سیر نزولی قیمت دلار همچنان ادامه دارد/ آخرین قیمت سکه و طلا

روند کاهش قابل توجه نرخ ارز ، سکه و طلا از دیروز شروع شده و تا به این ساعت ادامه داشته است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، بانک مرکزی از نیمه نخست امسال به بانک‌ها مجوز خرید ارز از مردم را داد که این نرخ هر روز از سوی این بانک به بانک‌ها به صورت آنلاین اعلام می‌شود، البته در ابتدا نرخ اعلام شده در بانک‌ها بسیار پایین‌تر از بازار آزاد بود و به تدریج این تفاوت کم و نرخ خرید ارز در بانک‌ها به نرخ بازار آزاد نزدیک شد.

در همین راستا، شعب ارزی بانک‌ها امروز (۱۳ اسفند) هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۵۲۸ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته که ۱۲ هزار و ۹۱۶ تومان بوده حدود ۴۰۰ تومان کاهش دارد.

قیمت خرید یورو نیز ۱۴ هزار و ۲۳۶ تومان است که نسبت به روز گذشته با کاهش حدود ۴۵۰ تومانی همراه است.

همچنین امروز قیمت خرید هر پوند انگلیس در شعب ارزی بانک‌ها ۱۶ هزار و ۵۸۳ تومان اعلام شده است.

قیمت ارز مسافرتی

شعب ارزی بانک‌های عامل ارز مسافرتی نیز در صورت تکمیل بودن مدارک مسافران تا سقف ۵۰۰ یورو برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع و تا سقف ۱۰۰۰ یورو برای سایر کشورها ارز مسافرتی می‌فروشند که قیمت این ارز امروز بدون احتساب کارمزد ۱۴ هزار و ۹۵۲ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد بانک مرکزی و عامل به حدود ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان می‌رسد.

قیمت ارز در صرافی‌ها

همچنین صرافی‌های مجاز بانک مرکزی امروز قیمت خرید هر دلار آمریکا را ۱۲ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت فروش آن را ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده‌اند.

این صرافی‌ها امروز هر یورو را ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریده و ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان می‌فروشند.

قیمت دلار در صرافی‌ها نیز نسبت به روز گذشته با کاهش ۴۰۰ تومانی و یورو با کاهش ۵۵۰ تومانی همراه بوده است.

قیمت سکه و طلا در بازار 

محمد کشتی آرای، رییس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: برخلاف کاهش نرخ ارز، قیمت جهانی طلا تقریبا تغییری نسبت به روز گذشته نداشته است. 

وی تصریح کرد: قیمت انواع سکه در بازار به نسبت روزهای گذشته کاهش چشمگیری داشته به طوری که اکنون هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۴میلیون و ۳۰۰هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴میلیون و ۳۸۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۴۵۰هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۵۵۰هزار تومان و سکه های گرمی ۸۳۰هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی ادامه داد: با کاهش قیمت ها شاهد پایین آمدن میزان تقاضا در بازار هستیم که در نتیجه سبب شده تا حباب سکه به حدود ۴۰۰هزار تومان کاهش یابد.

وی ادامه داد: به نظر می رسد با ادامه این روند در ساعات بعد از ظهر شاهد کاهش حباب سکه در بازار باشیم.

این فعال بازار طلا و جواهر گفت: هر مثقال طلای ۱۷عیار به عنوان مبنای محاسبات اکنون یک میلیون و ۷۵۰هزار تومان معامله می شود که نسبت به هفته گذشته ۱۰۰هزار تومان کاهش داشته است. 

کشتی‌آرای بیان کرد: اکنون قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به ۴۰۰هزار تومان کاهش یافته در حالی که هفته گذشته طلای با نرخ ۴۵۶هزار تومان داد و ستد می شد که مقایسه قیمت های امروز به هفته گذشته نشان دهنده کاهش ۱۱درصدی نرخ طلای ۱۸عیار در بازار است. 

دیدگاه تان را بنویسید