در گفت و گو با جی پلاس؛

نایب رئیس بانوان فدراسیون خبر داد: درخواست ایران از فیفا برای تغییر میزبانی فلسطین یا گروه دختران ایران در انتخابی المپیک/ مشکل حل می شود

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال معتقد است مشکل میزبانی فلسطین در انتخابی المپیک از تیم ملی ایران و عدم امکان سفر این تیم به خاک این کشور اشغالی حل خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ میزبانی فلسطین اشغالی در مرحله دوم انتخابی فوتبال المپیک 2020 و عدم امکان حضور تیم ملی بانوان در این کشور، برای فوتبال ایران، چالش برانگیز شده تا اینکه با همکاری کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بتوان آن را حل کرد.

از بدشانسی تیم ایران، AFC برای مرحله دوم، فلسطین را به عنوان میزبان این گروه انتخاب کرده و همین موضوع در فاصله 50 روز تا شروع مسابقات، شرایط را برای فوتبال بانوان دشوار کرده است.

مطابق قوانین داخلی، هیچ مجوزی برای سفر اتباع ایرانی و نمایندگان ایران به فلسطین که امنیت آن منطقه توسط رژیم صهیونیستی تامین می‌شود، وجود ندارد و بر همین اساس تیم ایران هم نمی تواند به این کشور برود.

لیلا صوفی‌زاده در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس؛ پیرامون مشکلی که از بدشانسی برای تیم ملی فوتبال بانوان به وجود آمده است، اظهار می کند: میزبانی فلسطین به همراه دو کشور دیگر در این مرحله از مسابقات مشخص بود اما معلوم نبود که ما در گروه فلسطین قرار می‌گیریم و برای همین از مسئولان AFC خواستیم که ما با این کشور در یک گروه نباشیم.

او خاطرنشان کرد: با این وجود بعد از قرعه کشی، متوجه قرار گرفتن با فلسطین در یک گروه شدیم. به همین دلیل در کمترین زمان ممکن این موضوع را به اطلاع AFC رساندیم و اعلام کردیم که مطابق قوانین نمی‌توانیم در خاک فلسطین به میدان برویم. از آن‌ها خواستیم که همانند گذشته به تیم ما کمک کنند.

صوفی‌زاده  در واکنش به اینکه چه راهکاری برای حل این مشکل در نظر گرفته شده، اظهار کرد: ما موضوع و استدلال خود را در اختیار AFC قرار دادیم و آن‌ها هم خواستار نامه نگاری ما با فیفا شدند چرا که آن‌ها ناظر اصلی برگزاری مسابقات انتخابی المپیک هستند. به فیفا هم مشکل‌مان را اعلام کردیم و گفتیم که کشور دیگری را به عنوان میزبان انتخاب کنند و یا ایران در گروه دیگری به رقابت بپردازد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال تاکید کرد: تمام مکاتبات و صفحه آخر پاسپورت ایران که اجازه سفر به این کشور را به ایرانی‌ها نمی‌دهد، ارسال کردیم تا هر چه زودتر این مشکل مرتفع شود.

او در پاسخ به این سوال که فیفا چه واکنشی در رابطه با این مشکل داشته، به جی پلاس گفت: فعلا هیچ پاسخی مبنی بر حل مشکل دریافت نکردیم اما مسئولان فیفا از رسیدن نامه و ارجاع آن به دبیرکل این نهاد خبر دادند و اعلام کردند تصمیم نهایی را در این باره اتخاذ خواهند کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون در ادامه با بیان اینکه نسبت به حل این مشکل خوشبین است، تصریح کرد: در گذشته هم یک بار با چنین مشکلی رو به رو شدیم که با مکاتبات اداری و اعلام مشکلات، میزبانی از فلسطین گرفته شد و کشور دیگری به عنوان میزبان انتخاب شد.

دیدگاه تان را بنویسید