پس از برد مقابل فولاد خوزستان؛

شفر: هواداران استقلال فراتر از یار دوازدهم بودند/ فولاد مقابل ما چرک بازی کرد!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: هواداران در اهواز فراتر از یار دوازدهم بودند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، وینفرد شفر، پس از پیروزی 3 بر یک تیمش مقابل فولاد خوزستان اظهار داشت: قبل از اینکه در مورد بازی صحبت کنم، اجازه بدهید در مورد هواداران بسیار بسیار خوب‌مان در اهواز صحبت کنم. آنها هم دیروز کنار ما بودند و هم امروز در ورزشگاه ما را حمایت کنند. خیلی خوشحالیم که امروز توانستیم آنها را خوشحال کنیم. هواداران‌مان فراتر از یار دروازدهم برای ما هستند.

وی افزود: همه بازیکنان ما چه 11 نفری که بازی کردند و چه نیمکت در این برد سهیم هستند. اگر نیمکت خوب نباشد، بازیکنان داخل زمین هم نمی‌توانند خوب بازی کنند. ما روزبه چشمی را برای این بازی نداشتیم، اللهیار مصدوم شد و بازیکنان دیگر در غیاب آنها به تیم کمک کردند. دیدید که دیگر بازیکنان چگونه و با چه شور و علاقه‌ای کنار تیم بودند. ما در این پیروزی‌های اخیر، هفته پیش در زمین بسیار خوبی بازی خوبی کردیم، پاس‌های زیادی دادیم و امروز هم مقابل تیمی بازی کردیم که خوب پاسکاری می‌کردند، پرس زیادی می‌کردند و در نیمه دوم شاید 200 پاس بلند به مهاجم کامرونی خود دادند. باید از بازیکنانم تشکر کنم که تمام توان خود را گذاشتند. ما در آلمان در این موارد یک اصطلاح داریم که می گوییم تیمی چرک بازی می کند. به نظرم بازیکنان ما در این بازی کار سختی داشتند و با تمام توان‌شان در این مسابقه بازی کردند.

سرمربی تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: دوباره به همه بازیکنانم بابت برد امروز تبریک می‌گویم. سه چهار روز قبل با فتحی، مدیر عامل باشگاه صحبت کردم و گفتم باید به داشتن چنین تیمی افتخار کند. تیمی که روحیه تیمی دارد و این همان هویت استقلال است. من برنامه‌های خودم را برای فصل آینده هم به باشگاه داده‌ام، همانطور که فصل قبل هم این کار را کرده بودم، اما در پایان فصل چهار بازیکن اصلی ما رفتند. من کار خودم را می‌دانم، به آن واقف هستم و امیدوارم مدیران باشگاه هم بتوانند به همین شکل عمل کنند.

شفر افزود: فردا ریکاوری خواهیم داشت و سپس به قطر پرواز می‌کنیم. تیم استقلال برای ما شماره یک است و همه باید برای این تیم کار کنند. نکته مهمی که داریم، ما هر چهار روز بازی داریم و بازیکنان با تمام تلاش‌شان کار می‌کنند. الدحیل برای تیمش بازیکنان چند میلیون دلاری می‌گیرد، برخی بازیکنان آنها که فصل گذشته مقابل پرسپولیس مصدوم بودند به این بازی‌ها رسیده‌اند و به نظرم اگر ما بتوانیم کار خودمان را انجام دهیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم. بازیکنان ما هم نیاز به توجه، ماساژ، رسیدگی دارند و اگر این اتفاقات رخ بدهد، ما شانس خواهیم داشت، اما اگر هیچکدام از این توجهات صورت بگیرد، آن وقت ما حتی شانس کسب یک امتیاز هم نداریم. ما با 21 بازیکن راهی قطر خواهیم شد. برای ریکاوری و ماساژ شاید هر بازیکن به یک ساعت زمان نیاز داشته باشد. اگر شما دو ماساژور داشته باشد، باید حساب کنید که چه زمانی طول می‌کشد، اما آنطور که گفتم تیم از همه چیز مهم‌تر است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به سوالی مبنی بر ارزیابی اش از تیم فولاد با بیان اینکه من مربی تیم فولاد نیستم، خاطرنشان کرد: شما تیم خوبی دارید، بازی محکمی انجام دادید، ببخشید که درباره تیم شما صحبت می‌کنم، اما شما تیم خوبی دارید. بازی فولاد با تراکتورسازی را نگاه کردم و تیم‌تان واقعاً خوب است، اما با تمام احترام اینجا به نوعی ورزشگاه خانگی ما نیز هست و اینجا نمی‌بازیم.

شفر درباره جو ورزشگاه غدیر اهواز، گفت: بسیار بسیار خوب است. من این را به شما گفتم که فقط بابت هواداران خودمان خوشحال نیستم، بلکه بابت حضور هواداران فولاد نیز خوشحالم که آمدند و ورزشگاه را پر کردند. خوشبختانه مشکلی هم پیش نیامد و یک تیم در سمت راست و دیگری در سمت چپ وقتی بازی به پایان رسید به رختکن رفتند و مشکلی هم پیش نیامد. باید از داور مسابقه و کمک‌های او که اسم آنها را نمی‌دانم، تشکر کنم که قضاوت بسیار خوبی داشتند.

وی در مورد اینکه چرا امید نورافکن به این اندازه اعتماد به نفس دارد که این باعث می‌شود اشتباه زیاد صورت بگیرد و چرا حسینی درون دروازه قرار گرفت: بازیکنی که اشتباهی نداشته باشد، نداریم. بازیکنان باید از اشتباهات خود درس بگیرند. شما بازی الکلاسیکو یا بازی دورتموند را دیدید که آنجا نیز اشتباه صورت گرفت. بازیکنان ماشین نیستند که بخواهند بدون اشتباه کار کنند. به نظرم نورافکن هم بازیکن بسیار خوبی است و اشتباه ایجنت او باعث شد که به آن شکل لژیونر شود. همینطور اللهیار صیادمنش نیز چنین شرایطی دارد. هیچکس کامل نیست. ما همه بازیکنان‌مان را کنار هم داریم، یک تیم هستیم و بعد از بازی قبلی به حسینی گفتم که حتماً بازی می‌کنی، بازی کرد و مشکل و مسئله‌ای هم نبود. حسینی امروز بازی کردند، آنها با هم دوست هستند، اما رقابت هم طبیعی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید