علی دایی: هجمه‌ای که قبل از جام ملت‌ها روی تیم ملی بود در هیچ جای دنیا ندیدم

سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: فکر کنم کیفیت نامناسب زمین باعث شد هیچکدام از تیمها نتوانند فوتبال خوبی بازی کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس ، علی دایی بعد از تساوی بدون گل مقابل پارس جنوبی جم گفت: اگر میکروفن‌ روی میز باشد مصاحبه نمی‌کنم که همین باعث شد میکروفن ها جمع‌آوری شود.

وی گفت: فکر کنم کیفیت نامناسب زمین باعث شد هیچکدام از تیمها نتوانند فوتبال خوبی بازی کنند. نیمه اول بدتر از نیمه دوم بود. حداقل نیمه دوم چند صحنه داشت؛ بهرتین موقعیت را برای کسب ۳ امتیاز از دست دادیم و پنالتی‌مان گل نشد. فرصت چندانی به حریف ندادیم و تنها اوت های بلند روی دروازه ما پرتاب می شد. کیفیت بد زمین اجازه بازی خوب را از هر دو تیم گرفته بود.

دایی درباره عملکرد داور گفت: داور هم به نفع ما اشتباه کرد و هم به نفع حریف. در چندین صحنه سوت‌های اشتباه به نفع یکی از دو تیم زده شد. داوری طوری بود که هم من هم تارتار مجبور بودیم اعتراض کنیم. نمی‌گویم به نفع پارس جم گرفت ما اشتباهات برای هر دو طرف بود در حالی که داور در صحنه پنالتی در ۴ قدمی صحنه بود،‌ نگرفت اما داور پشت دروازه کمک کرد و پنالتی اعلام شد.

وی افزود:‌از بازی با داماش در جام حذفی که آن اتفاقات افتاد نمی‌توانیم حرفی بزنیم. متاسفانه داوری‌های بازی ما را کسی آنالیز نمی‌کند. تنها یکی دو برنامه هستند که آنها فقط نشان می‌دهد اما متاسفانه کیفیت تصویربرداری آنقدر پایین است که نمی‌توان چیزی تشخیص داد. ما هم نمی‌توانیم کاری کنیم و تنها مجبوریم کنار زمین حرص بخوریم. داوری اصلا مناسب بازی امروز نبود.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره استفاده از VAR گفت: ابتدا باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم. وقتی تصویربرداری ما درست نباشد امکانش نیست به جای کمک داور ویدوئویی داوران را اضافه کردند. سال‌ها از فوتبال روز دنیا عقب هستیم اما باز هم خدا را شکر این دو داور پشت دروازه را اضافه کردند تا به داوران کمک کنند.

دایی در پاسخ به این سؤال که به نظر می‌رسد سایپا هفته‌هاست زیبا بازی نمی‌کند، گفت:‌ این نظر شماست،‌امروز از چندین بازیکن جوان استفاده کردیم. به جوانان‌مان میدان دادیم و در این دیدار حساس در حالی که سه بازیکن اصلی را به خاطر فشار مسابقات قبلی در اختیار نداشتیم به بازیکنان جوان‌مان میدان دادیم. بازی دادن به جوانان تاوان دارد. در نیم فصل دوم سه بازی کردیم که دو تای آن خارج از خانه بود که نباختیم.در داخل خانه هم مقابل تراکتورسازی با این همه امکانات که قیمت دو بازیکنش به اندازه هزینه تمام تیم سایپاست، با وجود اینکه چندین روز تمرین نکرده بودیم نباختیم. خدا را شکر بچه‌هایمان با غیرت بازی می‌کنند. ۲۰ امتیاز داریم و با بازی کمتر در میانه جدول هستیم. سایپا جوانان زیادی دارد واگر سال دیگر بماند و تغییر نکند این جوانان می‌توانند تا سال‌ها سایپا را تامین کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا شهری مثل جم که سرشار از منابع گاز و نفت است باید چنین زمینی داشته باشد، تصریح کرد: حیف که من سیاسی نیستم وگرنه این مردم لایق بهترین‌ها هستند. به خصوص این بخش از کشور که روی گنج خوابیده است و بزرگترین منطقه گازی ایران و حتی جهان در عسلویه است. متاسفانه به خاطر مدیریت نادرست شرایط زمین ورزشگاه جم باید این طور باشد و امکانات نداشته باشند.عدم مدیریت صحیح به تمام جامعه به خصوص فوتبال به عنوان بخش کوچکی از آن لطمه زده است. اگر فوتبال را از این شهر کوچک بگیریم چه دلخوشی برای آنها می‌ماند. به جای اینکه به این مناطق محروم رسیدگی کنند شرایط اینگونه است. در پایتخت هم خبری نیست چه برسد در شهرهای کوچکی مانند جم.

سرمربی تیم فوتبال سایپا درباره عملکرد تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت:‌تیم ملی نسبت به دو دوره قبلی بهتر بود و تا جمع ۴ تیم برتر بالا آمد. اگر دیدار رده‌بندی هم وجود داشت می‌توانست بازی کند. البته انتظارات تمام ما بیشتر بود. دوست داریم تیم ملی نتیجه بگیرد اما نگاه کنید ببینید رقیبان ما چگونه در فوتبال و زیرساخت‌های آن سرمایه‌گذاری کردند. بازی‌های دوستانه ما را با حریفان مقایسه کنید.

دایی افزود: هجمه‌ای که قبل از جام ملت‌ها روی تیم ملی بود در هیچ جای دنیا ندیدم. مگر می‌شود تیمی برای مسابقات به این مهمی آماده شود اما تیم و سرمربی‌اش تحت این همه انتقاد و فشار باشد. اولین چیزی که فوتبال ما نیاز دارد آرامش است.اگر می‌خواهیم فوتبال ملی پیشرفت کند باید عاشقانه از تیم ملی حمایت کنیم.اگر تیم ملی قهرمان می‌شد کاری برای بازیکنان انجام می‌دادند؟ تنها جایی که باعث شادی دل مردم می‌شود فوتبال است که نباید این را از مردم دریغ کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا استعدادهایی مانند علی دشتی که در بوشهر پرورش یافتند نباید بیشتر به فوتبال ما معرفی شوند،گفت: استان بوشهر همواره بازیکنان خوبی داشته است . دشتی جزو بهترین بازیکنان ما است و همیشه خوب بازی کرده و به ما کمک کرده است. این سؤال را باید از مسئولان استان بوشهر بپرسید که چرا در شناسایی و پرورش استعدادها بیشتر سرمایه‌گذاری نمی‌کند. تنها دلخوشی مردم در شهری کوچک مانند جم فوتبال است که مسئولان باید حمایت کنند تا اتحاد و انسجام بین مردم بیشتر شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید