منصوریان: جام باشگاه‌های آسیا شوخی‌بردار نیست

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن گفت:برای ما مهم نیست کدام تیم قهرمان می‌شود. استقلال قهرمان شود تیم سابق من است، سپاهان همشهری ماست و پرسپولیس هم رقیب قابل احترام است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، علی منصوریان بعد از تساوی مقابل ماشین‌سازی گفت: تیم را با فضای سرما به روز کردیم تا از تمامی امکانات برای کسب نتیجه استفاده کنیم. شرایط جام باشگاه‌های آسیا را هم در نظر گرفته‌ایم. طوری برنامه‌ریزی کردیم با توجه به اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس در شرایط گرما هستند در سرما کارشان سخت می‌شود.

وی افزود: ماشین‌سازی هم در این هوا اذیت شد اما ما مشکلی نداشتیم.

منصوریان درباره وقت تلف کردن بازیکن ماشین‌سازی گفت: وقت تلف کردن به مدیریت داور بستگی دارد و داور هم نمی‌تواند به بازیکن بگوید وقت تلف نکن بلکه می‌تواند وقت اضافه بگیرد. خوشحال می‌شوم وقتی به گل می‌رسیدم حریف وقت تلف کند. در بازی با الکویت هم آنها وقت‌کشی می‌کردند اما وقتی ما گل زدیم در صحنه‌ای آنها اعتراض کردند.

سرمربی ذوب آهن خاطرنشان کرد: شاید مهاجری به بازیکنانش نگوید وقت تلف کنید و این موضوع از اطراف ایران به کشور وارد شده و در فوتبال ما نهادینه شده است. در خارج از کشور میانگین بازی 50-60 دقیقه است در حالی که در ایران کمتر از 50 دقیقه است. شاید از این موضوع در لیگ استفاده کنیم اما در جام باشگاه‌های آسیا کم می‌آوریم.

منصوریان در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: ما با شرایط جوی مشکلی نداریم به خاطر اینکه خوب تمرین می‌کنیم. ارتفاع شهر هم بالاست و چمن بسیار خوبی داریم. ما می‌توانیم تحت فشار تمرین کنیم. وقتی ماشین‌سازی دچار مشکل می‌شود یعنی ما توانایی داریم.

وی درباره بازیکنانش خاطرنشان کرد: من از بازیکنانم راضی هستم. بازیکنان ما برای بازی با استقلال در اوج بودند اما بعد از آن افت کردیم. در جام باشگاه‌های آسیا همه باید برای بالا بردن پرچم ایران بجنگیم. وقتی الغرافه را بردیم همه ایران خوشحال شدند بنابراین سرما کمک می‌کند دور رفت جام باشگاه‌های آسیا عملکرد بهتری داشته باشیم.

سرمربی ذوب‌آهن عنوان کرد: تمام تیم‌هایی که اینجا بازی می‌کردند عقب بازی می‌کردند. با توجه به شرایط جوی برنام این بود امروز هم حریف عقب بنشیند. در این زمان ما نیاز داریم به گل برسیم. تیم‌هایی که اینجا می‌آیند 15 دقیقه آخر دچار مشکل می‌شوند به همین دلیل ما این زمان را برای بازی انتخاب کردیم تا از این فضا استفاده کنیم. چمن هم به لطف مدیرعامل امکان بازی خوب را به ما می‌دهد.

منصوریان یادآور شد: دقیقه 90 صحنه‌ای که بازیکنان ما اعتقاد داشتند هند شده نزدیک بود گل بخوریم. در این لحظه یاد بازی ایران و ژاپن افتادم. بازیکنان ما در یک صحنه بازی را رها کردند. من در مجموع از عکلدر آنها راضی هستم. آنها جانفشانی کردند. چند موقعیت هم داشتیم که به گل نرسیدیم. ما یک هفته خوب و یک هفته بد را گذراندیم اما این مهم است ببینیم بچه ها برگشته‌اند یا نه؟

وی افزود: بعد از تمرینات پرفشار، یک فشار روحی سنگین را تجربه کردیم. نمی‌توانم بگویم از بازی امروز خوشحالم اما از شرایط بازی استقلال خارج شده‌ایم. ما 5-6 تغییر داشتیم و مجبوریم این تغییرات را در آینده داشته باشیم. 3 روز دیگر در جام باشگاه‌های آسیا بازی داریم.

منصوریان با اشاره به حضور هواداران، خاطرنشان کرد: من از انها تشکر می‌کنم که ما را حمایت کردند. دست تک تک این عزیزان را می‌بوسم. ما برای عملکردمان حق‌الزحمه می‌گیریم اما آنها نه. خوشحالم که ما را تنها نگذاشتند.

منصوریان درباره داوری گفت: درباره داوری نمی‌توانم قضاوت کنم چون از صحنه داوری دور بودم.

وی درباره اینکه بازیکنانش بعد از بازی در زمین ماندند، یادآور شد: ما 3 روز دیگر مسابقه داریم و باید ریکاوری می‌کردیم چون فرصتی برای ریکاوری نداشتیم. تیم دوم من هم که امروز بازی نکرد باید فشرده تمرین کند. ما فردا شب بدنسازی داریم. شنبه هم به بازیکنان استراحت دادیم و ریکاوری هم داریم. اگر نتوانیم شرایط بچه‌ها را حفظ کنیم کاری از پیش نمی‌بریم.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن در ادامه صحبت‌هایش در نشست خبری درباره صحبت‌های گل‌محمدی، تصریح کرد: او از دوستان خوب من بوده و زحمت کشیده است. یک بازی ما را برداشتند چون نمی‌توانستیم به فاصله کم با پدیده و در جام باشگاه‌ها بازی کنیم. اگر تاریخ مسابقات لیگ تغییر نکند قهرمانی در دست استقلال و پرسپولیس نخواهد بود.


وی افزود: برای ما مهم نیست کدام تیم قهرمان می‌شود.هر تیمی قهرمان می شود نوش جانش. استقلال قهرمان شود تیم سابق من است، سپاهان همشهری ماست و پرسپولیس هم رقیب قابل احترام است. ما 2 پلی‌آف داشتیم با این روش ما، استقلال و پرسپولیس خسته‌تر از همیشه می‌شویم چون این دو تیم هم در کورس قهرمانی هستند بازی‌ها به فاصله کم تاثیر می‌گذارد. تیم من هم باید در آسیا بجنگد و باید جایگاهش را در لیگ بهبود ببخشد. باز هم می‌گویم برای ما قهرمان مهم نیست کدام تیم می‌شود اما با تغییر نکردن زمان بازی تاثیر مستقیم روی همه تیم‌ها خواهد گذاشت.

وی گفت: جام باشگاه‌های آسیا شوخی‌بردار نیست و من این موضوع را به فتاحی هم گفتم. فتاحی هم قول داد تا زمانی که سرمربی تیم ملی نداریم شرایط لیگ به نفع باشگاه‌ها باشد. برنامه لیگ باید جابه‌جا شود و این موضوع را به فتاحی گفته‌ایم. ما هنوز برنامه 3 بازی خودمان را نمی‌دانیم. با این برنامه‌ریزی سازمان لیگ هم گیر کرده است. باید چند نکته را در نظر بگیریم اینکه آسیب‌دیدگی بازیکنان باعث می‌شود تیم ملی هم نتیجه نگیرد. حالا نمی‌دانم 2-3 بازی ما که مانده کی برگزار می‌شود؟

منصوریان درباره تغییر و تحولات باشگاه هم اظهار داشت: من نمی‌توانم در این خصوص دخالت کنم.در راس هرم که ما فعالیت می‌کنیم ستون‌ها هیات‌مدیره و مدیرعامل هستند بنابراین مسیر تغییر نباید طوری باشد که به تیم آسیب برسد.اگر اتفاقی رخ دهد و همبستگی از بین برود در ابتدا تیم آسیب می‌بیند. در این مسیر هیچ کسی نباید بلرزد.

 

دیدگاه تان را بنویسید