جشن ۵جی در بارسلونا بدون حضور اپل

داشتن یا نداشتن 5جی منجر به شکاف رقابتی عمیق میان سازندگان گوشی‌های همراه شده است و آنچه دراین‌بین مشخص است اینکه اپل با عقب ماندن از قافله ممکن است در سال‌های آینده دچار مشکلات بیشتری شود.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، چند سالی است در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا / MWC از شبکه نسل جدید 5جی صحبت می‌شود و امسال در رخداد 2019 شاهد رونمایی از ابزارهایی مانند گوشی هوشمند و هات اسپات‌های مخصوص 5جی در کنار مودم‌ها و تراشه‌های نسل جدید موبایل بودیم که این روند را تسریع کرده‌اند.

دعوای اپل با تراشه ساز معروف، کوآلکوم بر سر پرداخت لایسنس و عقب ماندن اینتل از رقبا و تکیه کردن اپل به اینتل در فناوری مودم‌های 5جی باعث شده است تا مدیران کوپرتینو از این لحاظ عقب‌افتاده محسوب شوند و گوشی و تبلت‌های خود را در سال 2019 بدون اتصالات 5جی راهی بازار کنند.

تاریخ عرضه گوشی‌های اپل با اتصالات شبکه‌ای یک‌فاصله تاریخی داشته و مثلاً زمانی که اچ‌تی‌سی گوشی مجهز به 3جی را راهی بازار کرد، اپل 2 سال بعد این کار را کرد و حتی اتصالات 4جی اپل تا 2012 نیامد و بعداً روی آیفون 5 آن را دیدیم.

اما اتصالات 5جی با نسل‌های قبلی فرق دارد و کاربران فاکتورهای دیگری مانند هوش مصنوعی،یادگیری ماشین، واقعیت افزوده،فناوری خودران و ... باعث شده‌اند تا نیاز به 5جی بیش‌ازپیش احساس شود و گوشی بدون 5جی عملاً بی‌فایده خواهد شد.

در خوش‌بینانه‌ترین حالت گوشی‌های 5جی اپل تا سال آینده راهی بازار نخواهند شد. امسال شاهد رونمایی دمو از گوشی خواهیم بود اما تا 2020 باید منتظر بود تا به دست مصرف‌کننده برسد و بدین ترتیب اپل که تاکنون قافله را به رقبای چینی-کره ای باخته، بیش‌ازپیش دچار بحران فروش خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید