کی روش هنوز از ما طلبکار است

تاج: تلاش می کنم پیش از عید سرمربی جدید تیم ملی را معرفی می کنیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: هیچ معامله ای برای ماندن من در فدراسیون صورت نگرفته و همه چیز قانونی است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی تاج با حضور در برنامه اختیاریه در خصوص مربیگری کی‌روش در ایران گفت: کی روش با ما قراردادی داشت که به آن پایبند بود و ما همه چیز را با هم تفاهم پیش بردیم. البته کی روش هنوز از ما طلبکار است و ما پولش را حواله کردیم ولی ای اف سی هنوز پول را به حساب او واریز نکرده است.

وی در خصوص ارزیابی‌اش از حضور کی روش در ایران گفت: قرارداد کی روش با ما در مجموع نزدیک به 10/6 میلیون دلار  بود ولی آورده او نزدیک به 20 میلیون دلار از حضور در جام جهانی، یک اسپانسر و پولهایی که از فیفا گرفتیم حدود 30 میلیون دلار بود. یعنی از نظر مالی ما کلی سود کردیم.

تاج تاکید کرد: بد نیست بدانید پاداش هایی که از فیفا می گرفتیم با شرایط به مربیان و بازیکنان می رسید، مثلا فیفا اعلام می کرد 9 درصد باید به مربی یا 25 درصد بازیکنان برسد.من یکبار شفاف بگویم رشته های دیگر نیایند و قیاس کنند که این کار درست نیست.ما در فوتسال سوم دنیا هستیم و در فوتبال ساحلی دوم هستیم ولی پولی نمی گیریم. ما باید از بقیه بخشها برای این رشته ها هزینه کنیم که حتی مقایسه این رشته های داخل فدراسیون فوتبال هم قیاس درستی نیست.

وی در خصوص اینکه چرا کی روش را حفظ نکرد گفت: ما  قبل از بازی های جام ملت های آسیا در فضایی رفتیم که ببینیم نتایج تیم ملی در جام ملتها چه می شود، چند روز قبل از جام ملتها هم همین موضوع را در مصاحبه ای گفتم. بعد از بازی با ژاپن ما به جمع بندی رسیدیم که از هم جدا شویم. بعد از جام ملتها هم او از فدراسیون کلمبیا پیشنهاد داشت و در نهایت از تیم ما جدا شد.

تاج در خصوص فرایند انتخاب سرمربی تیم ملی گفت: فرآیند به شکلی است که باید توان کشیدن بار انتخاب سرمربی تیم ملی را داشته باشیم. ما پلن هایی داریم که چه مربی انتخاب کنیم و چه برنامه ای داشته باشیم. ما همچنان هم با کی روش ارتباط خوبی داریم. بهترین راه این است که بابت سرمربی تحقیقاتی کنیم. همین روز گذشته هم جلساتی داشتیم و مذاکراتی هم انجام دادیم که سرمربی را انتخاب کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال  در خصوص اینکه سرمربی سابق تیم ملی مواضعی نسبت به وزارت ورزش داشت تاکید کرد:کی روش ارزیابی اش از صحبتهایش در مورد وزارت ورزش این بوده که شاید یک عده مخالف او هستند.او بایت برخی مصاحبه ها گلایه داشت. این موضوعات را به خود من هم گفت.من چیزی ندارم که پنهان کنم. اینهایی که گفتم عین واقعیت است.

وی در خصوص اینکه داورزنی مدعی شده بود کی روش حتما بعد از جام ملتها می رود گفت: من این موضوعی که می گویید را نشنیدم.

تاج تاکید کرد: من کلی جنگیدم و پای کی روش ایستادم. همه می دانند که کی روش با سرمربی پرسپولیس اختلاف داشت. وقتی او در استادیوم بود شعارهایی دادند که این مشکلات را به خود من هم گفت. خود او هم اطلاعیه هایی داد که فضا متشنج شد. مدیر باید بعضی مواقع از چیزهایی بگذرد. بعضی مواقع خودم به او می گفتم که شما چیزی نگو و انصافا حرفه ای هم گوش و عمل می کرد. او یک فرد حرفه ای بود و کاملا ضوابط حرفه ای را رعایت می کرد و می دانست چه می کند. در کل باید بگویم ارزیابی من از حضور کی روش در ایران مثبت است.

وی در خصوص اینکه گفته می شد حتی فدراسیون پول دندانپزشکی کی روش را هم پرداخت می کرد گفت: این موضوعات مهم است؟ به نظرم این موضوعات برای تلویزیون خیلی مهم است. این چقدر می تواند برای مردم مهم باشد؟مردم از این سوالات می پرسند؟ اینها بر آمده از یک تفکر خاص است. اگر من بگویم او هزینه دندانپزشکی داشته است یا نداشته است فرقش چیست؟ پشتوانه کی روش فدراسیون بود و شب آخر که داشت می رفت او می گفت مردم ایران را دوست دارم. 

