طلا گرمی ۴۲۵ هزار تومان شد

رییس کمیسیون تخصصی سکه وطلا به رفتار خارج از انتظار بازار اشاره کرد و گفت: بازار سکه و طلا بر خلاف پیش بینی ها نسبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد و قیمت ها کاهشی نشد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محمد کشتی آرای با بیان این مطلب گفت: امروز دربازارهای جهانی قیمت هر اونس طلا با ۱۴ دلار کاهش قیمت به ۱۳۲۸ دلار رسید و برخلاف پیش بینی ها بازار واکنش مثبت به تمدید مهلت ایران برای عضویت در FATF واکنش مثبت نشان نداد و قیمت ها نسبت به هفته گذشته افزایش یافت. 

وی تصریح کرد: امروز در بازار هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به قیمت ۴میلیون و ۵۵۰ هزار تومان، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به نرخ ۴میلیون و ۶۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۲میلیون و ۵۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و سکه های گرمی نیز با ۵هزار تومان افزایش نسبت به روز پنجشنبه گذشته به ۸۳۰ هزار تومان رسید و داد و ستد شد. 

 برخی صرافان نیز معتقدند بلاتکلیفی پالرمو سبب شده است بازار واکنشی نسبت به تمدید مهلت ایران برای پیوستن به اف‌ای‌تی‌اف نشان ندهد. 

وی درباره میزان حباب سکه گفت: حباب سکه همانند روزهای گذشته برابر با ۳۷۰هزار تومان است.

وی بیان کرد:‌هر مثقال طلا به عنوان مبنای تعیین قیمت از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۸۴۰هزار کاهش یافته و هرگرم طلای ۱۸ عیار نیز اکنون ۴۲۵هزار تومان داد و ستد می شود. 

وی اضافه کرد: به نظر می رسد در ادامه روز شاهد نوسانات جدی رو به صعود قیمت ها باشیم. 

کشتی آرای عنوان کرد: داد و ستدها روال خود را دارد اما سکه های تمام بهار آزادی تقریبا با خرید کمتری مواجه هستند. 

 

دیدگاه تان را بنویسید