مردمی از بامداد جمعه خبر داد و به پایگاه اطلاع رسانی صداوسیما گفت: بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد یکی از شرکت‌های مجوزدار آی سی تی (وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات) در جذب و شمارش آرای مردمی در ۲۴ ساعت منتهی به روز شنبه هفته جاری سهل‌انگاری کرده و مرتکب تخلف شده است.

مسعود احمدی افزادی با ادعای تاکید بر حفاظت از تک‌تک آرا و نظرات مردم در این بخش، افزود: در حال حاضر کمیته بررسی فنی و مرکز صیانت و حفاظت سازمان صدا و سیما با همکاری پلیس فتا در حال پیگیری قانونی این موضوع برای برخورد با عامل یا عاملان تخلف در شرکت مذکور هستند.

وی ادامه داد: همچنین گزارش تخلف این شرکت به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شده و خواستار برخورد قانونی آنها نیز شده‌ایم و امیدواریم با حساسیتی که وزیر ارتباطات درخصوص حفاظت از حق‌الناس دارد، شاهد پیگیری قاطع این وزارتخانه هم باشیم.

دبیر پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم با بیان این که دستگاه‌های مسؤول در حال بررسی دقیق ابعاد این تخلف هستند، تصریح کرد: سازمان صداوسیما در عین حال با تشکیل پرونده این موضوع از متخلف یا متخلفان به پلیس فتا شکایت کرده و خواستار اقدام قانونی لازم است.

وی  تصریح کرد: همه آرای وارده از این آی پی غیرمجاز در فاصله زمانی ۲۴ ساعت مشخص شده شناسایی و از مجموع آرای مردمی کسر شده است و با رفع اختلال به وجود آمده از غروب امروز رأی گیری دوباره ادامه خواهد یافت.

احمدی افزادی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی قبلی دوشنبه ۱۳ اسفند ساعت ۲۱، در پایان برنامه «خیابان جام جم» زمان رأی گیری پایان خواهد یافت و پس از جمع‌بندی نتایج نهایی در کنار سایر برگزیدگان بخش‌ها و کمیسیون‌های جشنواره اعلام خواهد شد.

به گزارش جی پلاس؛ ادعاهای این مقام مسئول در صداوسیما در حالی مطرح شده که وزارت ارتباطات در حال بررسی موضوع بوده و هنوز گزارش دقیق خود را درباره متخلفین و ارتباطاشان با صداوسیما منتشر نکرده است. پر واضح است که تنها برخی شرکت های فناورانه (ارایه کننده و تجمیع کننده محتوا) مشخص امکان همکاری با تلویزیون و مشارکت در تهیه و تولید مسابقه ها و برخی برنامه های تلویزیونی را دارند و فعالیت آنها منوط به تاییدیه های خاص از سوی این سازمان است.

 

دیدگاه تان را بنویسید