تاج ادامه داد: او قراردادی داشت که پایبند بود، کارهای مثبتی برای ما کرد، نمی گویم ساختمان پک را او ساخت یا این 2 زمین چمن را او درست کرد ولی پیگیری هایی کرد که ستودنی بود.

وی در خصوص اینکه مونتلا گزینه هدایت تیم ملی هست یا خیر گفت: مونتلا کیست؟ من می خواستم از شما بپرسم او کیست؟ البته من می دانم او بازیکن تیم ملی ایتالیا بوده است. هدف ما این است که اگر اسمی وسط آمد و  عده ای شروع به تحلیل او کردند سکوت کنم. نظرم این نیست که اسمی مطرح شود. در این مدت حتی خیلی ها که فوت شدند را برای تیم ملی گزینه کردند! تلاش من این است که قبل از عید نوروز سرمربی تیم ملی را معرفی کنیم. ضمن اینکه ضعفهای قرارداد کی روش را در این قرارداد جدید لحاظ می کنیم.دوست دارم سرمربی تیم ملی وقتی می آید روی تیم ملی نونهالان، جوانان، امید نظارت کند و به پایه ها توجه ویژه داشته باشد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص این شایعه که معامله ای شده تا اعضای هیات رئیسه بروند و تاج بماند گفت: این حرف ها حرف های خوبی نیست. هیچ معامله ای صورت نگرفته و همه چیز قانونی است. فدراسیون مثل بقیه ارکان نظام موظف هستند همه قوانین جمهوری اسلامی را رعایت کنند.ما نماینده مجلسی داریم که 250 بار در همه برنامه ها در مورد هیات رئیسه مصاحبه کرده چون فوتبال جذاب است. مثال می زنم، ما دبیر کلی داشتیم که تمام وقت بود، او شامل قانون می شد و استعفا داد. ما یک تیپ جوانی در سیستم مثل ماجدی، نکیسا و شکوری آوردیم که کار را اداره کنند. ما نامه ای نوشتیم اگر اعضای هیات رئیسه شامل قانون بازنشستگان باشند بروند و امضا هم کرده اند، البته آنها کار اجرایی نمی کنند.

وی در خصوص مشکل حضور بانوان گفت: ما رایزنی‌هایی کردیم و به مقامات مسئول گفتم انتهای پاسپوت ما نوشته شده که نمی توانیم به کشور رژیم اشغالگر قدس برویم. تلاش هایی شد که بازی ما به کشور قطر برویم و الان بازی ها در قطر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حل شدن مشکل حضور بانوان در ورزشگاه ها گفت: ورود بانوان یک اصلی است که دنبال حل آن هستیم و باید آن را حل کنیم. برخی از استادیوم ها زیر ساخت انجام کار را ندارند.باید این زیر ساخت ها تغییر کند. با مسئولان مربوطه هم صحبت کردم، همین امروز تیم بلاروس می آید و من از همه بانوان دعوت می کنم به استادیوم بروند.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مشکلات کی روش با برخی پیشکسوتان مثل کریمی گفت: من وظیفه ام حمایت از کی روش بوده چون او سرمربی تیم ملی بود و من هم رئیس فدراسیون. الان هم او سرمربی کلمبیا است.الان هم اگر سرمربی جدید هم بیاید ما حمایت می کنم ولی من خودم به شخصه  با کسی زاویه ندارم.

تاج در خصوص اینکه در جام ملت های آسیا با خیال راحت در کنار خواننده لس آنجلسی نشسته بود و بعد از صحبت درگوشی با او جای خود را عوض کرد گفت: من اصلا جایم را عوض نکردم، من در حال صحبت بودم که آن شخص خودش هم از جایش بلند شد، ضمن آنکه در بین دو نیمه هنگام پذیرایی هم با هم رو به رو شدیم.

وی در خصوص  اینکه گفته می شود برانکو به جای کی روش سرمربی تیم ملی می شود گفت: من ارزیابی ام از استقلال و پرسپولیس و ذوب آهن به عنوان نماینده ایران مثبت است. همین امروز 2 نامه به فیفا زدیم چون آنها مطالباتی داشتند. پرسپولیس که واقعا کارستان کرد و برانکو مدیریت خوبی کرد ولی کمی  این موفقیت در بحث‌ها گم شد. ارزیابی خود من از برانکو خیلی مثبت است و به شخصه الان پرسپولیس را تیم ملی می‌دانم. ارزیابی من از عملکرد برانکو مثبت است، از شفر هم در تیم استقلال مثبت است ولی اینکه سرمربی این 2 نفر باشند یا خیر باید صبر کنید تا فرآیند ما تکمیل شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید