حرف های مهدی رحمتی درباره بدترین تصمیم زندگی اش

دروازه‌بان سابق مس کرمان و سپاهان که حالا در استقلال دوباره حضور یافته است، اعتقاد دارد هیچ حسرتی برای به دست آوردن ندارد اما به گذشته بازگردد، برخی کارها را انجام نخواهد داد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مهدی رحمتی پس از شکستن رکورد بیشترین بازی در لیگ برتر، به برنامه نود رفت تا با عادل فردوسی پور گفتگو کند. او که فوتبال حرفه ای را با فجرسپاسی شروع کرد، در سپاهان، استقلال، مس کرمان و پیکان بازی کرده است. وقتی عادل به او گفت بهترین دروازه‌بان تاریخ لیگ برتر، رحمتی واکنش جالبی نشان داد: «از زمانی که به فجر رفتم به عنوان سرباز صفر. زیر نظر استاد یاوری. یک سال خیلی سخت را گذراندم تا اینکه به بازی آخر لیگ آزادگان رسید و ما حتی با مساوی هم به لیگ دسته 2 می‌رفتیم. ظهر بازی آقای یاوری به من گفت می‌خواهم از تو استفاده کنم فقط حواست باشد. اگر پاس رو به عقب گرفتی سر توپ نزنی و استپ سینه نکنی.» 

عادل در ادامه به شباهت مهدی رحمتی با ناصر حجازی اشاره کرد. دروازه‌بان استقلال در این باره گفت: «بعد از بازی فجرسپاسی و استقلال رشت، آنقدر تیم ناصرخان به ما فشار آورد در چندثانیه دو سیو داشتم. این مصاحبه ناصرخان خیلی در مسیر فوتبالی من نقش داشت و بعد از آن همه به من نگاهی دیگر می کردند.» در کل دوران بازی جواد نکونام فقط دیگو آلوز و مهدی رحمتی پنالتی های او را دفع کرده اند. او در این باره گفت: «میان بازی سپاهان و ابومسلم رفت و برگشت با السد بازی داشتیم که رفت و برگشت 1-1 شد و به پنالتی کشید و من یک پنالتی هم نتوانستم مهار کنم و تقریبا همه را خلاف جهت رفتم. سپس کلی از شاغلام انتقاد شد که چرا به این جوان فرصت دادید و من بازی بعدی دوباره دو پنالتی مهار کردم. مجموعا تا الان حدود 57 پنالتی گرفته ام. عنایتی سه پنالتی به من زده که همه آن ها را گرفته ام.»

او درباره بدترین تصمیم های حرفه‌ای‌اش گفت: «یکی از بدترین تصمیماتی که تاکنون در فوتبالم گرفتم این بود که خیلی عجولانه تصمیم گرفتم و در اولین مقطع حضورم به سپاهان رفتم. بدون مشورت و تحقیق. بالاخره آقای پطروسیان دروازه بان بزرگی بود و بین هواداران هم محبوب بود. ذخیره ایشان شدم. بدترین اشتباهم در بازی سپاهان-شموشک بود که هادی عقیلی طبق معمول به من با سر پاس داد و آمدم جلوی کرنر شدن توپ را بگیرم که فوروارد توپ را گرفت و گل کرد. آن سوتی من زندگی او را تغییر داد و قراردادش هم تمدید شد.»

رحمتی بهترین بازی اش را تساوی دقیقه نودی مقابل پرسپولیس می داند: دربی 1-1 مقابل پرسپولیس که در دقیقه 95 گل خوردیم از بازی های خوبم بود. بهترین سیوم هم در بازی استقلال-سایپا بود که بعدش هم به تیر دروازه برخورد کردم. یک سیو هم مقابل سیاه جامگان که بهترین سیو سال هم شد.» دروازه‌بان سابق مس کرمان از رقابتی که این روز ها با سید حسین حسینی دارد هم سخن گفت: «خیلی برایم سخت بود. سه شبانه روز نه چیزی خوردم نه خوابیدم. در خلوت خودم و صحبت با دوستان، مطرح شد از استقلال بروم. سختم بود که دوباره استقلال را ترک کنم. مرد این میدان هستم و می خواهم دوباره جایگاهم را بدست آورم. من کاری به حرف دیگران ندارم و چیزی را که ببینم درباره اش تصمیم می گیریم. این برای من انگیزه ای شد تا دوباره انرژی بگیرم و جایگاهم را بدست آورم. قبول ندارم که دو دروازه بان سطح بالا نباید در یک تیم باشند، 7 ماه که من نیمکت نشین بودم چندین کیلو وزن کم کردم. من آدم دیگری شدم و تحولی در زندگی ام ایجاد شد. همه جای دنیا دو گلر خوب دارند که سطح یکی کمی پایین تر است و ذخیره است.»

او درباره دربی معروفی که ایمون زاید در 10 دقیقه سه گل به پرسپولیس زد، گفت: «شب قبل از آن بازی یک روز کامل در بیمارستان و زیر سرم بودم و اصلا شرایط روحی خوبی نداشتم. اینجا صحنه گل دوم را اگر ببینید آقای کریمی توپ را خواست و من هم توپ را به او دادم. شاید اگر تجربه الان را داشتم یقه اش را می‌گرفتم و دعوا راه می انداختم!»

مهدی رحمتی به غیبتش در جام جهانی هم اشاره کرد: «در زندگی ام حسرت چیزی را نخوردم . اگر چیزی قرار باشد اتفاق بیفتد و در سرنوشت آدم باشد اتفاق می افتد. با الجزیره بازی داشتیم و سرمربی شان آقای زنگا به من گفت من هم سه دوره جام جهانی را از دست دادم ولی در 40 سالگی به تیم ملی دعوت شدم و به جام جهانی رفتم. تو هم تلاشت را بکن و شاید این اتفاق برای تو هم بیفتد. به عقب برگردیم، با این تجربه فعلی از تیم ملی خداحافظی نمی کنم. اصلا فکرش را نمی کنم به تیم ملی بازگردم.»

 

دیدگاه تان را بنویسید