گزارش جی پلاس درباره گزینه های احتمالی ریاست فدراسیون کشتی

انتخاباتی داغ با حضور قهرمانان سابق کشتی/ از خادم و دبیر تا حیدری و جدیدی

کنار رفتن رسول خادم از ریاست فدراسیون کشتی، فرصت مناسبی برای رقبای در سایه ی او بود تا در دور جدید انتخابات این فدراسیون وارد گود شوند و سکان هدایت کشتی را بر عهده بگیرند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس؛ رسول خادم بعد از ماه ها چالش و کشمکش با مسعود سلطانی فر و محمدرضا داورزنی در نهایت حدود دو ماه قبل از ریاست فدراسیون کشتی کناره گیری کرد و این اقدام او با موافقت هیات رئیسه فدراسیون همراه شد تا اختلاف ریشه دار او با متولیان امور ورزش پایان یابد.

رفتن خادم، فرصت مناسبی برای وزارت ورزش و سایر مدعیان کشتی ایجاد تا این رشته ملی و عنوان دار در رقابت های آسیایی و المپیک را در روزهای دشوار کنونی در مسیری که شاید مناسب تر باشد هدایت کنند.

به همین دلیل چهره های مطرح کشتی از جمله عباس جدیدی، علیرضا دبیر، امیر رضا خادم و ... اقدمات خود برای ورود قدرتمند به عرصه انتخابات را شروع کردند و چه بسا همانند ادوار گذشته، چهره های معتبر دیگری وارد انتخابات شوند. ثبت نام از متقاضیان شرکت در انتخابات فدراسیون کشتی قرار است در دهه اول اسفند انجام و انتخابات نیز احتمالا در اردیبهشت ماه 1398 برگزار شود.

** جدی ترین کاندیداهای احتمالی فدراسیون کشتی:

** علیرضا دبیر

قهرمان سابق جهان و المپیک که سال ها کشتی ایران به تنها مدال طلای او در قرن بیستم افتخارمی کرد، مدت زمان زیادی از کشتی دور شد و فعالیت خود را در عرصه مدیریتی آغاز کرد. او بعد از ورود به شهرداری تهران، رئیس کمیسیون عمران شهرداری بود و با دیگر ورزشی ها شهرداری از جمله حسین رضا زاده و عباس جدیدی در شهرداری تهران حضور داشت.

بعد از انتخابات اخیر شهرداری تهران و ناکامی دبیر در ورود مجدد به شورای شهر، او تمرکز خود را دوباره روی ورزش گذاشت و حالا به عنوان یکی از مدعیان وارد عرصه انتخابات کشتی خواهد شد.

علیرضا دبیر با انجام سفرهای استانی خود به دنبال جلب آرای هیات های کشتی است تا برای قدرت در این عرصه ظاهر شود.

** عباس جدیدی

رقیب پیشین رسول خادم در سال های اخیر که همواره انتقادات زیادی را به نحوه مدیریت و مربیگری همزمان رئیس سابق این فدراسیون وارد می دانست، مجددا به سمت ریاست فدراسیون خیز بر می دارد تا شاید برای دوره ای بتواند توانایی های خود را در این رشته ملی نشان دهد.

البته تقابل او با علیرضا دبیر بعد از درگیری در صحن علی شهرداری تهران این بار در مجمع فدراسیون کشتی جال خواهد بود.

** امیر رضا خادم

امیررضا خادم معاون حقوقی پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش در حالی احتمالا آماده رقابت در انتخابات فدراسیون کشتی می شود که پیش از این در اواخر دهه هفتاد جوان ترین رئیس این فدراسیون لقب گرفته بود و از کشتی گیران سیاست مداری است که اگر رسما در این دوره وارد گود شود، حمایت نامحسوس وزارت ورزش را هم پشت سر خود می بیند.

او در حالی برای گرفتن جای برادر کوچک تر خود احتمالا وارد چرخه انتخابات خواهد شد که به اعتقاد برخی اهالی کشتی بخاطر حمایت وزارت ورزش، شاید بیشترین شانس را برا موفقیت در انتخابات داشته باشد.

هر چند خادم چندی پیش شرکت در انتخابات را تکذیب کرده بود اما ظاهرا فعالیت های خود را برای موفقیت در انتخابات فدراسیون کشتی آغاز کرده است.

در همین راستا  خادم  تحت عنوان فعالیت‌های سازمانی خود سفرهای زیادی به استان‌های مختلف دارد و در این میان علاوه بر دیدار با مدیران کل ورزش استان‌ها، دیدارهایی نیز با روسای هیئت‌ها داشته است.

** علیرضا حیدری

دگیر چهره مطرح انتخابات فدراسیون کشتی، علیرضا حیدری است که در برهه ای همکاری نزدیکی با رسول خادم داشت و نایب رئیس اول او بود اما رفته رفته او با خادم به مشکلاتی برخورد و به تصدی ریاست فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی بسنده کرد.

حیدری با بیان اینکه برنامه های خود را برای ارائه به مجمع فدراسیون کشتی آماده کرده، می گوید: اهل مسافرت رفتن و رأی جمع کردن نیست و سعی می کند بر اساس برنامه هایش ریاست فدراسیون کشتی را بر عهده بگیرد.

او در همین رابطه، می افزاید: برنامه‌هایم را برای ارائه به اعضای مجمع فدراسیون کشتی نوشته‌ام اما با هیچکس در این باره رایزنی نکرده‌ام. برنامه‌هایم را ببینند اگر خواستند به من رأی بدهند اگر نه رأی ندهند. برنامه افراد گویای همه چیز است و اعضای مجمع نیز بر اساس کارنامه افراد و برنامه‌هایشان باید به بهترین فرد رأی بدهند بنابراین من اهل مذاکره و مسافرت برای رایزنی و مذاکره نیستم.

** مجید خدایی

مجید خدایی، سخنگوی شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی اعلام آمادگی کرده است. او با صدور بیانه ای، از حضورش در انتخابات خبر داد.

** حمید بنی تمیم

سرپرست کنونی فدراسیون کشتی به واسطه رابطه نزدیک با رسول خادم و توانمندی در جلب آرای رئیس سابق فدراسیون کشتی نیز احتمالا وارد عرصه انتخابات خواهد شد تا از آرای رسول خادم به نفع خودش استفاده کند. البته او هنوز سفری انجام نداده و موضوعی را به طور رسمی اعلام نکرده است.

*تاریخ برگزاری انتخابات

با توجه به اهمیت رشته ورزشی کشتی به عنوان ورزش اول ایران و رویدادهای پیش رو، مسئولان وزارت ورزش قصد دارند انتخابات ریاست فدراسیون کشتی را زودتر از سایر فدراسیون‌ها در سه ماه نخست ۱۳۹۸ و احتمالاً اردیبهشت سال آینده برگزار کنند.

دیدگاه تان را بنویسید