یادداشت جی پلاس

یک تخلف و دو تقدیر! / هم از مامور پلیس هم فرهاد مجیدی + ویدیو

در تازه ترین اتفاق در ماجرای فرهاد مجیدی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از او بخاطر تهیه و انتشار فیلمی از رفتار مامور قانون تشکر کرده. تشکر از فردی که بنا بر اظهارات مسئولان ناجا متخلف بوده و برابر مامور قانون ایستاده است!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس؛ ماجرای ویدیوی منتشر شده توسط فرهاد مجیدی و درگیری‌اش با پلیس راهنمایی و رانندگی را تقریبا همه می‌دانند. بلوایی که به یکباره تمام فضای مجازی و حتی بخش های اخبار سیما را هم پر کرد و همه را به قضاوت وا داشت.

ماجرا از این قرار بود که طبق اظهار نظر پلیس، فرهاد مجیدی با سرعت 140 کیلومتر، در اتوبان مدرس در حال حرکت بوده که پلیس خودروی او را متوقف می‌کند. ادامه ماجرا تقریبا در فیلم کوتاهی که فرهاد مجیدی منتشر کرده موجود است. مجیدی نه هنگام انتشار فیلم بلکه چند ساعتی پس از آن با انتشار متنی اعلام کرد که در برابر قانون تمکین می‌کند اما معتقد است رفتار پلیس با او مناسب نبوده است.

این ماجرا به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و خیلی زود به پیگیری رسانه‌ها منجر شد. نکته جالب این بود که محبوبیت فوق العاده مجیدی حداقل در بین استقلالی‌ها هم باعث نشد تا اکثریت طرف او را بگیرند. نکته جالب این بود که مدرک اصلی قضاوت برای مردم همان فیلمی بود که مجیدی منتشر کرده و مدعی رفتار نامناسب پلیس شده بود!

در فیلم منتشر شده توسط مجیدی (که البته چند ساعت بعد آن را حذف کرد) به وضوح مشخص است که مامور راهنمایی و رانندگی حتی اجازه فیلم گرفتن را هم به مجیدی می‌دهد و تنها می‌خواهد مانند همه مردم با او رفتار کند و در مقابل تخلف صورت گرفته، مطابق قانون به وظیفه‌اش عمل کند.

در مجموع نه تنها در رسانه‌ها بلکه در فضای مجازی هم اکثریت حق را به مامور ناجا دادند و انتشار فیلم به نوعی به ضرر خود مجیدی شد!

  • تشکر از هردو طرف منازعه!

فردای درگیری فرهاد مجیدی و انتشار فیلم، جانشین فرماندهی ناجا و تعدادی دیگر از مدیران این نهاد و البته بسیاری از کاربران مجازی از این پلیس وظیفه شناس تقدیر کردند که همه را در مقابل قانون برابر و یکسان دانسته و به وظیفه‌اش عمل کرده است.

جانشنین فرماندهی ناجا در نکوهش رفتار مجیدی و حمایت از وظیفه‌شناسی مامور گفته بود:« وقتی فردی در برابر مامور قانون می‌ایستد و بعد هم با افتخار فیلمش را می‌گیرد و منتشر می‌کند، به دنبال جریان سازی است. پس بقیه هم دنباله‌ رو او می‌شوند و می خواهند مانند او رفتار کنند!

تا اینجای کار با توجه به مستندات و فیلم موجود، اتفاق خیلی عجیبی رخ نداده اما انتشار فیلمی از صحبت‌های دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، باب این ماجرا و قضاوت درباره آن را یک بار دیگر باز کرد.

حجت الاسلام جلیل محبی با وارد شدن در این ماجرا، بر خلاف همه از فرهاد مجیدی تشکر می‌کند! او معتقد است فیلم گرفتن او از رفتار پلیس و مورد قضاوت مردم قرار دادن آن اتفاق بسیار خوبی است که در این ماجرا افتاده. آن هم بدون اینکه کوچکترین اشاره ای به تخلف صورت گرفته از جانب مجیدی چه در رانندگی و چه عدم تمکین او در مقابل قانون اشاره کند.

مجیدی اگرچه چند ساعت پس از انتشار فیلم و دیدن بازخوردها اعلام کرد که از قانون تمکین کرده و می کند اما رفتار او نشان می دهد که انتظار رفتار مطابق قانون و جریمه شدن را نداشته و ابتدای اختلافش با مامور ناجا هم همین بوده است.

در مجموع در این ماجرا بالاخره تخلفی صورت گرفته اما می بینیم نهایتا از هر دو طرف ماجرا توسط دو نهاد مختلف تقدیر و تشکر می شود که این در نوع خود از عجایب است!

دیدگاه تان را بنویسید