واکنش رسمی سازمان لیگ به ابهامات جذب پاتوسی توسط استقلال

رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ گفت: طبق استعلامی که از فیفا گرفته ایم جذب پاتوسی منع قانونی نداشت.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ فریبرز محمودزاده رئیس کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ در مورد پرونده آیاندا پاتوسی بازیکن آفریقایی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: پرونده پاتوسی طبق قوانین بین المللی و داخلی (بند یک ماده ۸ آیین نامه نقل و انتقالات) در مورد بحث ثبت نام ابتدا به ساکن صرفا قرارداد را ملاک عمل دانسته است و سایر پرونده‌ها در مورد آن شخصی که می‌خواهد به باشگاه بپیوندد بندی نیامده است و الزاما بحث قرارداد است که ابتدا باید بین باشگاه و آن بازیکن ارائه شود.

 

او ادامه داد: طبق قوانین بین المللی نیز اول از همه درخواست آی تی سی اهمیت دارد. تا الان درخواستی که فدراسیون فوتبال به فیفا داده است در مورد اینکه آیا پروسه جذب پاتوسی به عنوان بازیکن قرضی قانونی است یا خیر، فیفا اعلام کرده این موضوع کاملا قانونی است. در مورد بحث روابط بین الملل، فردوسی پور در برنامه ۹۰ شفاف سازی کرد.

محمودزاده در مورد بحث خواهرخواندگی بین فوتبال ایران و ژاپن گفت: فردوسی پور در مورد بازیکنان ژاپنی موضوعی را مطرح کرد که از طرف سازمان لیگ پاسخی داده نشد. این موضوع مطرح شده بود که قضیه خواهر خواندگی با ژاپن چیست؟ در آیین نامه چنین چیزی وجود ندارد، اما یک موضوعی بیان شده است که چه بازیکن ژاپنی به ایران بیاید یا اینکه بالعکس آن بازیکن جزو بازیکنان خارجی محسوب نشود که این موضوع نه در هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال و نه هیئت رئیسه سازمان لیگ مصوب نشد. به همین علت این بحث خواهر خواندگی بین فوتبال ایران و ژاپن منتفی است. هیچ تیمی بیشتر از ۴ بازیکن خارجی ندارد.

او درمورد ۲ بازیکن ژاپنی حاضر در لیگ برتر گفت: سوگیتا بازیکن تراکتورسازی ۱۰ بازی در لیگ سوئد داشته که استعلامش تائید شده و آکاهوشی بازیکن تیم فولاد نیز ۱۲ بازی در لیگ لهستان انجام داده است. تخلفی در مورد این ۲ بازیکن صورت نگرفته است و مدارک روابط بین الملل موجود است. هر بازیکنی که کارتش صادر شده قانونی بوده و مستندات این موضوع هم کاملا موجود است.

دیدگاه تان را بنویسید